‘Podravka rame uz rame s inozemnim igračima’

Autor: Marija Crnjak , 25. veljača 2019. u 22:00
Nova vizija Podravke u potpunosti je ispunila očekivanja, kaže Marin Pucar/Boris Ščitar/PIXSELL

Rast prihoda od prodaje ostvaren je u oba segmenta poslovanja, i prehrani i farmaceutici, u ukupnom iznosu od 121 milijun kuna.

Grupa Podravka u protekloj godini ostvarila je najbolji rezultat u svojoj 70-godišnjoj povijesti, uz rast prihoda od prodaje od 121 milijun kuna, ostvarenu neto dobit u iznosu od 205,7 milijuna kuna te smanjenje ukupne zaduženosti za 303,7 milijuna kuna i rast cijene dionice od 38,9 posto. 

U kompaniji ističu da je to rezultat organskog rasta prodaje uz istovremenu kontrolu operativnih troškova poslovanja. "Nova vizija Podravke, koja je započela promjenom organizacije i formiranjem poslovnih programa, u potpunosti je ispunila očekivanja poslovne 2018. godine. Koncentracijom na naša tradicionalna tržišta i bržom dinamikom inovacijskih ciklusa na ključnim brendovima i kategorijama donijeli su nam najbolji operativni rezultat u dugogodišnjoj povijesti. Danas sa sigurnošću možemo ustvrditi kako se Podravka u ključnim parametrima poslovanja može u potpunosti uspoređivati s kompanijama s internacionalnih tržišta", istaknuo je predsjednik uprave Marin Pucar.

Neto dobit Grupe Podravka u protekloj godini iznosila je 205,7 milijuna kuna, za razliku od lanjske koja je iznosila 18,2 milijuna kuna. Prihodi od prodaje Grupe Podravka iznosili su 4,23 milijarde kuna, što predstavlja rast od gotovo 3 posto u odnosu na godinu ranije. U objavi Podravke napominju da bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi bili procijenjeno viši za 4,2 posto.  Rast prihoda od prodaje ostvaren je u oba segmenta poslovanja, i prehrani i farmaceutici, u ukupnom iznosu od 121 milijun kuna. 

 

205 milijuna

kuna neto dobit Grupe Podravka u prošloj godini

Segment Prehrane ostvario je 3,33 milijarde kuna prihoda od prodaje, što je povećanje od 2,8 posto u odnosu na godinu ranije, uz rast vlastitih brendova za 3,6 posto, odnosno za 106,2 milijuna kuna. Najveći rast od 8,7 posto ostvario je poslovni program Dječja hrana, slastice i snack dok je poslovni program Žito i Lagris zabilježio rast prihoda od 5,7 posto, poslovni program Riba 3,3 posto te poslovni program Kulinarstvo 1,5 posto u odnosu na godinu ranije. 

U segmentu farmaceutike kroz poslovanje Belupa ostvareno je 896,9 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je rast od 3,4 posto u odnosu na godinu ranije. Vlastiti brendovi farmaceutike ostvarili su rast od 2,5 posto, najviše zahvaljujući rastu ruskog tržišta te širenja distribucije na tržištima regije Centralna Europa. Prodaja lijekova na recept porasla je za 2,1 posto, dok je bezreceptni program imao rast prihoda od prodaje od 5,4 posto. 

Inače, 2018. je prva prva puna godina rada dviju novih tvornica lijekova Belupa u Koprivnici, u kojima je  do kraja ove godine proizvedeno desetak milijuna komercijalnih pakiranja, uz rast proizvodnih kapaciteta od 150 posto. Najveći rast prihoda u iznosu od 71,5 milijuna kuna Podravka bilježi u Adria regiji, slijedi regija Centralna Europa, dok je regija Zapadna Europa i prekooceanske zemlje ostvarila rast od 13 milijuna kuna, a regija Istočna Europa 5,6 milijuna kuna. Kada je riječ o cijeni dionica Podravke, u 2018. ona je na domaćem tržištu kapitala ostvarila je rast od 38,9 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close