Mladi Britanci tijekom koronavirusa otkrili su dionice, pokazuju statistički podaci tamošnjih brokerskih kuća. Kako piše Reuters, pandemija koronavirusa rezultirala je skokom ulaganja među Britancima, a prednjače milenijalci koji su se pojačano okrenuli dioničkom tržištu. Novac su pronašli u smanjenju potrošnje.
Naime, službeni podaci pokazuju da je potrošnja kućanstava u Ujedinjenom Kraljevstvu tijekom prvog tromjesečja pala za rekordnih 9,5 milijardi funti. Za takav pad potrošnje najzaslužnija je srezana posjeta restoranima, zatvorenima zbog uvođenja mjera suzbijanja koronavirusa te daleko manja kupnja odjeće i automobila. Taj je pad potrošnje doveo do povećanja ulaganja u dionice, ponajprije od strane ulagača frustriranih iznimno niskim kamatnim stopama, posebice među takozvanim milenijalcima, generacijom rođenom nakon 1981. godine. Podaci investicijske platforme Interactive Investor pokazuju da je otvaranje brokerskih računa među ulagateljima u dobi između 25 i 34 godine skočilo za 250 posto tijekom drugog tromjesečja, u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Osim toga, istraživanje tvrtke za podatke o investicijskim fondovima Calastone pokazalo je da je 69 posto britanskih milenijalaca s investicijskim portfeljima povećalo ulaganja ili to namjerava učiniti u idućih mjesec dana. To je najveći udjel među četiri dobne skupine koje kategorizira Calastone. Primjerice, svega 29 posto “baby boomera” – generacije rođene tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća – povećalo je ulaganja u proteklih mjesec dana ili to namjerava učiniti.
Više od četvrtine milenijalaca rođenih između 1981. i 1996. ističe kako ih je potonuće burzovnih indeksa tijekom ožujka i travnja navelo na investiranje, pokazuju podaci ankete stranice za osobne financije Finder. Za usporedbu, pad indeksa bio je motivirajući za samo 10 posto ulagača rođenih prije 2. svjetskog rata. Stručnjaci ističu da je zanimljiv podatak o rastućem interesu za dionice među generacijom suočenom s financijskom nesigurnošću, od povremenih poslova do otplate studentskih kredita.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu