Nakon američkih tehnoloških divova Applea i Microsofta, elitnom klubu kompanija vrednijih od bilijun dolara približio se na korak i internetski div Tencent koji nosi nadimak „kineski Google“.
U utorak je vrijednost Tencentovih dionica uvrštenih na Hongkonškoj burzi pala pet posto čime je ulazak u klub bilijunaša malo odgođen.
Rast od 14 posto
No, dan ranije cijena je u jednom trenutku skočila za 11 posto i dosegla 767,5 hongkonških dolara. Time se tržišna kapitalizacija kompanije našla na 7,35 bilijuna hongkonških dolara, odnosno 949 milijardi dolara.
Uspon cijene u ponedjeljak ima svoje uporište u analizama dviju investicijskih banaka koje vrlo blagonaklono gledaju na Tencentovu vrijednosnicu. Američka Citibank u svom je istraživanju podigla ciljanu cijenu sa 734 na 876 hongkonških dolara što je 14 posto više od zaključne cijene postignute u ponedjeljak.
Švicarski UBS je pak podignuo ciljanu cijenu sa 700 na 830 hongkonških dolara što je 8 posto više u odnosu na cijenu od ponedjeljka. No, kako piše CNBC, investitori su jučer očito odlučili unovčiti dobitke, pa je cijena pala na 724,50 hongkonških dolara.
Za daljnje smjernice investitori će pričekati izvješće za četvrto tromjesečje i cijelu 2020. koje će biti objavljeno u ožujku. Analitičari očekuju da je u posljednja tri mjeseca prošle godine Tencent ostvario 131,8 milijardi juana prihoda, odnosno 20,4 milijarde dolara.
U tom slučaju govorili bi o godišnjem rastu od 24,6 posto. Neto dobit trebala bi porasti gotovo 29 posto, na 32,85 milijardi juana, pokazuju podaci Refinitiva. Kompanija je poznata po golemom poslovanju s videoigrama koje je po očekivanjima analitičara imalo dobru izvedbu u četvrtom kvartalu.
Posebno se mnogo očekuje od segmenta igara za pametne telefone gdje bi mogao biti zabilježen godišnji rast prihoda od 46 posto na 38 milijardi juana.
Solidni rezultati
„Očekujemo solidne rezultate za četvrti kvartal 2020., s jakim rezultatima u poslovanju s videoigrama“, izjavio je Han Joon Kim, analitičar banke Macquarie. Međutim, Tencent bilježi rast i u područjima oglašavanja, računalstva „u oblaku“ te mobilnih plaćanja kroz svoj sustav WeChat Pay.
WeChat je posebno u fokusu investitora. Prošlog tjedna kompanija je objavila da se tijekom 2020. vrijednost transakcija više nego udvostručila, sa 800 milijardi juana zabilježenih u 2019. godini.
To pokazuje da Tencentovi napori monetiziranja WeChat aplikacije za poruke – koju koristi milijardu korisnika – daju rezultate.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu