S mobilnim espresso barom priprema vrhunsku kavu gdje god ga se pozove

Autor: Ana Roksandić , 20. prosinac 2024. u 07:07
Plan je piti specialty kavu na eventima, educirati ljude malo više o kavi i pokazati im da stvarno može biti fina, ukusna i slatka bez šećera', kazao je Jelić/Igor Šoban/PIXSELL

Bruno Jelić do sada je najčešće radio na konferencijama, kongresima i svadbama.

Ponekad kretanje u poduzetničke vode započne s idejom koja se samo stvori jednog dana. Barem je tako bilo u slučaju Brune Jelića, vlasnika Retro Barista Coffee. Riječ je o mobilnom espresso baru koji je u svibnju ove godine započeo s radom.

“Jedan dan sinulo mi je da bih kao neki dodatni posao mogao ići raditi kave po svadbama, ali sam brzo odustao od toga. Nakon tri tjedna mi se vratila ideja i postavilo se pitanje zašto bih se ograničavao samo na svadbe, grad je pun evenata za koje uopće ni ne znam.

Idućih par dana nakon toga istraživao sam što se može napraviti po tom pitanju, da imam svu opremu na jednom mjestu i vidio da u Americi ima more sličnih pokretnih espresso barova, tj. coffee cartova”, ispričao nam je Jelić.

Biti dijelom ugostiteljskog sektora nije mu strano, jer je do prije četiri godine držao kafić s bratom.

Kvalitetnije nego u kafiću

Kavu uvijek kupuje par dana prije samog događaja, a riječ je o specialty kavi koja je puno kvalitetnija od komercijalnih kava.

Specifične situacije
“Nakon što smo zatvorili kafić zbog pandemije koronavirusa, znao sam da to nije kraj mom poduzetničkom putu. U konačnici, trenutno radim ono što stvarno volim”, naglašava Jelić.

Retro Barista radi na istom principu kao i catering s hranom. Usluga se iznajmi i kava dolazi na bilo koji event ili mjesto. Za mladog poduzetnika, usluga koju nudi zapravo je samo dodatak na ono na što smo već naviknuli. Hrana i kokteli smatraju se normalnom catering uslugom, a Jelić komentira kako vrhunske kave zapravo nema gotovo nigdje na eventima.

Za sada je najčešće radio na konferencijama, kongresima i svadbama. Vjeruje kako je usluga koju nudi dobar marketinški potez.

“Tvrtka može u svojim prostorijama ili na nekom sajmu ili predstavljanju počastiti kavom. Kada je u sklopu izlagačkog prostora, gdje je cilj privući veći broj posjetitelja i predstaviti se u boljem svjetlu, imamo opciju brendiranja čaša s logom te tvrtke, ali i samog coffee carta gdje na prednjem dijelu neće biti naš logo već od tvrtke koja nas je unajmila”, naglasio je vlasnik Retro Barista.

400

kava u nekoliko sati napravio je i poslužio na chalLEANge konferenciji

Iako je brend još na početku, Jelić već posebno pamti neke poslovne situacije i uspjehe. Primjerice, njegov prvi službeni event bio je na najvećoj developer konferenciji u regiji ‘Debug’ na kojoj je bilo posluženo oko 700 kava u dva dana, a u šatoru je znalo biti i do 39 stupnjeva. Izdvaja i jedan od zadnjih evenata gdje je Retro Barista bio sponzor pauze za kavu, chalLEANge konferenciju, gdje je u par sati bilo posluženo preko 400 kava. Jelić ocjenjuje kako je uspješan rad na ovako velikim događanjima najbolji pokazatelj kako će mu i iduća godina u poslovnom smislu biti sjajna.

“Ovakvi indikatori su svakako pozitivni i po meni obećavajući jer doći do ovakvih klijenata i raditi na ovakvim događajima u svega nekoliko mjeseci je za mene uspjeh. Naime, krenuli smo iz nule i postigli nešto o čemu ljudi pričaju i na što ostavljaju pozitivne komentare i recenzije”, naglašava Jelić.

Posao poput njegovog koji je posve mobilan, sa sobom donosi i neke specifične situacije. Tako je na jednom od prvih evenata koji je radio iznenada počeo pljusak i na brzinu se morao snaći i odgurati coffee cart ispod najbližeg krova.

“Događaj je bio na otvorenom i cijeli program je bio zaustavljen, jer je do kraja večeri padala kiša. Sva sreća što je sve pokretno i na kotačima”, komentirao je poduzetnik.

15.

mjesto zauzimaju Hrvati po potrošnji kave po glavi stanovnika

Širenje biznisa
Poznato je kako su hrvatski građani veliki ljubitelji kave i ispijanje ovog napitka dio je svakodnevice većine njih. Prema podacima iz prošle godine, godišnja potrošnja kave po stanovniku u Hrvatskoj iznosi 3,8 kilograma, što Hrvatsku svrstava na 15. mjesto među zemljama s najvećom potrošnjom kave po glavi stanovnika u svijetu.

Kako bi svoj brend izdvojio od kava na koje je prosječan građanin naviknut, Jelić ističe kako koristi vrhunsku, takozvanu specialty kavu. Pojasnio nam je kako se priprema prije nego sa svojim mobilnim barom stigne na posao.

“Kavu kupujemo uvijek par dana prije samog događaja. Kava koju mi koristimo je svakako posebna, riječ je o specialty kavi koja je sama po sebi puno kvalitetnija od komercijalnih kava koja se konzumira svaki dan u kafićima. Drugačijeg je okusa i mirisa. Ovu kavu ne možete kupiti od nekog distributera s pićima ili u dućanu, kupuje se direktno u pržionici. Riječ je o brendu Four Wheel Coffee Roasters sa zagrebačkog Kvatrića”, rekao je Jelić.

U budućnosti poduzetnik planira povećati broj rezerviranih evenata u kalendarskoj godini, nadograditi neke sitnice i kupiti veći aparat za evente gdje je preko 300 uzvanika. “I naravno, plan je piti vrhunsku specialty kavu na eventima, educirati ljude malo više o kavi i pokazati im da stvarno može biti fina, ukusna i slatka bez šećera”, kazao je Jelić na kraju.

Komentirajte prvi

New Report

Close