Adris ‘zakida’ menadžment, ne i ulaganja, Atlantic guraju tri ključna segmenta

Autor: Suzana Varošanec , 08. travanj 2020. u 08:00
Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic grupe/S. Strukić/PIXSELL

I Atlanticu i Adrisu u ovim teškim uvjetima uvelike pomažu rekordni rezultati ostvareni prošle godine kada su obje grupe imale po 5,4 mlrd. kn prihoda od prodaje

U okolnostima korona krize za investitore na važnosti dobivaju sve informacije koje preko Zagrebačke burze objavljuju kompanije o utjecaju Covida-19 na poslovanje. To zasad podrazumijeva smanjena očekivanja za ovu godinu i krizom potaknute nove odluke menadžmenta, pa se zadnjih dana tako ističu burzovne perjanice Atlantic i Adris.

Obje s rekordnim rezultatima u prošloj godini te prihodima od prodaje svaki po 5,4 milijarde kuna. Atlanticovi su bili povijesno najviši, s rastom prihoda od prodaje za 3,4% , dok su Rovinjanima najbolji u zadnjih 10 godina (+7% naspram 2018.) tijekom kojih su ukupno investirali 10-ak milijardi kuna.

Ništa od planova za 2020.

Znatno postrožene mjere vezane uz sprječavanje nekontroliranog širenja virusa na svim   ključnim tržištima značajno negativno utječu na turizam i ugostiteljstvo, ali i brojne druge gospodarske sektore, navode iz Atlantica. Poručuju stoga da ne očekuju ostvarenje planiranih ciljeva za 2020. Izgleda ipak da zasad nisu na gubitku, što će biti precizirano u objavi prvog kvartalnog izvješća krajem travnja.

Naime, kako ističu, osim prestanka prodaje u HoReCa kanalu i pada potrošnje njihovih proizvoda u “on the go” i impulsnom segmentu, drugog značajno negativnog utjecaja na poslovanje Atlantic nema. Ove minuse anulirali su poboljšanim učinkom Farmacije, Delikatesnih namaza, a “vuku” Argeta i kava koja je lani činila petinu prihoda. Raste im i udjel portfelja dječje hrane, osobne higijene, te hrane iz vlastitog proizvodnog portfelja kao i portfelja njihovih principala.

I iz Adriasa su upoznali tržište s novim odlukama koje će, tvrde,pozitivno utjecati na poslovanje povezanih društava, likvidnost i profitabilnost te dugoročnu održivost tvrtke u novonastalim okolnostima. Uz rezove na plaćama menadžmenta (-30%), na koje su se odlučili u sljedeća 3+3 mjeseca, glavna poruka tiče se zadržavanja svih radnika te nastavka planova investiranja.

Kako se doznaje, riječ je o nastavku ugovorenih i započetih ulaganja u turizmu, odnosno na obnovi kampa u Rovinju i Vrsaru te Hotela Eden, ali i u Croatia osiguranju u kojem su u proteklom razdoblju investirali oko 100 milijuna kuna. U tijeku su i pripreme za projekte obnove hotela Panorama i Westin u Zagrebu od čega   također ne kane odustati.

Transparentnost je u krizi naročito tražena “roba”, mišljenje je koje povodom ovih kompanijskih priopćenja iznosi profesor Vinko Belak s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

U svjetlu otegotnih činjenica kao što je povremeno npr. zamrla trgovina na burzi, manjak pouzdanih informacija koliko će kriza trajati te njezinog nedvojbenog utjecaja na rezultate, Belak napominje da će lakše proći kompanije koje imaju rezerve iz prošlih godina te one koje su svoje poslovanje diverzificirale, drugim riječima “nemaju sva jaja u istoj košari”.

Takav je slučaj Atlantica, s fokusom upravljanja na 10 do 20 određenih proizvoda unutar sektora hrane i pića koji imaju najbolju prođu, kao i Adrisa koji je uz turizam poslovanje reorganizirao napuštanjem duhanskog biznisa te ulaskom u još dvije propulzivne grane s CO-om i Cromarisom.

Ključna je dobra organizacija

U Atlanticu se slažu da je ključna poluga za prevladavanje ove krize vezana uz diverzifikaciju poslovanja, ali u kombinaciji s nekoliko čimbenika, među kojima se po njima izdvaja “dobra organizacija koja može u kratkom vremenu odgovoriti na promjene, fleksibilnost, i razmjerno visok stupanj digitalizacije procesa, što olakšava poslovanje u ovim uvjetima”.

Komentirajte prvi

New Report

Close