U Atlantic grupu Emila Tedeschija u devet mjeseci slilo se četiri milijarde kuna prihoda od prodaje, 4,8 posto više nego u istom razdoblju lani. Unatoč podebljavanju prihoda, pritisak viših cijena sirovina i nepovoljna tečajna kretanja rezultiralI su padom dobiti prije kamata i poreza (EBIT) od gotovo 10 posto, na 341,1 milijun kuna.
Neto dobit Atlantica dosegnula je 228,1 milijun kuna, odnosno devet posto više nego što je kompanija ostvarila do listopada prošle godine. Do kraja ove godine menadžment nastavlja s fokusom na internacionalizaciju i rast na postojećim tržištima te upravljanje rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje financijskim obavezama, poručuju iz Atlantica.
4,8posto
povećani su ukupni prihodi Atlantic grupe
Adut kava
Secirajući prihode, ukupnom rastu do listopada najviše je pridonijelo strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 12,9 posto. Potom slijede segmenti Slano i slatko s pet posto te kava s godišnjim rastom od 4,7 posto. Strateško distribucijsko područje Hrvatska bilježi rast od 10,6 posto, dok je iza susjedne Srbije tempo rasta od 8,3 posto.
Kad je riječ o kavi, njezina prodaja donijela je kompaniji gotovo petinu svih prihoda, čime je kava ujedno najveća pojedinačna kategorija zahvaljujući kojoj je Atlantic grupa u devet mjeseci zaradila 777,2 milijuna kuna. Promatrano po tržištima, prodajnim rezultatima i dalje dominira domaće tržište, na kojem je ostvareno gotovo 27 posto ukupnih prihoda, a ono u godinu dana bilježi porast od 9,4 posto. Srbija je Atlanticu drugo najvažnije tržište na kojem ostvari više od 22 posto prihoda, a uz bosanskohercegovačko tržište, ono bilježi 9,6 posto bolje rezultate.
10,6posto
raslo je distribucijsko područje Hrvatska
Temelj robne marke
Vlastite robne marke Atlantica čine više od 65,3 posto prodaje te kompanije, a distribucija robnih marki principala 19,2 posto. Lanac ljekarni Farmacia donese 6,3 posto prihoda, a proizvodi koje Atlantic proizvede kao privatne robne marke drugim velikim igračima u Hrvatskoj i izvan nje generiraju još 9,3 posto prihoda. Osvrćući se na proteklih devet mjeseci, u Atlanticu ističu novu organizaciju distribucije kroz dvije glavne zone, Istok i Zapad, što je nastavak procesa intenzivne internacionalizacije i jačanja distribucije izvan regije osnivanjem vlastitih distribucijskih tvrtki u Njemačkoj i Austriji.
Među ključnim događajima koji su obilježili poslovanje ističe se i širenje distribucijskog portfelja u Hrvatskoj suradnjom s Philipsom Hrvatska, kao i puštanje u rad 100 milijuna kuna vrijedne tvornice energetskih pločica u Novoj Gradiški koja je završena u deset mjeseci. I posljednja Atlanticova akvizicija, tvrtka Foodland, uspješno je integrirana u poslovanje grupe te je s brendom Bakina tajna postala dio novog poslovnog područja Gourmet.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu