Dionice su dugoročno imune na poruke zvijezda s društvenih mreža

Autor: Tomislav Pili , 17. lipanj 2021. u 22:00
Portugalska nogometna zvijezda Cristiano Ronaldo/REUTERS

Vijesti su samo jedan od faktora koji utječe na kretanje cijena dionica, ističu analitičari komentiraju ‘udar’ Ronalda na Coca-Colu.

Izjave poznatih osoba na društvenim mrežama ne mogu proizvesti dugoročni utjecaj na kretanje cijena dionica, smatraju analitičari.

Što se na burzi može dogoditi kada vas spomene poznata osoba ovoga je tjedna osjetila moćna Coca-Cola koja se našla “na piku” portugalske nogometne zvijezde Cristiana Ronalda kojeg na Instagramu i Twitteru prati 392 milijuna ljudi.

Naoko simboličan pad

Nakon što je čuveni “CR7” s gnušanjem sklonio dvije boce Coca-Cole sa stola tijekom konferencije za novinare i poručio okupljenima da je voda zdravija za piće, vrijednost dionica američkog proizvođača gaziranih pića pala je za 0,25 posto.

Iako se naoko radi o simboličnom padu, tržišna kapitalizacija Coca-Cole spustila se za četiri milijarde dolara. No, valja naglasiti kako je tog dana i indeks S&P 500 pao za gotovo istovjetan postotak.

10

posto skočila je dionica Samsung Publishinga nakon tvita Elona Muska

Suprotan primjer utjecaja na tržište početkom lipnja došao je od Elona Muska. Američki milijarder i osnivač Tesle poznat je što svojim izjavama na Twitteru “vedri i oblači” na tržištu kriptovaluta. Musk je nedavno u jednom tvitu spomenuo da “Baby Shark”, dječja pjesmica koja je viralni hit na YouTubeu, ima više pregleda nego što je stanovnika na Zemlji.

To je odmah izazvalo rast cijena dionica tvrtke Samsung Publishing – drugog najvećeg ulagača u tvorca pjesmice, tvrtku SmartStudy – za 10 posto. Kraj trgovanja dionica je dočekala uz rast od 6 posto.

Danijel Delač, član Uprave investicijskog društva InterCapital vrijednosni papiri, u slučaju Coca-Cole smatra kako je teško dugoročno procijeniti koliko izjava Cristiana Ronalda može utjecati na poslovanje kompanije i time kretanje njezine dionice.

Stalno fluktuiranje

“Dio njegovih pratitelja na društvenim mrežama vjerojatno će prestati konzumirati Coca-Coline proizvode, no dio će zasigurno nastaviti”, smatra Delač. S druge strane, Domagoj Bebić, izvanredni profesor za nove medije na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti ističe kako je činjenica da vijesti utječu na kretanje cijena dionica, no one nisu jedini faktor.

Konkretno, dionica Coca-Cole stalno cjenovno flukturira, kaže Bebić. “Ronaldovu izjavu treba više promatrati u kontekstu njegova promoviranja pijenja vode, a ne kritike usmjerene na proizvođače gaziranih pića”, kaže Bebić. Štoviše, Coca-Cola u svom portfelju ima i vodu, dodaje Bebić.

S financijskog gledišta, Cristiano Ronaldo je čak burzi učinio uslugu. “Prema YouTube influencerima koji se bave financijama, za ulagače u Coca-Colu je pad cijene dobra vijest jer mogu povoljnije uložiti u jednu od najboljih kompanija koje se bave napicima”, kaže Bebić.

Valja istaknuti kako su online platforme za trgovanje dionica snažno “demokratizirale” tržište kapitala, otvarajući ga širokim masama. No upitno je koliko je Coca-Cola zanimljiva takvim ulagačima, za razliku od institucionalnih ulagača poput Berkshire Hathawayja koji godinama drži tu dionicu u svom portfelju, kaže Danijel Delač.

“Takvim malim ulagačima privlačnije su ‘lude’ priče poput AMC-a ili GameStopa, pa mislim da oni nisu publika za takve poruke influencera”, zaključuje Delač.

Komentirajte prvi

New Report

Close