ChatGPT – najbrže rastuća aplikacija u povijesti – izazvala je toliku disrupciju u tehnološkom svijetu da se kineski i američki tehnološki divovi utrkuju tko će prije izbaciti svoju verziju tog alata temeljenog na umjetnoj inteligenciji.
Kako piše Reuters, to se ponajbolje vidi po situaciji na kineskim burzama gdje su tamošnje kompanije koje se bave umjetnom inteligencijom trenutno u fokusu ulagača.
Eksplozija popularnosti
ChatGPT – chatbot kompanije OpenAI u koju je uložio Microsoft – može stvarati novinske tekstove, eseje, pa čak i poeziju. Analitičari švicarske banke UBS izračunali su da je ChatGPT u prosincu imao 57 milijuna jedinstvenih posjetitelja, više nego TikTok kad se pojavio.
Eksplozija popularnosti tog alata koji može značajno pomoći u kreativnom radu, ali i promijeniti način na koji ljudi dolaze do informacija, motivirao je Googleovog vlasnika Alphabet da najavi lansiranje vlastitog chatbota koji bi konkurirao ChatGPT-u.
Istovremeno, predstavljanje vlastitog chatbota kojeg pokreće umjetna inteligencija najavio je i sam Microsoft. Sve to pokazuje kako Silicijska dolina ocjenjuje kako će takozvana generativna umjetna inteligencija donijeti golemu promjenu.
Googleov šef Sundar Pichai u objavi na blogu kompanije otkrio je kako najveća internetska tražilica testira svoj konverzacijski alat temeljen na umjetnoj inteligenciji pod nazivom Bard. Nakon vrednovanja povratnih informacija od korisnika koji sudjeluju u testiranju, Google će u idućih nekoliko tjedana predstaviti Bard široj javnosti.
Pichai je kazao i kako će Google ugraditi svojstva umjetne inteligencije u svoju tražilicu prilikom sintetiziranja informacija za složene upite, poput kako naučiti svirati gitaru ili klavir. Koliko će se Bard razlikovati od ChatGPT-a za sada je nejasno. Pichai kaže kako Googleov alat informacije crpi s interneta. S druge strane, ChatGPT-ovi podaci datiraju do 2021. godine.
U utrku se uključuju i kineske kompanije, što prepoznaju i investitori. Iako ChatGPT nije dostupan u Kini, cijene dionica kompanija koje se bave umjetnom inteligencijom, poput Hanwang Technology, TRS Information Technology i Cloudwalk Technology rastu iz dana u dan.
Primjerice, vrijednost Hanwang Technologyja koji razvija proizvode koji omogućuju inteligentne interakcije jučer je skočila 10 posto, koliki je i dnevni limit. Inače, to je sedmi uzastopni dan da cijena te dionice raste sve do dnevnog limita.
Samo tijekom veljače, vrijednost Hanwang Technologyja skočila je 60 posto. Cloudwalk je u utorak oslabio 5,5 posto, ali je u zadnjih sedam trgovinskih dana gotovo udvostručio vrijednost.
Samostalna aplikacija
Inače, za sada nema naznaka da bi neka od tih kompanija uskoro mogla lansirati na tržište alat sličan ChatGPT-u. Trenutno najbliži tome je internetski div Baidu koji je jučer priopćio da u ožujku planira završiti testiranje svog “Ernie bota”.
Vrijednost dionica Baidua jučer je, nakon objave te informacije, skočila 15 posto. Baidu kaže kako je “Ernie” – što je kratica od “Enhanced Representation through Knowledge Integration” – veliki jezični model pokretan umjetnom inteligencijom predstavljen 2019. godine.
Postupno se razvijao kako bi mogao izvršavati zadatke poput razumijevanja jezika, generiranja teksta te generiranja teksta u fotografiju. Upućeni izvori Reutersa ističu kako bi Baidu svoj alat mogao lansirati idućeg mjeseca.
Sugovornici ističu kako Baidu namjerava ponuditi “Ernie” kao samostalnu aplikaciju i postupno ga ugraditi u svoju tražilicu. Podsjetimo, Baidu u pravilu prvi među kineskim tehnološkim kompanijama slijedi globalne tehnološke trendove.
Krajem 2021., kada je metaverzum postao novi globalni hit, kompanija je lansirala XiRang što je opisano kao prva kineska metaverzum platforma.
Baidu dosta ulaže u umjetnu inteligenciju, od njezine primjene u računalstvu u oblaku, preko čipova do autonomne vožnje, pokušavajući na taj način diverzificirati prihode. Međutim, dio analitičara smatra kako kineske kompanije ne mogu u kratkom roku lansirati svoju verziju ChatGPT-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu