Najveće ovogodišnje uvrštenje na burzu ulazi u završnu fazu. Američka tehnološka kompanija Snapchat prošlog je tjedna službeno predala papire za inicijalnu javnu ponudu (IPO) dionica na Njujorškoj burzi u kojima stoji da namjerava prikupiti tri milijarde dolara. Popriličan iznos za tvrtku koja u prospektu poručuje investitorima da "možda nikada neće biti profitabilna", kako sami tvrde.
"U prošlosti smo poslovali s operativnim gubitcima, očekujemo ih i ubuduće, a možda nikad ne postignemo ili održimo profitabilnost", stoji u IPO registracijskom dokumentu Snapa, vlasnika popularne aplikacije za razmjenjivanje poruka Snapchat. No, valja naglasiti kako su i druge slične kompanije, poput Twittera, također su davale slične izjave prilikom IPO-a. Snap je prošloga je četvrtka po prvi put objavio financijske podatke o svom poslovanju.
Lani je ostvario 404,5 milijuna dolara prihoda od prodaje dok je godinu ranije prihod iznosio 58,7 milijuna. No, snažno je porastao i neto gubitak – lani je iznosio 514,6 milijuna dolara, porastavši s 372,9 milijuna. U IPO dokumentu predanom financijskom regulatoru, Komisiji za burze i vrijednosnice (SEC), Snap navodi da će postati prva američka kompanija koja će izlistati dionice bez davanja glasačkih prava investitorima.
Osnivači Evan Spiegel i Robert Murphy zadržat će tako kontrolu nad kompanijom. Vrijednost Snapa mogla bi se kretati između 20 i 25 milijardi dolara, kažu osobe upoznate sa situacijom koje su željele ostati anonimne. Time bi ta kompanija ostvarila najveću valuaciju u povijesti IPO-a američkih tehnoloških kompanija, nakon Facebooka. IPO bi se trebao dogoditi sljedećeg mjeseca.
Glavni pokazatelji poslovanja Snapchata u 2016.
- Prihod: 404,5 mil. dolara, 589,5 % više nego 2015.
- Gubitak: 514,6 mil. dolara, 38 % više nego 2015.
- Broj korisnika: 161 milijun
- Prosječan prihod po korisniku: 1,05 dolara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.e ovo je stvarno prilika!
Uključite se u raspravu