Iako je vijest o rekordnoj turističkoj sezoni na prvi pogled dobar mamac za ulaganje u dionice turističkih tvrtki, analitičari upozoravaju da bi ipak trebalo pričekati objavu izvješća za treće tromjesečje.
Iako su se tijekom ljeta rijeke turista slijevale prema Jadranu, kolovoško izvješće Zagrebačke burze pokazalo je kako je jedan od najvećih gubitnika među sektorskim CROBEX-ima bio baš CROBEXturist s minusom od 5,4 posto. Pad stranih tržišta koji smo vidjeli u zadnjih mjesec dana za sobom je povukao i hrvatske turističke kompanije, pojašnjava Mario Glogović, viši savjetnik za upravljanje portfeljima u Hypo Alpe Adria banci. "Međutim, sudeći prema financijskim rezultatima za prva dva kvartala te podacima o dolascima i noćenjima za treći, ovaj pad je sasvim neopravdan.
Glogović
Pad turističkih dionica uslijed pada stranih tržišta u zadnjih mjesec dana je sasvim neopravdan
Kada krajem sljedećeg mjeseca dobijemo potvrdu rekordne sezone u obliku financijskih izvješća, vjerojatno je da će turističke kompanije opet biti u fokusu", ocjenjuje Glogović. Početkom tjedna objavljena su očekivanja o turističkoj zaradi od osam milijardi eura te 10-postotnom povećanju noćenja u hotelima. Analitičar Erste banke Anto Augustinović kaže kako je objava dobrih fizičkih pokazatelja nastavak ranijeg pozitivnog trenda, te još jedan indikator kojim se potvrđuju očekivanja o vrlo dobroj turističkoj sezoni ove godine u Hrvatskoj.
Augustinovć
Nešto bolje rezultate očekujem od tvrtki koje su aktivno investirale u podizanje kvalitete
"Budući da je najveći dio sezone sad iza nas, podaci za kolovoz svakako mogu predstavljati osnovu za određeni pozitivan sentiment kod pojedinih turističkih dionica, međutim rast fizičkih pokazatelja tek je jedan od elemenata uspješnosti poslovanja turističkih tvrtki. S približavanjem datuma objave financijskih rezultata za treće tromjesečje, očekujem da će rasti i burzovni interes za dionice iz turističkog sektora", kaže Augustinović.
Nešto bolje rezultate Ersteov analitičar očekuje od tvrtki koje su aktivno investirale u podizanje kvalitete i proširivanje svoje turističke ponude, te tako stvorile preduvjete za, povrh boljih fizičkih pokazatelja, "dodatan rast kroz više cijene ili povećanu potrošnju gostiju".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Samo ne znam tko će ih kupovati.
Valjda stranci uđu s velikim svotama zbog dobre prilike.
Iskreno se nadam da neće nastaviti kupovati same firme (trezori) jer to pokazuje da interesa uopće nema.
Izvrsno analitičari, onda pripremite novce pa izvolite pojagmite se!
Blago vama kad znate kako turističke dionice u cijeni već imaju “ugrađenu” odličnu turističku sezonu ! Što bi po vašim stručnim analizama sada trbalo napraviti , prosvijetlite nas ?
jagma je već odrađena kao i jak rast jer turističke dionice već imaju u sebi ugrađenu odličnu sezonu i očekivane odlične rezultate…pa MAIS je u dvije godine sa 80 kn otišla na sadašnjih 250 kn, a slično i ostale dionice
Uključite se u raspravu