Sudeći prema upozorenjima regulatora, Hrvatska je vrlo plodno tlo za strane brokerske kuće koje putem ovdašnjih neovlaštenih posrednika pokušavaju nasamariti hrvatske ulagače.
Naime, Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) objavila je prošloga tjedna još jedno upozorenje. Hanfa ovoga puta upozorava da zaposlenici tvrtke Oceangate nudi usluge trgovanja ciparskog Goldenburg Groupa pri čemu se predstavljaju kao zaposlenici Invest and Tradea. Iako je Goldenburg upisan u Hanfin registar brokeraja iz Europske unije koji mogu pružati usluge u Hrvatskoj, Oceangate nema odobrenje za nuđenje investicijskih usluga stranih kuća. Hanfa je samo ove godine objavila već sedam takvih upozorenja, nasuprot tek dva lani, a u 2015. samo jedno.
647 stranih
brokeraja registriralo se za poslovanje u Hrvatskoj od ulaska u EU
Iz Hanfe poručuju da takav skok nije rezultat povećanih aktivnosti tih brokeraja, već je sve više ulagatelja koji prijavljuju pozive i ponude takvih društava. "U prethodnih nekoliko godina primijećen je pojačan angažman licenciranih ciparskih društava u trgovanju špekulativnim proizvodima na području ne samo novih država članica, nego čitave EU, putem ovlaštenih i neovlaštenih društava", odgovaraju iz Hanfe na pitanje je li Hrvatska iznimka po pitanju angažmana stranih brokeraja. Naime, registar društava koja su Hanfi od ulaska u EU poslali obavijest o namjeri pružanja usluga broji 647 brokeraja. Trenutno u Hrvatskoj, ali i nekim susjednim zemljama, operira nekoliko tvrtki koje nude brokerske usluge hrvatskim građanima, a predstavljaju se kao zaposlenici stranih brokerskih kuća, pojašnjava Saša Ivanović, direktor hrvatske podružnice britanskog Admiral Marketsa.
"Takve tvrtke nude svakakva obećanja, čak i upravljanje novcima klijenata uz 10 posto mjesečne sigurne zarade koju će im ostvariti njihovi 'mentori' koji će ih zvati svaki dan i govoriti im čime da trguju. Na žalost, to je sve lov u mutnome i veliki broj ljudi nasjeda na takve priče. Rezultat je gotovo uvijek isti – gubitak uloženog novca u vrlo kratkom vremenu", tvrdi Ivanović. Pošto klijent cijelo vrijeme misli da je komunicirao sa djelatnicima strane brokerske kuće, najveći problem nastaje kada se klijent žali na poslovanje te traži naknadu štete, dodaje Ivanović. "Strana brokerska kuća tada se ograđuje pošto niste pričali sa njihovim djelatnikom nego sa djelatnikom neke tvrtke s kojom oni imaju sklopljen ugovor o istraživanju tržišta ili nešto slično", ističe Ivanović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu