Očekivanja ulagača o još jednoj odličnoj turističkoj sezoni već se uvelike odražavaju na cijenama dionica turističkih kompanija. Kako smo ušli u središnji i za hotelijere i turističke radnike najlukrativniji dio sezone, tako se povećao fokus investitora na Zagrebačkoj burzi na vrijednosnice iz te branše.
Optimistična očekivanja
Turističke dionice već su danima najtraženija roba na domaćoj burzi, a pad tržišta potresenog aferom Agrokor bio bi daleko snažniji da nema podrške tih dionica. Tijekom ove godine svih pet izdanja u sastavu sektorskog indeksa CROBEXturist bilježi rast vrijednosti nasuprot minusa šireg tržišta izraženog kroz CROBEX od gotovo šest posto. "Naša očekivanja za poslovanje turističkih kompanija u ovoj godini općenito su dosta optimistična, što od rasta broja posjetitelja, produženja turističke sezone, novih proizvoda i ulaganja koje su kompanije napravile za pripremu sezone.
22 posto
više turista posjetilo je Hrvatsku tijekom ove godine
Slijedom toga očekujemo i rast prihoda od prodaje i profitabilnosti na razini cijeloga sektora", poručuju analitičari Raiffeisen banke. Slično misli i analitičar Erste banke Davor Špoljar koji kaže kako bi se "najave uspješne turističke sezone te rast dolazaka i noćenja trebale preliti i na rezultate kompanija iz turističkog sektora". Najveći ovogodišnji dobitnik su dionice kompanije FTB turizam, nekadašnjih LRH Hotela Cavtat, čija se cijena tijekom ove godine uspela za 34,7 posto. Iza njih je Valamar Riviera s porastom vrijednosti od 26,8 posto, a slijedi Maistra s 18,2 posto rasta. S druge strane, upadljivo slabiji rezultat, manji od jedan posto, ostvarile su dionice Liburnia Riviera Hotela (LRH) te Arena Hospitality Groupa. Opatijskom je hotelijeru cijena uvećana za 0,8 posto, a pulskoj turističkoj kompaniji za 0,7 posto.
No, postoji razlog za takav rezultat, ističu analitičari. Davor Špoljar pojašnjava kako osim pozitivnog sektorskog okruženja, na kretanje cijena pojedinačnih dionica utjecaj imaju i individualna događanja unutar samih kompanija. "Svakako da je glavni događaj koji je u zadnjim mjesecima utjecao na dioničare Arena Hospitality Groupa bila dokapitalizacija i diverzifikacija poslovanja na vanjska tržišta. S druge strane, osim standardnih okidača za hotelijere, postojeći investitori u LRH već neko vrijeme iščekuju konsolidaciju vlasništva i dolazak strateškog investitora", ističe Špoljar.
Najznačajniji utjecaj
Da je proces dokapitalizacije imao najznačajniji utjecaj na dionicu Arene slažu se i u Raiffeisenu. Podsjetimo, Arena je krajem svibnja na tržištu kapitala prikupila 788,4 milijuna kuna kapitala izdavanjem više od 1,8 milijuna novih dionica po cijeni od 425 kuna. Kako je cijena dionice početkom veljače dosegla čak 590 kuna, bilo je logično očekivati pad. Međutim, cijena nakon dokapitalizacije i dalje ne raste. U razdoblju od 26. svibnja, kada su objavljeni konačni rezultati dokapitalizacije, pa do ponedjeljka Arena bilježi minus od 1,7 posto i kreće se oko 472 kune. Od ostalih turističkih dionica izvan CROBEXturista vrijedi spomenuti Plavu lagunu kojoj je cijena ove godine veća preko 10 posto. Turisthotelu burzovna je vrijednost uvećana malo više od dva posto, a HUP-u Zagreb za 3,6 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu