Najveća hrvatska brodarska kompanija Tankerska plovidba d.d. objavila je danas početak inicijalne javne ponude dionica (IPO) svoje tvrtke kćeri TNG (Tankerska Next Generation), kojom želi prikupiti 40 milijuna dolara kapitala, a to će biti prvi IPO na Zagrebačkoj burzi unazad sedam godina.
Agenti izdanja su Intercapital vrijednosni papiri i Raiffeisenbank Austria, a kroz ponudu se nudi 3.600.000 dionica, s opcijom dodatne dodjele 400.000 dionica, u rasponu indikativne cijene od 64 do 77 kuna po dionici. Sav prikupljeni kapital, najavljuju iz Tankerske plovidbe, uložit će se u razvoj kompanije odnosno kupnju novih brodova.
Tankerska plovidba d.d. jedini je dioničar društva TNG te nudi postojeće dionice u IPO, uz obvezu da s cjelokupnim sredstvima prikupljenim kroz IPO dokapitalizira TNG.
Javna ponuda dionica TNG započinje 26. siječnja i traje do 5. veljače, ukoliko ne bude skraćivanja razdoblja formiranja knjige trgovanja i razdoblja prijave u slučaju velikog interesa investitora, navode iz Tankerske plovidbe.
Cijenu ponude, broj dionica prodanih u IPO-u te ukupan iznos prikupljenog kapitala, trebali bi biti poznati 6. veljače "ili oko toga datuma", navodi se u prospektu izdanja, objavljenom na Zagrebačkoj burzi.
U prospektu stoji i da se ovom javnom ponudom dionice TNG-a nude velikim ulagateljima u Hrvatskoj, SAD-u te izvan Hrvatske i SAD-a, kao i kvalificiranim institucionalnim kupcima u SAD-u, uz uvjet da najniža vrijednost pojedine prijave za kupnju dionica iznosi 400.000 kuna.
Malim se ulagateljima u Hrvatskoj, pak, dionice nude uz najnižu vrijednost pojedinačne prijave za kupnju dionica od tisuću kuna, a postojeći dioničari Tankerske plovidbe mogu svoje dionice u Tankerskoj zamijeniti na način da se jedna dionica Tankerske mijenja za 8 dionica TNG-a.
Društvo TNG osnovano je krajem kolovoza 2014. godine s ciljem izdvajanja brodova za prijevoz naftnih prerađevina za potrebe dokapitalizacije kroz IPO. Kapital društva TNG trenutno iznosi 255 milijuna kuna i podijeljen je na 4.000.000 dionica bez nominalne vrijednosti.
Dodaju da će se nova kompanija "u potpunosti oslanjati na znanje, iskustvo i reputaciju koju Tankerska plovidba ima na brodarskom tržištu s najuglednijim unajmiteljima tankera u svijetu".
Flota društva TNG trenutno se sastoji od dva produkt tankera srednje nosivosti koji su već u eksploataciji i jedne novogradnje, tankera eko-dizajna koji će biti isporučen u drugoj polovici 2015. godine.
"'Dalmacija' će biti prvi eko brod u floti Grupe, prvi takav brod koji plovi pod hrvatskom zastavom uopće. TNG je orijentiran na nove generacije eko brodova, koji će trošiti puno manje goriva nego sadašnji i predstavljaju novi standard u svjetskom brodarstvu. TNG posluje profitabilno i stabilno s obzirom da su oba naša broda ugovorena po dobrim uvjetima. Bitno je naglasiti da TNG 100 posto svojih prihoda ostvaruje na međunarodnom tržištu te je poslovanje tvrtke u cijelosti otporno na događanja i gospodarsku krizu u Hrvatskoj i regiji. U javnoj ponudi želimo prikupiti 40 milijuna dolara koje bismo uložili u kupnju novih brodova", kaže direktor Tankerske Next Generation John Karavanić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu