Dionice vlasnika Cartiera skočile za 17% nakon rekordnog rasta prodaje, unatoč izazovima u Kini

Autor: Domagoj Puljizović , 16. siječanj 2025. u 12:43
Foto: REUTERS/Denis Balibouse

Cijena dionica Richemonta lani je bila podložna velikim oscilacijama zbog promjena u upravi i šire volatilnosti luksuznog tržišta.

Cijene dionica švicarske grupacije Richemont, u čijem je vlasništvu francuski brend Cartier, poznat po visokokvalitetnom nakitu, satovima i modnim dodacima, skočile su u četvrtak za 17 posto jer su mu prihodi od prodaje porasli u prosincu prošle godine.

Naime, Richemont je izvijestio o 10-postotnom rastu prodaje u trećem fiskalnom tromjesečju, unatoč slabijoj potražnji u Kini.

Od listopada do kraja prosinca 2024. godine, prihodi su mu tako porasli na 6,2 milijarde eura (6,38 milijardi dolara) što je tvrtka proglasila svojim “najvišim ikad” ostvarenim tromjesečnim prodajnim rezultatom, a koji je značajno premašio očekivanja analitičara koji su kompaniji predviđali rast prihoda od samo jedan posto.

Cijene dionica ostalih luksuznih brendova poput Christiana Diora, LVMH-a i Hermèsa, također su zabilježile rast, a što upućuje na pozitivne trendove u europskom luksuznom sektoru zabilježene tijekom blagdanske kupovne sezone.

Richemont je ostvario dvoznamenkasti rast prihoda na svim tržištima, osim na azijsko-pacifičkom, gdje mu je prodaja pala za sedam posto, s najvećim padom od 18 posto u kombiniranim regijama kontinentalne Kine, Hong Konga i Makaa, piše CNBC.

Kina, nekoć ključni pokretač luksuzne potražnje, sada predstavlja izazov za taj sektor zbog makroekonomskih posljedica nakon pandemije koronavirusa.

Početak oporavka luksuznog sektora

Cijena dionica Richemonta lani je bila podložna velikim oscilacijama zbog promjena u upravi i šire volatilnosti luksuznog tržišta.

Međutim, dionice su mu značajno porasle u svibnju nakon što je za novog izvršnog direktora kompanije imenovan Nicolas Bos, bivši čelnik Van Cleef & Arpelsa. Na godišnjoj razini cijene dionica Richemonta porasle su za 28,75 posto.

Takvi rezultati označavaju povratak rasta za švicarsku kompaniju, koja je u prvoj polovini godine do rujna bilježila pad prodaje od jedan posto u odnosu na prethodnu godinu što je bilo uzrokovano izazovnim makroekonomskim uvjetima te slabijom potražnjom u Kini. Ukupni prihodi tvrtke za to razdoblje iznosili su 10,1 milijardu eura.

Do tada, Richemont je bio izuzetak u širem padu luksuznog tržišta, s izvještajem o rekordnoj godišnjoj prodaji u svibnju.

Luca Solca, viši analitičar za globalna luksuzna dobra u Bernsteinu, ističe da ovi rezultati signaliziraju pozitivan početak oporavka luksuznog sektora.

Europa i azijsko-pacifička regija, isključujući Kinu, “pokazale su značajna poboljšanja, potaknuta višom domaćom potražnjom i visokim priljevom turista, dok Amerika nastavlja bilježiti rast zahvaljujući snažnoj lokalnoj potražnji. Smatramo to ohrabrujućim znakom i potvrdom, kako je tržište već predvidjelo u posljednjim tjednima, da je treće fiskalno tromjesečje možda predstavljalo dno trenda pada”, dodao je Solca, govoreći o razdoblju do rujna.

Analitičari Citi banke također smatraju da će pozitivni financijski rezultati “podržati rast dionica Richemonta kao i šireg luksuznog sektora, koji je u proteklih 18 mjeseci bio manje atraktivan ulagačima.”

Komentirajte prvi

New Report

Close