Atlantic grupa u 2015. je otvorila novu tvornicu energetskih pločica vrijednu 100 milijuna kuna, prodala segment čajeva za 23,8 milijuna kuna i kupila tvrtku Foodland. Paralelno je neto dug smanjila za 249,7 milijuna kuna, a neto dobit na godišnjoj razini povećala 13,6 posto, na gotovo 243 milijuna kuna, primarno rezanjem gubitaka uzrokovanih tečajnim razlikama sa 62,2 na 9,2 milijuna kuna te smanjivanjem troškova kamata 16 posto.
65posto
prihoda donose vlastiti brendovi
To su tek neki od detalja koji ilustriraju poslovanje tvrtke u većinskom vlasništvu Emila Tedeschija tijekom prošle godine, koja je donijela rast prihoda od prodaje cjelovita asortimana od 5,6 posto, na 5,4 milijarde kuna. "Unatoč izazovnim makroekonomskim uvjetima, na većini tržišta u 2015. ostvaren je rast prihoda od prodaje uz poboljšanje neto profitabilnosti, a Atlantic je prema posljednjem istraživanju Euromoneyja proglašen ukupno najbolje vođenom kompanijom u Hrvatskoj te najbolje vođenom kompanijom u sektoru hrane i pića u središnjoj i istočnoj Europi", ističe Tedeschi zadovoljan lanjskim učinkom. Najavljuje da će u 2016. posebnu pozornost kompanija usmjeriti održavanju likvidnosti te upravljanju financijskim obvezama i rizicima.
U novom razdoblju fokus je okrenut razvijenim europskim tržištima, no zanemarena neće biti ni regija. Iz lepeze asortimana koje Atlantic nudi tržištu izdvaja brendove s visokim potencijalom, to su: Argeta, Bakina tajna, Donat Mg, Cedevita i Multipower. Gleda li se struktura prihoda od prodaje, rastu je najviše pridonijelo Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s 14,2 posto, Kava je rasla 5,7 posto, a Pića 4,3 posto. Kava je s 20,1 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje najjača kategorija u kojoj je ostvareno milijardu i 85 milijuna kuna. Promatrano po tržištima, najveći rast od 9,7 posto, na 1,26 milijardi kuna, ostvaren je u Srbiji, koja u ukupnom prihodu ima udjel 23,2 posto.
18posto
pali prihodi u Rusiji i na tržištu zemalja ZND-a
Slijedi Hrvatska, gdje je prihod uvećan 9,6 posto, na 1,41 milijardu kuna, što u ukupnom prihodu daje udjel od 26,1 posto. Ključna europska tržišta poput Austrije, Švicarske i Ujedinjenog Kraljevstva lani su rasla 3,2 posto, na 603 milijuna kuna. Negativan trend zabilježen je samo na tržištu Rusije i ZND-a, prihod je dosegnuo tek 237 milijuna, 18 posto manje naspram 2014. Vlastiti brendovi Atlantica zaslužni su za 65,3 posto prihoda, distribucija proizvoda principala donijela je 19,7 posto, ljekarnički lanac Farmacia 6,2 posto, a asortiman koji Atlantic proizvodi kao privatne robne marke za domaće i inozemne kompanije sudjelovao je sa 8,7 posto. Brendovi Barcaffe, Argeta i Cedevita najprodavaniji su trio u Hrvatskoj, u Srbiji su to kave Grand i Bonito, s kojima drži čak 52 posto tržišta, te čokoladni program, dok su u Sloveniji top tri brenda Barcaffe, Donat Mg i Cedevita.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu