Kada Hrvatska u određenom trenutku postane mjesto renomiranog gospodarskog događanja, i to u međunarodnom kontekstu, ta činjenica zaslužuje dostatnu pozornost. Nedavno je tako u Rovinju održan prvi Masters of Building Fair, događaj koji je pokrio širok spektar tema koje su ključne za razvoj svih industrija od turizma sve do IT sektora.
Sudionici su se mogli upoznati s inovacijama i strategijama koje oblikuju tržište, a aktualne teme poput potresnog inženjerstva, umjetne inteligencija, budućnosti dizajna, raznovrsni paneli, izložbeni dio koji je pružio priliku za istraživanje inovacija, usluga i proizvoda te interaktivne prezentacije govore nam kako nije riječ samo o poslovnom događaju već o susretu s konkretnim pogledom prema budućnosti u svim granama.
Iza tako kompleksnog projekta stoji netko tko sanja velike i ambiciozne snove. Riječ je o Maji Borovini Frankić, pokretačici digitalne platforme Building.hr. te voditeljici razvoja u obiteljskoj tvrtki Spegra.
Na koji je način vaš rad u obiteljskoj tvrtki utjecao na vaš smjer poslovanja?
Utjecao je u svakom smislu. Svatko od nas oblikuje se kroz život mnogobrojnim iskustvima i interakcijom s okruženjem, kako privatnim tako i poslovnim. U obiteljskim tvrtkama to se isprepliće i zanimljivo je kada vas roditelji mentoriraju. Smatram da je svakome tko je spreman učiti, osim formalnog obrazovanja, upravo posao mjesto na kojem se najznačajnije razvija. Spegra u svojoj srži djelovanja počiva na znanju, inovativnosti i profesionalnosti, stoga smatram da sam imala sreću da se rodim u obitelji časnih i vrijednih ljudi, koji su stvarali i takvu tvrtku.
Balansirati između uloge voditeljice razvoja u tvrtki i kreiranja inovativnih projekata zasigurno je izazovno. Što je ključ uspjeha?
Ja mislim da je u stvari suprotno i da je jedno dio drugoga. Naime, upravo kroz rad mogla sam uočiti nedostatke na tržištu te sam nastojala stvarati usluge koje će te manjkavosti premostiti. Stoga me rad u tvrtki dovodi u poziciju da se mogu dosjetiti neke inovacije. S druge strane, ne možete se baviti razvojem ako niste inovativni, stoga mislim da se ne radi o balansu već o dvije strane iste medalje. Prvi značajniji projekt koji sam napravila je platforma Building.hr, ideju sam dobila kada sam radila u odjelu nabave i bilo mi je jako teško pronaći idealne sudionike na tržištu za nešto što mi treba – neovisno radi li se o uslugama kooperanata, marketinga, savjetovanja ili IT-ja.
Željela sam napraviti alat koji će koristiti kako nama, tako i svima drugima. Najbolji proizvodi se stvaraju iz vlastitog iskustva. Nakon toga sam imala problem pronaći prikladan program za upravljanje projektom prilagođen za mala i srednja građevinska poduzeća pa sam započela izradu našeg vlastitog kojeg želimo i komercijalizirati. U međuvremenu je napravljena i inovativna baza naših projekata u digitalnom obliku. Najrecentniji projekt je Masters of Building Fair.
Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili tijekom razvoja Building.hr platforme i kako su one oblikovale njezin trenutni uspjeh?
Najvažnije što sam naučila je strpljenje. Takes time! Pogotovo kada se radi o bilo čemu što je inovativno. Ljudi generalno nisu skloni promjenama, pa čak i kada su svjesni da je promjena potrebna i da im je nešto korisno. Morate biti hrabri te zakoračiti u nepoznato, dovoljno uporni da se susretnete s mnogobrojnim preprekama, samouvjereni da ne gubite vjeru, i dovoljno sretni da vam se u jednom trenutku “vrata otvore”.
Gospodarski događaj Masters of Building Fair održan u Rovinju odjeknuo je u poslovnom svijetu. Kako je došlo do ideje za ovaj poslovni susret?
Želja za iskorakom, da nacionalna i regionalna scena ima dogadaj koji okuplja sve one koji su na poziciji donositelja odluka i kreiraju budućnost gospodarstva bila je glavna vodilja u etabliranju Masters of Building Fair. Vjerovala sam da manjem tržištu kao što je naše uistinu treba jedan veliki renomirani gospodarski događaj gdje na jednom mjestu postoji prilika susresti sve svoje interesne skupine.
Sam događaj koncipiran je kao hibrid izložbenog prostora, konferencijskog programa i prostora za networking, uz prikladni zabavni sadržaj tijekom večeri. Izazovi su uistinu bili mnogi, počevši od odabira destinacije, slaganja cijelog koncepta, pronalaska pravih suradnika, a zasigurno je najveći izazov bio prezentacijom samog projekta u inicijalnog godini zainteresirati toliko značajan opseg tržišta. Ponosna sam da je MBF već u prvoj godini dobio pokroviteljstvo čak pet ministarstava, ostvario međunarodni status, te okupio uistinu renomirane sudionike.
Koja je važnost i ciljevi samog MBF-a?
Iznimno je važno da imamo ugledan gospodarski događaj na kojem sudionici mogu ostvarivati suradnje, te čuti ili prezentirati informacije i novitete na tržištu. Jednako tako važno je da postoji takav događaj i da bi svi potencijalno zainteresirani investitori sa stranih tržišta imali „one stop” te jednostavniji pristup pronalaženju partnera i realizaciji svojih projekata. Ukoliko sva razvijenija gospodarstva tako funkcioniraju onda je dobro “kopirati” uspješne poslovne prakse. Nadalje značajno je što ima regionalni potencijal, a potencijal koji stvara okupljanje donositelja odluka na jednom mjestu ne treba posebno naglašavati.
Kakav će utjecaj imati na budućnost gospodarske scene?
Vjerovala sam da okupljanje ovakvog nivoa može značajno doprinijeti našem gospodarstvu. Jednako tako svi oni koji su ga snažno podržali već u prvoj godini jasno su dali do znanja da je takav susret bio potreban. Duboko vjerujem u strateške pristupe, kako u svemu tako i u načinu okupljanja, te sam mišljenja da nam ne trebaju mnoge prilike nego one prave.
Nisam vidovita da mogu predvidjeti budućnost, ali uistinu mislim da je ovo jedan od preduvjeta razvoja gospodarstva. Biti ću slobodna postaviti pitanje: ‘Da dolazi renomirani investitor istražiti naše tržište, na koji biste ga događaj pozvali prije postojanja MBF-a?’. Ima mnogo događaja koji su vrijedni i potiču razmjenu informacija, međutim kako vani, tako i kod nas, treba postojati i značajan događaj na razini gospodarstva koji ipak osigurava drugačije mogućnosti.