Japanski proizvođači automobila Honda i Nissan na zajedničkoj konferenciji za medije u ponedjeljak mogli bi objaviti detalje o osnivanju zajedničke holding kompanije.
Odluče li se na taj potez, ta bi konsolidacija stvorila treću najveću automobilsku grupu na svijetu po prodaji vozila, nakon Toyote i Volkswagena, a sve dok se tradicionalni proizvođači automobila suočavaju s rastućim izazovima zbog Tesle i kineskih konkurenata.
Honda, drugi najveći japanski proizvođač automobila nakon Toyote, ima tržišnu kapitalizaciju veću od 40 milijardi dolara, dok je trećeplasirani Nissan procijenjen na oko 10 milijardi dolara.
Dogovor o konsolidaciji Honda i Nissan planiraju finalizirati do lipnja 2025., a u kolovozu 2026. osnovati holding kompaniju čije će dionice biti uvrštene na burzu, dočim će zasebne dionice te dvije kompanije povući s tržišta, kazao je za Reuters upućeni izvor. Većinu članova odbora te holding kompanije, uključujući njezina čelnika, imenovat će Honda.
Spoje li se Honda i Nissan, bit će to najveće preoblikovanje u globalnoj automobilskoj industriji još otkad su se u transkaciji u vrijednoj 52 milijarde dolara na sličan potez odlučili Fiat Chrysler Automobiles i PSA 2021. godine, čime je stvoren Stellantis.
Uključi li se u shemu Mitsubishi Motors, globalna prodaja planirane japanske grupacije premašila bi 8 milijuna automobila. Trenutno treće mjesto na globalnom tržištu drži južnokorejski dvojac, Hyundai i Kia.
Podsjetimo, Honda i Nissan još u ožujku najavili su da razmatraju suradnju na elektrifikaciji i razvoju softvera za vozila. U tu svrhu, kompanije su se dogovorile oko provedbe zajedničkih istraživanja, a u kolovozu su proširile suradnju na Mitsubishi Motors.
Prošlog mjeseca, Nissan je najavio gašenje 9000 radnih mjesta odnosno 20 posto globalnog proizvodnog kapaciteta nakon što mu je prodaja pala na ključnim tržištima Kine i SAD-a.
Kao i drugi strani proizvođači automobila, Honda i Nissan gube udio na najvećem svjetskom tržištu, Kini, uslijed rasta BYD-a i drugih lokalnih brendova koji nude električna i hibridna vozila opremljena naprednim softverom.
Na odvojenoj online tiskovnoj konferenciji u Klubu stranih dopisnika Japana, bivši predsjednik Nissana Carlos Ghosn izjavio je da ne vjeruje u uspjeh saveza Honda-Nissan, tvrdeći da ta dva proizvođača nisu komplementarna.
Francuski Renault, najveći dioničar Nissana, načelno je otvoren za dogovor i razmotrit će sve implikacije oko spajanja. Tajvanski Foxconn, koji pokušava proširiti svoju proizvodnju električnih vozila, pristupio je Nissanu s ponudom, no japanska tvrtka ju je odbila. kazali su izvori Reutersu.
Foxconn je odlučio pauzirati svoj pristup nakon što je poslao delegaciju na sastanak s Renaultom u Francuskoj, javio je Bloomberg News.
Nakon vijesti o mogućoj objavi detalja oko planiranog spajanja, dionice Honde porasle su za 3,8%, Nissana za 1,6%, a Mitsubishi Motorsa za 5,3% u ponedjeljak, dok je glavni indeks Nikkei porastao za 1,2%.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu