Poslovni vikend
Električni automobili

BYD, osim u Zagrebu, otvara salone i u Splitu i Dubrovniku

Osim showrooma u kojem se mogu razgledati i kupiti vozila, u Hrvatskoj će se otvoriti i BYD servisni centar.

Siniša Malus
13. ožujak 2025. u 22:00
BYD je u Hrvatsku stigao putem tvrtke Harmony New Energy Auto Service Zagreb koja je osnovana 10. srpnja prošle godine s temeljnim kapitalom od 30.000 eura/Shutterstock

Kineski proizvođač električnih vozila, BYD, trebao bi do kraja ovog mjeseca otvoriti vrata svog salona u Savskoj ulici u Zagrebu, a osim showrooma u kojem se mogu razgledati i kupiti vozila, u Hrvatskoj će se otvoriti i BYD servisni centar.

No, osim Zagreba, u kojem će po prvi put biti moguće kupiti najprodavanije kineske električne automobile, BYD će otvoriti još dva salona u Hrvatskoj, u Splitu i Dubrovniku.

Otkrivena i cijena
Najavio je to ovih dana Qi Qianjin, veleposlanik Narodne Republike Kine, na redovnom godišnjem predstavljanju kineskih vanjskopolitičkih ciljeva s hrvatskim medijima. Otkrio je i kako će električni automobili BYD-a u Hrvatskoj koštati oko 30 tisuća eura. Veleposlanik je pohvalio odnose Kine i Hrvatske, posebice uspjeh Pelješkog mosta kao simbola zajedničkih postignuća.

Trgovina između dviju zemalja u 2024. dosegla je 2,96 milijardi dolara, uz rast uvoza iz Hrvatske od 92,7%. “Želimo uvoziti više hrvatskih proizvoda poput tune i meda te pozivamo hrvatske tvrtke da sudjeluju na našim sajmovima”, poručio je. U turizmu je zabilježen porast kineskih posjetitelja na 249.000, a unilateralna bezvizna politika za Hrvate dodatno će ojačati veze.

Razmjena blizu tri milijarde dolara

Trgovina između dviju zemalja u 2024. dosegla je 2,96 milijardi dolara, uz rast uvoza iz Hrvatske od 92,7%.

“Kina i Hrvatska dijele viziju zelene budućnosti. Senjski vjetropark i novi HEP-ov fotonaponski projekt primjeri su naše suradnje. Uz BYD-ovu ekspanziju, očekujemo daljnji napredak”, zaključio je veleposlanik Qi.

Dolazak BYD-a u Hrvatsku na neki način simbolizira i promjene na globalnom tržištu električnih automobila. Tesla je, naime, nakon godina na vrhu globalnog tržišta električnih vozila, izgubio titulu najvećeg svjetskog proizvođača električnih vozila koju je preuzeo upravo BYD. Godine 2024. Tesla je proizveo 1.774.442 električna vozila, 4.500 manje od BYD-ovih 1.777.965.

BYD je u Hrvatsku stigao putem tvrtke Harmony New Energy Auto Service Zagreb koja je osnovana 10. srpnja prošle godine s temeljnim kapitalom od 30.000 eura, no iza nje stoje singapurski investitori.

Prema podacima iz sudskog registra, osnivač je tvrtka Harmony New Energy Auto Service Europe Holding sa sjedištem u Nizozemskoj, kao direktor se navodi Yang Yang, a prokurist je Igor Smolec, direktor tvrtke Volvo Financial Services leasing. Harmony New Energy distributer je i serviser za BYD-ova vozila u Hrvatskoj, koja uskoro kreću u prodaju na tržištu na kojem je trenutno samo jedan BYD-ov automobil, onaj koji je iz Mađarske uvezao IT poduzetnik Kornel Boroš.

Faktor Mađarske
Upravo je Mađarska bitna u priči oko BYD-a i ovog dijela Europe. Očekuje se da će BYD-ova tvornica u Szegedu uskoro početi s radom, te će na neki način služiti kao odskočna daska za prodor kineskog diva na europsko tržište.

To znači da će se kineski automobili ne samo prodavati nego i proizvoditi u EU, što uz sve veća ulaganja njihovih proizvođača u istraživanje i razvoj novih modela, povećava njihovu konkurentnost u odnosu na europske proizvođače. Važan je argument i to što kineski automobili proizvedeni u Mađarskoj neće biti podložni uvećanim carinama Europske unije.

New Report

Close