Nema dobiti, nema prava, a traže tri milijarde dolara

Autor: Tomislav Pili , 06. veljača 2017. u 07:46
Snapchat je za uvrštenje dionica izabrao Njujoršku burzu/REUTERS

Snap tvrdi da možda nikad neće biti profitabilan te će biti prva tvrtka s dionicama bez glasačkih prava.

Najveće ovogodišnje uvrštenje na burzu ulazi u završnu fazu. Američka tehnološka kompanija Snapchat prošlog je tjedna službeno predala papire za inicijalnu javnu ponudu (IPO) dionica na Njujorškoj burzi u kojima stoji da namjerava prikupiti tri milijarde dolara.  Popriličan iznos za tvrtku koja u prospektu poručuje investitorima da "možda nikada neće biti profitabilna", kako sami tvrde.

"U prošlosti smo poslovali s operativnim gubitcima, očekujemo ih i ubuduće, a možda nikad ne postignemo ili održimo profitabilnost", stoji u IPO registracijskom dokumentu Snapa, vlasnika popularne aplikacije za razmjenjivanje poruka Snapchat. No, valja naglasiti kako su i druge slične kompanije, poput Twittera, također su davale slične izjave prilikom IPO-a. Snap je prošloga je četvrtka po prvi put objavio financijske podatke o svom poslovanju.

Lani je ostvario 404,5 milijuna dolara prihoda od prodaje dok je godinu ranije prihod iznosio 58,7 milijuna. No, snažno je porastao i neto gubitak – lani je iznosio 514,6 milijuna dolara, porastavši s 372,9 milijuna. U IPO dokumentu predanom financijskom regulatoru, Komisiji za burze i vrijednosnice (SEC), Snap navodi da će postati prva američka kompanija koja će izlistati dionice bez davanja glasačkih prava investitorima.

Osnivači Evan Spiegel i Robert Murphy zadržat će tako kontrolu nad kompanijom. Vrijednost Snapa mogla bi se kretati između 20 i 25 milijardi dolara, kažu osobe upoznate sa situacijom koje su željele ostati anonimne. Time bi ta kompanija ostvarila najveću valuaciju u povijesti IPO-a američkih tehnoloških kompanija, nakon Facebooka. IPO bi se trebao dogoditi sljedećeg mjeseca.

Glavni pokazatelji poslovanja Snapchata u 2016.

  • Prihod: 404,5 mil. dolara, 589,5 % više nego 2015.
  • Gubitak: 514,6 mil. dolara, 38 % više nego 2015.
  • Broj korisnika: 161 milijun
  • Prosječan prihod po korisniku: 1,05 dolara

Komentari (1)
Pogledajte sve

e ovo je stvarno prilika!

New Report

Close