Apple ponudio velike popuste na jednom od svojih ključnih tržišta. Nisu imali puno izbora

Autor: Domagoj Puljizović , 02. siječanj 2025. u 14:56
Foto: REUTERS/Lucas Jackson/File Photo

S porastom konkurencije, Apple je sve skloniji objavljivanju sezonskih ponuda.

Američka tehnološka kompanija Apple kupcima u Kini ponudila je popuste na svoje iPhone modele i druge proizvode povodom nadolazeće kineske Nove godine.

Suočena s pojačanom konkurencijom na jednom od svojih najvažnijih tržišta, firma iz Cupertina snizila je cijenu svojih iPhone 16 Pro i iPhone 16 Pro Max uređaja za 500 kineskih yuana (oko 68,50 dolara) te iPhone 16 ili iPhone 16 Plus uređaja za 400 yuana, a ponude uključuju i popuste na iPhone 14 i iPhone 15.

Dugo je Apple odolijevao pružanju popusta putem vlastitih maloprodajnih kanala. Umjesto toga, maloprodajni trgovci, kao posrednici, u svojim su dućanima nudili popuste na pojedine Appleove proizvode u određenim razdobljima unutar godine. Međutim, kako konkurencija raste, Apple je sve skloniji objavljivanju sezonskih ponuda.

Lani je imao sličnu ponudu za kinesku Novu godinu, a u svibnju je nudio značajne popuste u sklopu kineskog 618 shopping festivala, piše CNBC.

Tržišni izazov američkoj kompaniji predstavlja ojačali Huaweiji, ali i drugi kineski tehnološki brendovi. Prema podacima Canalysa, globalne tvrtke specijalizirane za istraživanje tržišta u tehnološkoj industriji, isporuke Appleovih pametnih telefona pale su za šest posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine na kineskom tržištu u trećem kvartalu 2024. godine. Također, udio tvrtke na tom tržištu pao je sa 16 na 14 posto u odnosu na prošlu godinu.

S druge pak strane, podaci Canalysa pokazuju da je Huawei zabilježio porast isporuka od 24 posto u odnosu na prošlu godinu, dok je njegov tržišni udio porastao s 13 na 16 posto.

Huawei, nekoć vodeći svjetski proizvođač pametnih telefona, oslabio je u poslovanju s uređajima zbog sankcija SAD-a. Ipak, od druge polovice 2023. godine agresivno se vratio na tržište lansiranjem novih uređaja koji uključuju čipove za koje se smatralo da će ih biti teško proizvesti zbog američkih ograničenja.

Podsjetimo, lani u rujnu Huawei je u Shenzhenu predstavio Mate XT, pametni telefon s tri preklopa, čime je demonstrirao svoju tehnološku snagu i inovativnost.

Uređaj, čija je početna cijena iznosila 2800 dolara, lansiran je samo nekoliko sati nakon što je Apple predstavio iPhone 16, a što jasno odražava Huaweijevu strategiju konkuriranja Appleu na kineskom tržištu. U prvom tjednu nakon predstavljanja, Mate XT prikupio je više od pet milijuna prednarudžbi.

Komentirajte prvi

New Report

Close