Dionice Twittera i LinkedIna prošli tjedan pale za 20 posto

Autor: Poslovni dnevnik , 04. svibanj 2015. u 22:01
Usporava se rast vrijednosti društvenih mreža

Do pada vrijednosti dionica došlo je po objavi kvartalnih rezultata, koji pokazuju da je LinkedIn izgubio 42, a Twitter 162 milijuna dolara.

Prošloga su tjedna cijene dionica Twittera i LinkedIna na američkim burzama pale više od 20 posto, nakon što su te kompanije izvijestile o poslovnim rezultatima, a samo malo bolje prošao je Facebook.

U petak je cijena dionice LinkedIna pala 20 posto, čime je u samo jednom danu izbrisano više od šest milijardi dolara tržišne vrijednosti te društvene mreže za profesionalce, što je posljedica razočaravajućih poslovnih rezultata.

 

638milijuna

dolara godišnji je prihod LinkedIna

Izbrisano šest milijardi USD 
LinkedIn je, naime, izvijestio da je u prvom tromjesečju poslovao s gubitkom od 42,5 milijuna dolara, dok je u istom lanjskom razdoblju gubitak iznosio 13,4 milijuna. Gubitak je povećan, unatoč rastu prihoda LinkedIna za 35 posto na godišnjoj razini, na 638 milijuna dolara. Nekoliko dana ranije Twitter je objavio da je u prvom tromjesečju poslovao s gubitkom od 162 milijuna dolara, 30 milijuna većim nego u istom lanjskom razdoblju. I to, premda su prihodi kompanije porasli 74 posto, na 436 milijuna dolara.

Otkako je Twitter, koji korisnicima omogućuje slanje poruka od 140 znakova, a koriste ga političari i mnoge zvijezde s filmske i glazbene scene, objavio poslovne rezultate, cijena njegove dionice potonula je 24 posto, čime je izbrisano oko šest milijardi dolara njegove tržišne vrijednosti. I Twitter i LinkedIn pritom su smanjili procjene svojih poslovnih rezultata u cijeloj ovoj godini jer očekuju usporavanje rasta prihoda zbog visokog tečaja dolara i povećane troškove restrukturiranja.

"Slabije rezultate poslovodstvo LinkedIna pripisuje reorganizaciji i tečaju, no mi smatramo da je reorganizacija posljedica zamora proizvoda", poručuju analitičari brokerske tvrtke Brean Capital. I dok je poslovodstvo Twittera već dulje vrijeme pod paljbom kritika dioničara i analitičara jer ne uspijeva znatnije povećati prihode od oglašavanja i rasti tako brzo kao Facebook, najveća društvena mreža u svijetu s otprilike 1,44 milijarde korisnika, LinkedIn je dosad uglavnom bio pošteđen kritika. Većina analitičara ima nešto više vjere u LinkedIn nego u Twitter jer smatra da ima obećavajuću uslugu – online zapošljavanje. 

'LinkedIn je perspektivniji'
"Ulagači stavljaju LinkedIn i Twitter u istu košaru. No, LinkedIn nije Twitter. Smatramo da je LinkedIn održiva i dominantna usluga koja postaje dio našeg svakodnevnog profesionalnog života", navode analitičari tvrtke Stifel Nicolaus. Ipak, većina brokerskih kuća smanjila je procjenu ciljane cijene dionice LinkedIna s otprilike 300 na 250 dolara, a neki na samo 172 dolara.  U petak je u jednom trenutku cijena dionice LinkedIna pala na samo 200 dolara, dok se još polovicom veljače kretala na rekordnih 276 dolara.

Pod pritiskom se prošloga tjedna našla i dionica Facebooka, koja je pojeftinila oko pet posto od kada je prije desetak dana kompanija objavila poslovne rezultate. Facebook je u prvom tromjesečju ostvario dobit od 509 milijuna dolara, 20 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok su prihodi te društvene mreže porasli za 42 posto, najsporije u posljednje dvije godine, na 3,5 milijardi dolara. Unatoč vrlo dobrim poslovnim rezultatima, cijena dionice Facebooka našla se pod pritiskom jer je ulagače zabrinuo snažan rast troškova kompanije.

Operativni troškovi porasli su u prvom tromjesečju za 83 posto na godišnjoj razini, pri čemu je potrošnja na istraživanje i razvoj skočila s lanjskih 181 milijun na 566 milijuna dolara. Troškovi na marketing i prodaju u istom su razdoblju gotovo udvostručeni.

Komentirajte prvi

New Report

Close