Poslovni vikend
Pogled liderice - Jelena Kravoščanec Todorović

‘Danas vodim tim s više od 70 ljudi i urede diljem Hrvatske. Osjećam ponos, ali i veliku odgovornost’

Digitalizacija donosi nevjerojatne mogućnosti, ali bez razumijevanja ljudi i njihovih potreba, tehnologija sama po sebi ne donosi rezultate.

Jelena Kravoščanec Todorović
08. travanj 2025. u 13:12
Jelena Kravoščanec Torodorović, Foto: Press

Liderstvo nije samo uspjeh koji se mjeri brojkama. To je utjecaj koji ostavljamo, kultura koju gradimo i ljudi kojima pomažemo da rastu i s kojima i mi rastemo. A ponajviše je to odgovornost prema onima koji te slijede, čiji su privatni i poslovni putevi povezani s tvojom sposobnošću ne samo da daješ svoj operativni “extra mile”, nego i planski i strateški, kako bi cijeli ekosustav bio održiv, a usudila bih se reći i vizionarski.

Na mom karijernom putu “ne znam” ili “ne mogu” nikad nisu bili opcija. Kao studentica, nisam ni slutila kamo će me znatiželja i otvorenost prema prilikama odvesti. Razmišljala sam o “zašto” umjesto “kako”, jer kad znaš zašto nešto radiš, način se pronađe sam od sebe.

U svijet nekretnina tako sam zakoračila prije dvadeset godina, mlada, bez iskustva i kontakata. Ali imala sam jednu bitnu stvar – spremnost na izazove. Počela sam od nule, bez velikih planova, ali s uvjerenjem da predan rad i upornost donose rezultate. Tada sam vjerovala da je ključno krenuti, a kako će se stvari posložiti, otkriješ usput.

Nisam ni slutila koliko će mi u prodaji koristiti znanja stečena u formalnoj naobrazbi na putu do profesorice hrvatskog jezika i sociologije. Ljubav prema radu s ljudima i analizi društvenih procesa spojila se u karijeri koju već godinama s ponosom gradim.

Ako postoji nešto konstantno u poslu s nekretninama, to je promjena. Sjećam se vremena kada su letci bili jedini marketing.

Želju za prenošenjem znanja živim kroz mentorstvo i edukacije našim agentima, a svakako im nastojim prenijeti važnost dobre komunikacije, od samog osluškivanja klijentovih potreba do faze pregovora. Iako nemam formalnu edukaciju iz menadžmenta, mogu potvrditi da je iskustvo najbolji učitelj. Zbog toga u firmi veliku pažnju pridajemo edukaciji i iskustvenim treninzima, jer stalno učenje znači napredak. Kultura rasta i podrške ključni su elementi uspješnog poslovanja.

Danas vodim tim s više od 70 ljudi i urede diljem Hrvatske. Osjećam ponos, ali i veliku odgovornost. Fokus mi je oduvijek bio na poslovnom uspjehu, ali svaka odluka ima svoju cijenu. Bilo je trenutaka kada sam morala birati između posla i privatnog života. Radila sam kad su drugi odmarali, učila kroz vlastite pogreške i kroz godine naučila da su ljudi, a pri tome mislim na obitelj, suradnike i klijente najvažniji kapital koji imaš.

Sve što danas znam, naučila sam kroz vlastito iskustvo. Upoznala sam svaki proces u firmi i osobno prolazila kroz sve faze razvoja od početne ideje do realizacije. Uvijek sam se oslanjala na disciplinu, analitičnost i predanost, što su prepoznali i moji suradnici. Problemi su za mene prilike za rješavanje, a moj pristup uvijek praktičan, brz i fokusiran na rezultat.

U pripremi te kolumne pitala sam svoj tim što njima najviše znači u mom liderstvu? “Ne ulazi u prostor s egom, nego s vizijom i unutarnjom stabilnošću. Kad vodi, ljudi ne osjećaju pritisak već povjerenje. Prava snaga dolazi iz jasnoće, prisutnosti i one tihe, nepokolebljive odlučnosti koju rijetki imaju”.Kako voditi ljude, kako biti lider učila sam po putu. To nije nešto s čim sam se rodila niti mi je došlo preko noći. Naučila sam kroz vlastite pokušaje, pogreške i ljude.

Rast mog tima bio je ujedno i moj rast.Ako postoji nešto konstantno u poslu s nekretninama, to je promjena. Sjećam se vremena kada su letci bili jedini marketing, kada su novinski oglasi bili glavni kanal prodaje i kada je osobni kontakt bio jedini način za stvaranje odnosa s klijentom.

Digitalizacija donosi nevjerojatne mogućnosti, ali bez razumijevanja ljudi i njihovih potreba, tehnologija sama po sebi ne donosi rezultate. Kombinacija inovacija i osobnog pristupa ono je što nas razlikuje. Tržište se stalno mijenja, a oni koji se ne prilagođavaju ostaju iza. Zato je naš ključ uspjeha stalno usavršavanje i prilagodba.

Što nas čeka u idućih deset godina? Tehnologija će sigurno ubrzati i pojednostaviti mnoge procese, ali ono što nikad neće moći zamijeniti je povjerenje i odnos koji gradimo s klijentima. Važnost ljudskoga kontakta i povjerenja. Iako će automatizacija i digitalizacija otvoriti nevjerojatne mogućnosti, vjerujem da će se izdvojiti oni koji uspiju održati osobnu povezanost s klijentima. Odluka o kupnji nekretnine nije samo racionalna, ona je duboko emotivna i tu je ključ ljudski pristup.

Moj cilj nije samo voditi firmu, već ostaviti trag. Želim razvijati i graditi buduće generacije. Želim da klijenti osjete da surađuju s partnerom koji nije tu samo da proda nekretninu, već da gradi dugoročne odnose i s njima dijeli put ostvarenja njihovih snova. Jer liderstvo je putovanje koje traje cijeli život… I ja sam tek na početku.

New Report

Close