Europske burze uzdrmao oštar pad cijena kineskih dionica

Autor: Poslovni.hr/Hina , 27. srpanj 2015. u 12:34
Foto: Thinkstock

Na usporavanje rasta kineskog gospodarstva ukazuje i nedavni podatak da je u srpnju proizvodna aktivnost u Kini pala na najnižu razinu u 15 mjeseci.

Na europskim su burzama u ponedjeljak indeksi pali jer je ulagače zabrinuo najveći pad cijena dionica na burzi u Šangaju u posljednjih osam godina.

FTSEurofirst indeks 300 vodećih europskih dionica bio je u 12,00 sati u minusu oko 1 posto.

Londonski FTSE indeks bio je istodobno na gubitku 0,05 posto, na 6.578 bodova, dok je pariški CAC skliznuo 1,15 posto, na 4.999 bodova, a frankfurtski DAX 1,05 posto, na 11.225 bodova.

Ulagače je zabrinuo današnji pad cijena dionica u Šangaju za više od 8 posto, što je njihov najveći dnevni pad u osam godina. Oštar pad cijena podsjetio je na nedavni slom kineskih tržišta, kada su se u samo tri tjedna cijene dionica strmoglavile više od 30 posto.

"Pad cijena u Europi ponjaviše je posljedica oštrog pada kineskih burzovnih indeksa. Rast tamošnjeg gospodarstva se očito usporava, pa bi moglo imati utjecaja i na poslovanje europskih kompanija na kineskom tržištu", kaže Marcus Huber, analitičar u brokerskoj kući Peregrine & Black.

Na usporavanje rasta kineskog gospodarstva ukazuje i nedavni podatak da je u srpnju proizvodna aktivnost u Kini pala na najnižu razinu u 15 mjeseci.

A kako je Kina najveći svjetski potrošač sirovina, ulagači se plaše da će pasti i potražnja za njima. Zbog toga su i cijene bakra, kao i Reutersov CRB indeks cijena najvažnijih sirovina pali na najniže razine u šest godina.

Premda je i izvršni direktor Philipsa poručio da se rast "Kine doista usporava", cijena dionice tog nizozemskog proizvođačkog diva skočila je više od 3 posto, zahvaljujući boljim nego što se očekivalo kvartalnim poslovnim rezultatima.

Unatoč prebačaju očekivanja, dionica švicarske banke UBS pojeftinila je, pak, 1,5 posto.

Pala je, oko 2 posto, i cijena dionice Fiat Chryslera, nakon što je američki regulator kaznio tog talijanskog proizvođača automobila s rekordnih 105 milijuna dolara zbog neučinkovitog i nepravodobnog povlačenja neispravnih vozila s tržišta.

Ublažavanju gubitaka europskih burzovnih indeksa pridonijeli su, pak, bolji od očekivanja makroekonomski pokazatelji iz Njemačke.

Komentirajte prvi

New Report

Close