Poslovna 2025.
Intenzivna i izazovna godina je pred nama

Vrijeme je za pomak, daljnji rast turističkog prometa sam po sebi ne smije biti cilj

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

Kristjan Staničić
04. prosinac 2024. u 22:00
Očekuje nas vrlo intenzivna i izazovna 2025., ističe Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice/Neva Žganec/PIXSELL

U završnici turističke 2024. možemo istaknuti da je Hrvatska, unatoč brojnim izazovima u industriji putovanja, uspjela zadržati odličnu poziciju na Mediteranu i općenito turističkom tržištu. Prema sustavu eVisitor, u našoj zemlji tijekom prvih deset mjeseci ostvareno je 20,5 milijuna dolazaka i 106,6 milijuna noćenja, odnosno 3% više dolazaka i 1% više noćenja u odnosu na isto razdoblje lani.

Drugim riječima, ostvareno je 616 tisuća dolazaka više i to najviše u pred i posezoni. Činjenica je da različite interne i eksterne okolnosti, poput inflacije i geopolitičkih situacija, utječu na turističke perspektive svih destinacija pa tako i Hrvatske, no naši su prioriteti i dalje okrenuti zaštiti resursne osnove, zelenijoj sutrašnjici, kvalitetnijem suživotu gostiju i domicilnog stanovništva te još snažnijem razvoju održivog i kvalitetnog turizma.

Kroz novi Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma postavljamo novu ambiciju turističkog marketinga. U cilju nam je da RH do 2027. i kasnije bude prepoznata kao održiva destinacija visoke vrijednosti, koja će nuditi širok spektar autentičnih i kvalitetnih turističkih doživljaja različitim segmentima turističke potražnje. Još ćemo se više fokusirati na isticanje segmenata turističke ponude visoke vrijednosti, odnosno za turiste iz premium skupine potražnje.

Naime, došlo je vrijeme da se napravi odmak od pukog brojanja turista jer rast turističkog prometa sam po sebi ne smije biti cilj. U tom će smislu naše aktivnosti biti usmjerene prema kvaliteti ponude, teritorijalnoj disperziji turističkog prometa s naglaskom na kontinent te njegovom jačanju u pred i posezoni. Želimo privlačiti goste veće kupovne moći, odnosno goste koji traže posebna iskustva, posebice kada znamo da daljnji rast prometa u samoj špici sezone nije opcija.

Očekuje nas vrlo intenzivna i izazovna 2025., no jasno je da Hrvatska u bogatoj turističkoj ponudi ima sve adute kojima može osigurati dugoročnu atraktivnost i cjelogodišnje poslovanje u turizmu. Na nama je da te adute pametno i pravovremeno iskoristimo.

New Report

Close