Na krilima Alibabe Kinezi će progutati internetske divove

Autor: Bernard Karakaš/VLM , 14. svibanj 2014. u 22:00
Velika očekivanja od izlaska Alibabe na burzu/REUTERS

Kineska internetska stranica za on line trgovinu ima potpuno drukčiji poslovni model od svojih zapadnih konkurenata.

Izlazak na newyoršku burzu online trgovca Alibabe samo je početak: kineski digitalni koncerni osvajaju Aziju, a uskoro bi mogli usisati Amazon, Facebook i druge gigante, strahuju na Zapadu.

Kada Kina zagrize u neki posao, onda je to veliko, doista veliko. Pokazuje to i zanimanje za najavljeni izlazak Alibabe, najvećeg kineskog internetskog portala za prodaju, na burzu u SAD-u. Procjenjuje se kako će njihov izlazak na kotaciju biti najveći posao u povijesti burzovnog trgovanja na svijetu, te da će vrijednost prodanih dionica premašiti zapanjujućih 20 milijardi dolara. Koliko je to ogromna kotacija pokazuje i podatak da je izlazak Googlea na burzu 2004. donio 1,4 milijarde dolara, Twitter je, lani, na prvoj kotaciji privukao 2,1 milijarde, dok je najveći Alibabin konkurent, Ebay, 1998. izašao na burzu sa vrijednošću od "samo" 0,07 milijardi dolara.Alibabin nastup na Wall Streetu zasjeniti će i razvikanu kotaciju Facebooka od prije dvije godine koja je iznosila 16 milijardi dolara. Zasjenit će ju s punim pravom.

"Za razliku od Facebooka koji se financira reklamiranjem, Alibaba ima potpuno drugačiji poslovni model. Oni spajaju dobavljače iz Kine s kupcima iz ostatka svijeta i od svake transakcije uzimaju proviziju. Samo tijekom prošle godine Alibaba je imala 200 milijardi dolara prometa, a svaka je ta transakcija donijela zaradu", kaže analitičar Damir Novotny. Kako kaže, ovako velikom prometu doprinijela je i relativna zatvorenost kineskog tržišta jer naći nešto u Kini bez pomoći interneta, doći u kontakt s njihovim proizvođačima bez pomoći servisa kakav je Alibaba vrlo je teško."Kada tražite neki proizvod u SAD ili u Europi, stvari su vrlo jasne, znate na koji se način postaviti. U Kini bez Alibabe ne znate odakle uopće krenuti", kaže Novotny. Nije stoga čudno da su ulagači vrlo zainteresirani za vlasništvo nad dionicama ovakvog servisa koji spaja kineske proizvođače s ostatkom svijeta, jer dobit je gotovo zajamčena.

Perjanice

Nije sve u Alibabi

Nije samo Alibaba vruća kineska internetska tvrtka na burzovnom tržištu. Kineska inačica Twittera kotira na Wall Streetu već nekoliko tjedana i pokazuje odlične rezultate, a istim putem uskoro kreću i kineski internetski pretraživač Baidu, kao i proizvođač računalnih igrica Tencent. "Kineska je web industrija ogromna životinja i najveći bazar na svijetu", kažu američki investitori, dok procjene govore kako će do 2020. internetska trgovina u Kini  biti veća od one u SAD, V. Britaniji, Japanu, Njemačkoj i Francuskoj zajedno. Kinezima još nedostaje segment inovacije da bi se nosili sa zapadom, no i to će se uskoro promjeniti.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Kako kupit te dionice kad izadju na burzu?
Hvala

Precjenjeno do bola, posrednici, tj. prodavači magle.

New Report

Close