Bili smo dominantno transportna kompanija, sad smo najveća neovisna u segmentu smrznutog

Autor: Ana Roksandić , 27. studeni 2024. u 06:19
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Mario Mesaroš, predsjednik Uprave RALU Logistike, tvrtke iza koja je 35 godina poslovanja, o investicijama, izazovima i poziciji Hrvatske na logističkoj karti Europe

Jedan od vodećih dobavljača integrirane logističke usluge u hladnom lancu u ovom dijelu Europe hrvatska je tvrtka RALU Logistika. Poznata hrvatska tvrtka nedavno je proslavila 35 godina postojanja i pritom najavila buduće, ambiciozne planove. Takvi planovi ne čude, s obzirom na to da se nalazimo u obećavajućem periodu za hrvatsku logistiku, jer nakon ulaska u Schengen i revizije TEN-T mreže, možemo još bolje iskoristiti svoju geografsku poziciju. O novim investicijama, izazovima i poziciji Hrvatske na logističkoj karti Europe razgovarali smo s Mariom Mesarošem, predsjednikom Uprave RALU Logistike, koji ovu funkciju obnaša od 2022. godine.

Nedavno ste najavili novi investicijski ciklus – kako je došlo do te odluke i što su glavni ciljevi koje želite postići novim investicijama?

Za novi investicijski ciklus smo se odlučili nakon što smo nedavno otvoren logistički centar Rugvica 2 popunili u rekordnom roku te smo prepoznali potrebu tržišta za dodatnim kapacitetima u smrznutom režimu. Novim investicijama stvaramo vrijednost i jačamo tržišnu poziciju lidera.

Koliki je ukupan planirani iznos ulaganja?

Novi investicijski ciklus planiran je u iznosu od 20 milijuna eura i odnosi se na treću fazu proširenja našeg logističkog centra, Rugvica 3. Ovom nadogradnjom ponovo bismo udvostručili naše skladišne kapacitete.

Proslavili ste 35 godina uspješnog rada. Što vidite kao svoje najveće uspjehe u tom periodu?

Slavimo 35 godina u kojima smo od začetnika logističkog biznisa u Hrvatskoj izrasli u najvećeg neovisnog 3PL providera u hladnom i smrznutom režimu u cijeloj regiji. RALU je danas strateški poslovni partner svim najvećim kompanijama u Jugoistočnoj Europi i gotovo da ne postoji smrznuti prehrambeni proizvod koji nije prošao kroz naš logistički centar. Postali smo kompanija koja rješava poslovne izazove i omogućuje svojim klijentima da se usredotoče na core business i da rastemo zajedno.

Za kad je planiran početak izgradnje Rugvice 3?

Plan je da radovi započnu u trećem kvartalu 2025.

Koji su najveći izazovi s kojima se trenutačno suočavate?

Najveći izazov svakako je radna snaga. RALU Logistika oduvijek je bila prepoznata kao poželjan poslodavac te s ponosom možemo reći da su naši zaposlenici najbolji stručnjaci u industriji. RALU Logistika ima tradiciju lojalnosti radnika pa je u tvrtki zaposleno i po nekoliko generacija članova iste obitelji. Zaposleni vide RALU kao dobrog i pouzdanog poslodavca te smo i mi fokusirani na razvijanje vlastitog kadra, što nam svakako pomaže nositi se s trenutačnim stanjem na tržištu rada.

Kako ocjenjujete poziciju cjelokupnog hrvatskog logističkog sektora na europskom tržištu?

Hrvatski logistički sektor nalazi se u jedinstvenoj i sve jačoj poziciji na europskom tržištu, zahvaljujući svojoj geografskoj prednosti i kontinuiranom razvoju infrastrukture. Kao mediteranska zemlja koja povezuje zapadnu i jugoistočnu Europu, Hrvatska ima strateški položaj za transportne rute koje povezuju različite dijelove kontinenta. Luka Rijeka, kao najveća hrvatska luka, postaje sve značajnija u preusmjeravanju tereta sa sjevernih europskih luka prema jugu, čime se smanjuje opterećenje drugih velikih čvorišta i ubrzava protok robe. Iako sektor i dalje ima prostor za unapređenje, posebno u domeni digitalizacije i standardizacije, sveukupna pozicija Hrvatske u europskoj logistici je stabilna, s potencijalom za daljnji rast u narednim godinama. Taj razvoj logističkog sektora pomaže i lokalnoj ekonomiji, povećavajući investicije i otvarajući nova radna mjesta, čime se dodatno osnažuje pozicija Hrvatske na europskom logističkom tržištu.

Jedna smo od zemalja koje se na polju logistike suočavaju sa sezonskim oscilacijama u potražnji tijekom turističke sezone. Kako se RALU Logistika nosi s tim izazovom?

RALU Logistika prilagođava se sezonskim oscilacijama kroz fleksibilan pristup i efikasno upravljanje resursima. Tijekom turističke sezone potražnja za logistikom raste, posebno za prehrambene proizvode, piće i robu široke potrošnje, a naše iskustvo nam omogućava da te potrebe zadovoljimo brzo i efikasno. Kako bismo odgovorili na povećane zahtjeve, povećavamo kapacitete, uvodimo dodatne rute i optimiziramo procese distribucije. Osiguravamo dodatne ljudske resurse i angažiramo sezonske radnike, kao i dodatne kamione u našoj floti kad je to potrebno. Pored toga, koristimo napredne digitalne alate za praćenje i planiranje, što nam omogućava bolje predviđanje potražnje i smanjenje neplaniranih zastoja.

3. kvartal

2025. godine predviđen je za početak radova na izgradnji Rugvice 3

Naš sustav upravljanja logističkim procesima osigurava da se roba može brzo i sigurno distribuirati prema različitim destinacijama, uključujući udaljena turistička mjesta gdje je dostava često izazovnija. Ta fleksibilnost omogućava nam da održimo visoku razinu usluge bez obzira na sezonske oscilacije, čime izbjegavamo kašnjenja i osiguravamo kvalitetnu uslugu svim našim klijentima.

Što vidite kao ključ svog uspjeha na tržištu međunarodnog transporta?

RALU Logistika je svoj poslovni put započela kao prijevoznička kompanija. U 35 godina poslovanja transformirali smo se iz dominantno transportne kompanije u najveću neovisnu logističku kompaniju u smrznutom i hlađenom režimu u regiji. Naši klijenti su ugledne domaće i strane tvrtke iz prehrambene i farmaceutske industrije, kao i najveći trgovački lanci. Svi su oni prepoznali kvalitetu i vrijednost RALU Logistike kao dugoročnog i pouzdanog poslovnog partnera koji može pratiti sve njihove zahtjeve, i to bih naveo kao ključ uspjeha. Najviša kvaliteta usluge te visoko profesionalni zaposlenici predstavljaju našu najveću snagu i prednost koja nas izdvaja od konkurencije.

Kakva vam je poslovno bila 2024. godina i što očekujete od 2025.?

Sa zadovoljstvom mogu reći da će RALU Logistika u 2024. zabilježiti vrlo uspješnu poslovnu godinu u pogledu prihoda i dobiti te u broju zaposlenika, kojih sada zapošljavamo gotovo 700. U 2025. godini planiramo daljnji rast kroz širenje logističkog segmenta te u segmentu transporta kroz ulaganje u novi vozni park.

Komentirajte prvi

New Report

Close