Američka tehnološka burza Nasdaq ove je godine uspjela privući više početnih javnih ponuda (IPO) dionica od ljutog rivala Njujorške burze (NYSE), što se dogodilo tek dva puta u ovom stoljeću.
U prvih 11 mjeseci na Nasdaqu je dionice uvrstilo 153 kompanija koje su prikupile 32 milijarde dolara. Time je nadmašeno 26 milijardi dolara u 46 IPO-a na NYSE-u, pokazuju podaci Dealogica koje prenosi Financial Times. Posljednji se put takav slućaj dogodio 2012. godine, a prije toga još 2000. kada je balon internetskih tvrtki (dot.com balon) bio na vrhuncu. Kako je Njujorška burza "rezervirana" za velika uvrštenja, u pravilu se u manjem broju IPO-a na tom tržištu prikupi veći iznos kapitala.
S druge strane, na Nasdaqu se uvrsti više kompanija kroz manja prikupljanja kapitala. Rivalstvo između ove dvije burze jedno je od najvećih na Wall Streetu. "Borimo se za svaku pojedinačnu transakciju, a za veća uvrštenja borba je još žešća", izjavio je za FT Nelson Griggs, predsjednik Nasdaqa. Ta je burza ove godine dobila dva od pet najvećih izlazaka na burzu, među kojima je izlazak Lyfta.
4,7 mlrd.
dolara prikupile su biotehnološke kompanije na Nasdaqu
No, NYSE-u je pripao najveći ovogodišnji posao, uvrštenje Ubera koji je prikupio 8 milijardi dolara. Uvrštenje Ubera pokazuje koliko je snažna konkurencija između te dvije burze. Naime, Uber je mogao doći na NYSE jer je prije 10 godina ta burza ukinula zabranu IPO-a gubitaških kompanija. Ta je odredba trebala oslabiti Nasdaq. No, između dvije burza razvilo se novo bojište – tko će postati najvažnije tržište za biotehnološke kompanije.
Na Nasdaqu su tijekom ove godine biotehnološke kompanije prikupile 4,7 milijardi dolara dok na NYSE-u taj sektor nije prikupio ni centa. Međutim, Njujorška burza odgovorila je u svibnju snižavanjem naknade za uvrštenje biotehnoloških tvrtki za 75 posto te ju ograničila na 100.000 dolara tijekom tri godine za kompanije s prihodima manjima od 5 milijuna dolara te tržišnom vrijednošću iznad 200 milijuna dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu