Iako se u ovom tjednu još čekaju rezultati poslovanja velikog dijela turističkih kompanija u top sezoni, dosadašnji rezultati pokazali su da će najbolje proći oni koji su u prethodnom periodu puno ulagali u objekte i uslugu, unatoč manjem rastu noćenja u odnosu na prošlo ljeto.
Valamar Riviera tako nastavlja s dvoznamenkastim rastom u prvih devet mjeseci, doduše najviše zahvaljujući predsezoni. Ukupni konsolidirani prihodi dosegli su 1,921 milijardu kuna, što je 10 posto u odnosu na lani, a unatoč stagnaciji rasta turističke potražnje u ljetnoj sezoni uspjeli su po prvi put imati više od 6 milijuna noćenja, odnosno 4 posto više nego prošlog ljeta, uz rast cijene od 5 posto.
"Najveći rast prodaje ostvaren je u smještajnim objektima visoke kvalitete u koje se prethodno investiralo te u prvih šest mjeseci kao rezultat uspješnog razvoja turističkih proizvoda usmjerenih na goste izvan glavne turističke sezone", kažu u kompaniji koja ove godine planira prihod od najviše 1,980 milijardu kuna poslovnih prihoda, što će biti od 10 do 11 posto u odnosu na prošlu.
Rast prihoda bit će popraćen i rastom konsolidirane operativne dobiti (EBITDA) koja će na godišnjoj razini doseći između 690 i 700 milijuna kuna, što će biti 14 do 16 posto više u odnosu na 2017. godinu. To su uspjeli unatoč porastu plaća od preko 11 posto u ovoj godini. Kako se rast plaća odrazio na dobit porečke Plave lagune, u čijem je sastavu i Istraturist vidjet ćemo početkom ovog tjedna, kad pristignu rezultati. Adrisova Maistra isto je uspjela ostvariti dvoznamenkasti rast prihoda i dobiti, uz 1,116 milijardu kuna poslovnih prihoda (+11%), iako je broj noćenja u 2018. godini porastao tek za 4 posto, uz rast prosječne cijene od 3 posto.
U Maistrinu izvješću napominju da je rast volumena i prosječnih cijena najznačajniji u objektima u koje se prethodnih godina investiralo. Ostvarena operativna dobit Maistre od 386 milijuna kuna veća je za 10 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Maistrini rezultati značajno bi trebali porasti već sljedeće godine, kad će na tržište novi luksuzni Hotel Park.
Adrisov novi lanac hotela koji su preuzeli u veljači, HUP Zagreb, zahvaljujući porastu potražnje u Zagrebu imao je veći rast broja noćenja od svojih jadranskih konkurenata, uz 12 posto više noćenja i rast cijena od 7 posto, HUP Zagreb ostvario je 22 posto više prihoda od smještaja. Uz 217 milijuna kuna ukupnih prihoda tvrtka je imala rast EBITDA od 25 posto (87 mil.kn). Njihovi dubrovački hoteli rasli su 9 posto po prihodu, ostvarivši pak 96 milijuna kuna konsolidirane neto dobiti. Hoteli Makarska od ljetos su pak u vlasništvu Valamara, od kojeg očekuju da će im već u sljedećoj godini donijeti bolje rezultate od ovogodišnjih, kad je ostvareno ni 6 posto više prihoda (ukupno 73,8 mil. kn), uz bruto dobit od 14,6 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu