Prihodi Atlantic Grupe porasli su 11 posto u prvih šest mjeseci godine na 2,99 milijardi kuna, a neto dobit pala 23 posto na 167,4 milijuna kuna, objavila je kompanija na čelu s Emilom Tedeschijem.
“Pod utjecajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 13,6 posto u odnosu na prvo polugodište 2021. i iznosi 334,8 milijuna kuna”, stoji u priopćenju.
Predvodnici rasta
Predvodnik rasta prodaje u prvom polugodištu s 23 posto bio je segment Pića s vodećim brendom Cedevitom, slijedi segment Kava s brendovima Barcaffe i Grand kafa sa 15,3 posto.
Do kraja lipnja ljekarnički lanac Farmacija na godišnjoj razini povećao je prihode 15,1 posto, a u dvoznamenkastom teritoriju bio je i segment Delikatesnih namaza na krilima Argete s 10,6 posto.
Domaće tržište poraslo je 11,8 posto, dok su susjedna BiH i Srbija rasle 16,2 posto, odnosno 14,9 posto. Istovremeno, prodaja principalskih brendova bila je veća za 10 posto.
Iz Atlantica ističu širenje distribucijskog portfelja; u Srbiji je ugovorena suradnja s novim principalom Intersnack (Chio), a suradnja s Red Bullom u Srbiji proširena je na Sjevernu Makedoniju.
“Rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima, zahvaljujući prije svega odličnim prodajnim rezultatima vlastitih i principalskih brendova te kao posljedica bolje epidemiološke situacije i ukidanja protupandemijskih mjera, što se pozitivno odrazilo na prihode u HoReCa segmentu”, rekao je Tedeschi.
Složena situacija
Veći prihodi dijelom su posljedica dizanja prodajnih cijena čime su djelomično kompenzirana značajna poskupljenja ključnih sirovina, pakirnog materijala, energenata i usluga, a što je, kako je ranije najavljeno, smanjilo profitabilnost.
“Unatoč složenoj gospodarskoj situaciji, i u drugoj polovici 2022. očekujemo nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuirane opskrbe naših kupaca i potrošača, ali i nastavak snažnih inflatornih pritisaka”, istaknuo je Tedeschi.
Ove godine isplaćeno je rekordnih 50 kuna dividende po dionici, usvojena odluka o cijepanju dionica te prodana proizvodna lokacija Palanački kiseljak u Smederevskoj Palanci.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu