Tehnološka kompanija Dropbox u petak izlazi na Njujoršku burzu, ali uz priličnu skepsu investitora, ako je suditi po objavljenom rasponu cijene. Kako prenose agencije, Dropbox je u ponedjeljak objavio raspon cijene dionice u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) između 16 i 18 dolara čime se kompanija vrednuje na najviše 7,1 milijardu dolara.
Nekada poželjna ulaganja
To je gotovo za trećinu manje od vrednovanja s početka 2014. godine kada je u Dropbox uložila skupina investitora predvođena investicijskom kompanjom BlackRock. Tvrtka koja je počela kao servis za besplatno pohranjivanje "u oblaku" fotografija, glazbe i velikih datoteka tada je prikupila više od 600 milijuna dolara. U IPO-u ciljaju na prikupljanje najviše 648 milijuna dolara.
11 milijuna
korisnika od njih 500 milijuna plaća korištenje servisa
Naime, Dropbox, ali i ostali tehnološki startupovi do prije nekoliko godina bili su vrlo poželjne ulagačke mete obećavajući bolje povrate. Međutim, srezano vrednovanje Dropboxa sugerira kako i ostale takve tvrtke, poput Spotifyja i Ubera, čeka "otrežnjenje" jer nisu uspjeli isporučiti dobit. To je problem i za Dropbox kojem su konkurenti poput Amazona, Microsofta i Googlea.
I dalje gubitaš
"Dropbox je i dalje gubitaš i njegovi prihodi jednostavno ne opravdavaju tržišnu vrijednost od 10 milijardi dolara", kazao je za Reuters Phil Davis, direktor savjetodavne tvrtke.
U prošloj godini Dropbox je zabilježio 31 posto više prihode od 1,1 milijardu dolara dok se gubitak gotovo prepolovio na 112 milijuna dolara. Zabilježen je i pozitivni novčani tok od 305 milijuna dolara, dvostruko više nego godinu ranije. No, od 500 milijuna korisnika u 180 država tek njih 11 milijuna plaća korištenje tog servisa. Prema mišljenju Erica Schiffera, predsjednika investicijske tvrtke Patriarch Organization, objavljeni raspon cijene "pljuska je investitorima koji su sudjelovali u dokapitalizaciji 2014. godine".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu