Nedostatku kvalitetnih i kvalificiranih radnika u logistici djelomično može doskočiti automatizacija poslovnih procesa, pri čemu su ključna komponenta modernizacije industrijskih i logističkih procesa uz relativno najkraći rok povrata investicije – automatizirani viličari.
Istaknuo je to Milan Vukadinović, direktor prodaje i marketinga iz tvrtke Skladišna logistika.
“Automatski navođena vozila (AGV) koketiraju s robotizacijom i nisu novitet na tržištu jer u proizvodnji i logistici postoje već dugi niz godina. No, danas prisutna softverska poboljšanja takvih sustava u kombinaciji s manjkom radne snage sve više otvaraju put za širu primjenu AGV-a. Automatizirani viličari štede vrijeme potrebno za obavljanje repetitivnih zadataka, od prijevoza robe po skladištu, njezine pohrane u regalne sustave ili pak pripreme za isporuke sljedeći dan, a zaposlenici se onda mogu posvetiti rješavanju složenijih, zahtjevnijih zadataka u skladištu. Takav rad u konačnici je efikasniji jer ne ovisi o bolovanjima, zabijanju viličara u regal i drugim dodatnim troškovima. Iako je takvo rješenje skuplje, riječ je o stroju koji može raditi u tri smjene, 24 sata na dan cijeli tjedan i zamjenjuje ljudsku pogrešku, a povećava efikasnost u poslu. Radikalan primjer je Toyotin AGV koji je radeći u Njemačkoj ‘u mirovinu’ otišao nakon 23 godine rada”, zaključio je Vukadinović.