Povijesni rast prihoda AD Plastika, 4 posto ulaže se u istraživanje i razvoj

Autor: Suzana Varošanec , 19. travanj 2019. u 07:56
Uskoro bojanje i na lokaciji u Zagrebu/EPA

Od važnosti je i ulazak u prodaju bojanih pozicija za Fordova vozila. Na korak su i do lokacije u Zagrebu kao nove Ford Q1 lokacije.

AD Plastik na rekordnim razinama razveseljava dioničare (89,23 mil. kn neto dobiti) te podiže letvicu očekivanja i s povijesnim rastom ukupnih prihoda (21,2% veći u odnosu na 2017.), u podlozi kojih je kao br. 1 snažni organski rast, odnosno kako nam je kazao predsjednik Uprave Marinko Došen, realizacija novih projekata Renaulta, Fiata, Volkswagena i Forda u matičnom društvu i oporavak ruskog tržišta (+12,8%), ali i akvizicija u Mađarskoj.

"Akvizicija Tisza Automotivea utjecala je na dodatni rast prihoda oko 6%, a oko 15% rasta odnosi se na organski rast", kaže Došen. U integriranom godišnjem izvještaju za 2018. predstavljena pak tržišna kretanja otkrivaju i da je od 15,2 milijuna novih vozila u EU lani najprodavaniji bio Volkswagen Golf, a u stopu prati ga Renault Clio. Važan je to podatak za Solinjane, posebice zbog ugovorene serijske proizvodnje velikog broja komponenti u tvornici u Novom Mestu za novo vozilo za koje je industrijalizacija, doznajemo, u završnoj fazi.

"Uskoro nas očekuje početak serijske proizvodnje. Za Clio 5 ugovorena je proizvodnja velikog broja komponenti interijera i eksterijera vozila u tehnologijama injekcijskog prešanja, bojenja i montaže: proizvodit ćemo prednje i zadnje odbojnike, obloge iznad kotača, krovne spojlere, instrument ploče i obloge vrata. Činjenica kako se radi o najprodavanijem vozilu za nas je iznimno dobra jer to potencijalno znači mogućnost povećanja količina", kaže Došen.

Od strateške je važnosti i ulazak u prodaju bojanih pozicija za Fordova vozila. Na korak su i do nominacije lokacije u Zagrebu kao nove Ford Q1 lokacije čime se značajno učvršćuju kao strateški dobavljač Forda. Ne samo da je to jako dobro polazište za buduće programe Fordovih vozila u ovom dijelu Europe i prepoznatljivost u globalnoj mreži dobavljača, što navode u izvješću, već s ovim certifikatom zagrebačka tvornica postaje ovlaštena za direktnu isporuku tvornicama Forda po njihovim standardima, kaže Došen te nastavlja: "Naša tvornica u Solinu ima ovaj certifikat više od 10 godina, nedavno ga je dobila tvornica u Vintaiju, a vjerujemo kako ćemo ga uskoro dobiti i za lokaciju u Zagrebu.

Njegovo dobivanje dugotrajan je proces i potrebne su prethodne suglasnosti kupca koje smo nedavno dobili. Kako tehnologiju bojenja razvijamo na lokaciji Zagreb, dobivanje novih poslova u toj tehnologiji za ovog je kupca bilo poprilično važno. Bojenje je inače proces koji se naslanja na tehnologiju injekcijskog prešanja i vrlo je izazovna tehnologija s velikom dodanom vrijednosti za kupce i za AD Plastik Grupu."

Posebno istaknutu ulogu imaju upravo njihove visokorangirane inženjerske usluge: naime, u Hrvatskoj zapošljavaju više od 250 inženjera različitih profila, no više od sto ih je u odjelu istraživanja i razvoja gdje su podijeljeni po tehnologijama, proizvodima i kupcima. "Ovaj je segment u našem poslovanju iznimno važan jer u našoj je industriji suradnja razvojnog odjela s kupcima sve važnija.

Naime, proizvođači automobila u tom se segmentu sve više oslanjanju na svoje dobavljače i unaprjeđenje upravo tog dijela poslovanja iznimno je važno za naš daljnji rast i razvoj. Konkurentnost naših proizvoda, a time i ugovaranje novih poslova, očituje se kroz znanje, iskustvo i sposobnosti naših inženjera.

Oni moraju ponuditi proizvod po konkurentnoj cijeni, u zadanim rokovima i zadovoljavajući visoke standarde kvalitete, tehničke zahtjeve i očekivanja kupca u pogledu funkcionalnosti, haptičkih svojstava, logistike i slično", kaže Došen. U prilog važnosti istraživanja i razvoja unutra AD Plastik Grupe govore i ulaganja u ovaj dio poslovanja od 4% godišnjih prihoda, što su ujedno standardi automobilske industrije, poručuje naš sugovornik.  

Komentirajte prvi

New Report

Close