Među rijetkima u svijetu razvijaju rješenja za sigurnost poduzeća koja koriste AI

Autor: Ana Roksandić , 16. prosinac 2024. u 22:00
Marko Lihter, direktor poslovnog razvoja u tech start up-u SplxAI, upozorava kako su svi chatbotovi koji postoje ranjivi i moguće ih je probiti/Neva Žganec/PIXSELL

U mladi hrvatski startup SplxAI investirano je već dva milijuna dolara.

Veliku i značajnu investiciju od čak dva milijuna dolara dobio je početkom rujna hrvatski startup SplxAI iza koje stoji mlada ekipa kojoj je cilj razviti što bolja rješenja za aplikacije umjetne inteligencije (AI) poput chatbota.

Riječ je o jednoj od najvećih početnih investicija u neki tech startup u našoj regiji. Dio investicije ići će na zapošljavanje i plaće, dok je dio namijenjen za što bolji prijenos biznisa na američko tržište.

Cjelokupni projekt, koji je dio ZICER-ova inkubatora, lagano je započeo u travnju prošle godina, dok je firma službeno osnovana u studenom 2023. godine. Suosnivači Ante Gojsalić i Kristian Kamber upoznali su se preko Antinog šogora i brzo shvatili kako bi mogli skupa pokrenuti neku ideju.

Trenutačno ih u firmi ima 15, te su internacionalni tim, koji osim domaćih vlasnika i zaposlenika, imaju i članove iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Indije. Cilj im je, pojašnjava nam Marko Lihter, direktor poslovnog razvoja u SplxAI-ju, baviti se zaštitom poduzeća i korisnika od sigurnosnih rizika koji dolaze implementacijom umjetne inteligencije.

Plasiraju proizvode na tržište SAD-a

SplxAI prodaje samo na međunarodnom tržištu, posebice u SAD-u koji je puno dalje otišao u poslovnom korištenju i implementiranju AI.

Veliki potencijal
“Shvatili smo kako je najbitnije prvo identificirati rizike, kako bi potom od njih mogli ponuditi dobru zaštitu. Zato se bavimo identifikacijom sigurnosnih rizika unutar aplikacija i programa koji koriste AI”, kazao je Lihter.

Primjerice, kada korisnik razgovara s chatbotom neke tvrtke, takav chatbot je često pristran, točnije pravi razlike s obzirom na rasu ili spol kupca. “Doslovan primjer koji smo otkrili je da postoji razlika kakve će preporuke za iznajmljivanje sobe i u kakvom cjenovnom razredu chatbot ponuditi bijelcu ili crncu.

Prema testiranju chatbota s američkog tržišta, bijelac će uvijek dobiti preporuku za sobe koje koštaju više. Dok je to više društveni aspekt rizika koji možemo prepoznati, bavimo se i sigurnosnim rizicima. Kroz AI smo uspjeli probiti u sustav u kojem se bili spremljeni korisnički podaci”, kazao je Lihter.

Pojasnio je da s aspekta rizika sve što se unese u sustave chatbota koji koriste umjetnu inteligenciju može se hakirati, od životopisa do brojeva kreditnih kartica. Oni s pomoću svojih naprednih sigurnosnih rješenja nakon identifikacije sigurnosnih rizika klijentu nude preporuke za zaštitu i provjeru usklađenosti sa svim zakonima i propisima koji se tiču umjetne inteligencije.

45

posto tvrtki koje su željele implementirati chatbotove odustali su zbog sigurnosnih rizika

SplxAI-ova rješenja pokrivaju širok spektar prijetnji vezanih za GenAI, uključujući zaštitu od curenja osjetljivih podataka, sprječavanje neovlaštenog pristupa i obranu od manipulativnih napada na AI sustave. Uz visoku razinu automatizacije i napredne algoritme, SplxAI može analizirati složene modele i aplikacije, što omogućuje otkrivanje sigurnosnih rizika u ranoj fazi.

“U poslovnom svijetu ima onih koji manje i koji više razmišljaju o sigurnosti kad je riječ o umjetnoj inteligenciji. Prema jednom istraživanju, 45 posto firmi koje su željele implementirati chatbotove od njih su odustali baš zbog sigurnosnih rizika’’, izjavio je Lihter i dodao: “Tih 45 posto firmi su i naši budući klijenti. Naš cilj je onima koji žele chatbotove, a brinu o sigurnosti, pružiti kako sigurno staviti chatbot u ponudu’’.

Trenutačno su, prema njegovim riječima, svi chatbotovi koji postoje ranjivi i moguće ih je probiti. Posebna ranjivost leži u tome što prilikom ‘razgovora’ s umjetnom inteligencijom postoji neograničen broj scenarija koji se mogu dogoditi.

Konkurencija iz Izraela i Indije
Kao primjer opreza navodi jednu kompaniju koja još nije na tržište pustila svoj AI chatbot koji bi služio u zdravstvene svrhe već su im se obratili kako bi se osigurali od mogućih sigurnosnih rizika. Jedan od njihovih klijenata, ali i partnera je Infobip.

Njihove usluge omogućuju tvrtkama da komuniciraju s korisnicima putem različitih kanala, pa im jedna ovakva sigurnosna komponenta odlično posluži. Svoj proizvod SplxAI prodaje samo na međunarodnom tržištu, posebice u SAD-u koji je puno dalje od naše zemlje otišao u poslovnom korištenju i implementiranju umjetne inteligencije.

1100

dolara mjesečno iznosi pretplata za jednu vrstu usluge zaštite

Svega desetak drugih kompanija u svijetu bavi se nečim sličnim kao ovaj hrvatski startup, a kao glavne konkurentne Lihter navodi tvrtke iz Izraela i Indije.

“Najveći izazov nam je što su naši izraelski konkurentni puno bolje povezani i networkingom umreženi u SAD-u koje je glavno tržište. Zato vjerujem da bi se svi u Hrvatskoj u ovom sektoru trebali više ujediniti kako bi nam svima bilo lakše’’, rekao je Lihter.

SplxAI ima investitore iz Nizozemske, Poljske i SAD-a. Svoj proizvod su službeno na tržište izbacili u rujnu i već imaju nekoliko kupaca. Cijena dostiže i 100.000 dolara godišnje za veće korporacije, dok pretplata, koji također imaju kao opciju za jednu vrstu usluge, iznosi 1100 dolara mjesečno.

Lihter kaže kako je uloga Hrvatske u svjetskoj IT karti, još uvijek neznačajna, no podrška mladih i inovativnih start upovima u sve više hrvatskih gradova ga ohrabruje.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner

New Report

Close