Prodano 12,5% više novih auta nego lani, rezultati bolji nego u pretpandemijskoj 2019.

Autor: Mladen Milčić/VL , 07. siječanj 2025. u 22:00
Škoda je drugu godinu zaredom najprodavanija marka u Hrvatskoj s 8412 registracija, odnosno udjelom od 13,18 posto tržišta, slijedi VW sa 7417 registracija/Shutterstock

Uz Bugarsku i Poljsku, jedina smo zemlja u EU koja u 10 mjeseci bilježi dvoznamenkasti rast prodaje.

U Hrvatskoj je prošle godine, prema podacima Promocije plus, prodano 63.806 novih osobnih automobila, što je 12,54 posto više nego u 2023. godini, kada je registrirano 56.697 novih auta.

Prvi izbor benzinci
Razloga za optimizam ima s obzirom na to da je lani registrirano više vozila nego u pretpandemijskoj 2019. godini u kojoj je prodano 62.938 automobila. Stoga možemo reći da se hrvatsko tržište novih automobila oporavilo nakon problema koje je donijela pandemija.

Štoviše, Hrvatska uz Bugarsku i Poljsku jedina u Europskoj uniji prema podacima za prvih 10 mjeseci 2024. godine ima dvoznamenkasti rast prodaje, dok je rast prodaje na razini EU iznosio 0,7 posto.

Škoda je drugu godinu zaredom najprodavanija marka u Hrvatskoj s 8412 registracija, odnosno udjelom od 13,18 posto u ukupnom tržištu. Drugi je Volkswagen sa 7417 registracija (11,62% udjela), dok je na trećem mjestu Renault s 4593 prodanih automobila (7,20%).

Slijede Toyota na četvrtom mjestu s 4217 prodanih automobila, Suzuki je peti s 4074 registracija, a Opel šesti s 3683 registracija. Sedma je Dacia (3656), osmi Hyundai (3393), deveti Kia (3291) i deseti Audi s 2523 prodanih automobila u 2024. Prema prodaji dalje slijede Peugeot, BMW, Citroen, Mazda, Ford, MG, Mercedes, Seat, Nissan, Volvo, dok je na 21. mjestu Tesla s prodanih 601 automobila.

Dakako, Tesla prodaje isključivo električna vozila i najprodavanija je marka prema registracijama električnih vozila kojih je u 2024. godini u Hrvatskoj registrirano 1915, odnosno tri posto od ukupne prodaje. Drugi prema prodaji električnih automobila jest Renault sa 195 registracija, slijede Hyundai sa 165, Dacia sa 143, MG sa 134 i Opel sa 132 registracije.

Najprodavanija Octavia
Ipak, daleko najčešći izbor hrvatskih kupaca su i dalje benzinski motori koji pokreću 30.535 lani registriranih osobnih automobila u Hrvatskoj (47,9%). Hibridni automobili, među koje se ubrajaju i blagi hibridi, čine 30,2 posto prodaje, dizelaši 16,7 posto, a vozila na LPG 2,2% prodaje.

Osim što je Škoda najprodavanija marka, njezin model Octavia je u 2024. godini bila i najprodavaniji model – i to nikad uvjerljivije. Lani je u Hrvatskoj prodana 4131 Octavia (udio od 6,47% u ukupnoj prodaji), a na drugom mjestu je VW T-Cross s 2335 registracija (3,66%).

Treći najprodavaniji model jest Suzuki Vitara s 2038 registracija, četvrti je najprodavaniji model u 2023. godini Renault Clio s 2018 prodanih primjeraka, dok je na petom mjestu u 2024. godini Opel Corsa s 1999 registracija.

Među deset najprodavanijih su redom Dacija Duster, Volkswagen Tiguan, Renault Captur, Suzuki S-Cross te Hyundai Tucson i Toyota Yaris Cross koji s 1230 registracija dijele 10. mjesto. Među Top 20 najprodavanijih modela su i VW Taigo, Škoda Kamiq, Kia Stonic, Dacia Sandero, VW Golf, VW T-Roc, MG ZS, Citroen C3 i Toyota Corolla.

U Zagrebačkoj regiji (Grad Zagreb i Zagrebačka županija) prodano je najviše novih automobila u 2024. godini, čak 27.152, što je udio od 42,55 posto. Splitsko-dalmatinska županija je druga po prodaji s 5695 registracija (8,93%), dok je Primorsko-goranska županija na trećem mjestu s 4594 registriranih automobila (7,20%). Na četvrtom mjestu je Istarska županija s 4001 registracijom, dok su na začelju Ličko-senjska županija s 292 registracije i Virovitičko-podravska županija s 351 registracijom.

Komentirajte prvi

New Report

Close