Make IT Easy, domaći tehnološki startup prva je povratnička Funderbeam SEE kampanja nakon zatišja korona krize.
Za razvoj svoje aplikacije MobilityONE ili M1, tvrtka je otvorila kampanju u kojoj u narednih mjesec dana namjerava prikupiti između 200.000 i 500.000 eura. Aplikacija MobilityONE namijena je kao jednostavan i modularan alat za menadžment mobilnosti i upravljanje voznim parkovima kompanija.
Njihovo rješenje već danas koriste klijenti poput AutoBenussija i Raiffeisen leasinga, no u tvrtki imaju velike planove za globalnu ekspanziju.
Usmjeravanje razvoja
“Izlazak naše kompanije na burzu, ne u klasičnom smislu već prikupljanjem kapitala putem platforme Funderbeam, događaj je koji će usmjeriti naš budući razvoj pružanjem financijske poluge”, rekao je prilikom pokretanja kampanje predsjednik Uprave Make IT Easya Mladen Herceg.
MobilityONE aplikacija omogućava efikasno upravljanje voznim parkom, poput jednostavnog prikaza nužnih zahvata po svakom vozilu do budžetiranja troškova, a u budućnosti je naglasak na povezivosti.
“Bit je da upravljanje bude jednostavno i efikasno, a ne stihijski. Uzmite, primjerice, vozni park od 500 automobila i koliki je to izazov za nekoliko zaposlenika, od toga gdje stoji koji papir i koji je idući korak po svakom vozilu.
Naš softver u tome pomaže: jednostavno sučelje omogućuje efikasno upravljanje svakodnevnim aktivnostima, od plana budžeta do sustava izvještavanja, a nudi se 20-ak različitih izvješća”, pojašnjava detalje Marko Stojaković, izvršni direktor tvrtke zadužen za prihode.
Do sada je startup prikupio 200.000 eura za razvoj svog softvera iz europskih fondova, a najnovijom rundom financiranja ambiciozno ciljaju softversko rješenje presložiti za globalno tržište.
“Ne želimo softver da ga mjesecima ‘peglamo’ s IT odjelima klijenata već želimo ponuditi ‘plug-and-play’ proizvod u koji će korisnik unijeti podatake o vozilima te ga odmah krenuti jednostavno koristiti. Ovom investicijom želimo postići povezivost; povezivanje s aplikacijom za vozače i sa samim vozilima”, dodaje Stojaković.
Ističe da aplikaciju razvijaju tako da bude globalno primjenjiva; od prepoznavanja dijakritičkih znakova kako bi bila upotrebljiva za hrvatsku tvrtku danas ili već sutra za klijenta iz Južne Koreje. Poslovne kalkulacije radili su, kažu, na vrlo konzervativnim pretpostavkama računajući na dva stupa prihoda, od pretplata, a u kasnijoj fazi iskorištenjem analize podataka.
Svjesni su globalne konkurencije, ali ističu da svojim rješenjem nude ono što drugih 20-30 ozbiljnih konkurenata nema, a to je pružanje svih podataka za upravljanje voznim parkom krajnjim korisnicima.
Tržište na koje ciljaju vrijedno je danas tri milijarde dolara, a do 2030. njegov rast se procjenjuje na 40 milijardi dolara. U prvoj fazi ideja je testirati rješenje s lokalnim kompanijama na što će se usmjeriti u 2022. godini, a potom fokus usmjeravaju na američko tržište.
“Voljeli bismo zaigrati utakmicu u SAD-u. Vidjet ćemo kuda će nas odvesti razvoj, sve su mogućnosti otvorene. Možda nas prepozna neki svjetski ‘provider’”, kaže Herceg koji je nedavno prodao uspješnu tvrtku za flotni menadžment.
Presudio broj investitora
Na pitanje zašto su se odlučili na Funderbeam kampanju, a ne bankovni kredit ili venture capital, iz Make IT Easya ističu da su razmišljali o raznim opcijama, no presudila je činjenica da je na Funderbeamu registrirano više od 24.000 investitora iz više od 120 zemalja svijeta što je dobra pretpostavka za izlazak na globalno tržište. Javna kampanja na platformi namijenjenoj za startup kompanije te male i srednje tvrtke, započela je u utorak i bit će otvorena mjesec dana.
Svaki investitor za svoj ulog dobiva token u istoj protuvrijednosti koji se mogu trgovati odmah po završetku ciklusa prikupljanja sredstava. Vodeći investitor je Marko Linke, suosnivač Repslyja, čiji softver za unapređenje prodaje i promocije u maloprodaji koriste brendovi u 80-ak zemalja. Valuaciju tvrtke radio je Mazars.
“Ovaj posao radim 11 godina i cijelo se vrijeme priča o potrebi privatizacija i izlazaka na burzu. Onda smo na Burzi rekli; idemo mi napraviti nešto za kompanije koje će jednog dana doći na burzu, da stvorimo novu klasu imovine.
Kad smo počeli suradnju sa Funderbeamom bili smo praktično jedini izvor financiranja za startupe, drago nam je da su se u međuvremenu uključili i drugi jer što ima više kapitala za dobre ideje, tim bolje, treba nam poslovnog altruizma”, kazala je predsjednica Uprave ZSE Ivana Gažić.
Podsjetimo, preko Funderbeama (prije korona krize) niz je domaćih kompanija uspješno prikupio novac, poput “pametnih klupa” solinske tvrtke Include ili Pivovare Medvedgrad.