Logistika omogućuje trgovinu i postaje strateško oružje

Autor: Ana Roksandić; Domagoj Puljizović , 19. studeni 2024. u 22:00
Sudionike konferencije u Sheratonu pozdravio je Damir Šoštarić, ravnatelj Uprave za EU fondove i strateško planiranje, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture/Slavko Midžor/PIXSELL

Konferencija Poslovnog dnevnika okupila dionike sve propulzivnije grane.

Poslovni dnevnik održao je konferenciju “Transport i logistika: Pokretačka snaga gospodarstva” posvećenu ključnim izazovima u logistici i transportu na hrvatskom i regionalnom tržištu, uključujući utjecaj globalnih ekonomsko-političkih prilika i najnovije trendove u sektoru.

Financijski pregled sektora kroz prezentaciju održala je Ana Falak, direktorica granskih udruga pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP), kazala je da se Hrvatska nalazi na četiri važna prometna koridora EU. Uz dva stara, Mediteranski (željezničko-cestovni) te Rajna-Dunav (riječni) Hrvatska je u okviru Transeuropske prometne mreže uvrštena i na dva nova koridora: Baltičko more – Jadransko more te Zapadni Balkan – Istočni Mediteran.

“Sada smo puno jače povezani i to će nam omogućiti nove mogućnosti za snaženje domaće logistike sredstvima europskih fondova”, kazala je Falak.

Šimić: Koliko je ovaj sektor važan, govori i činjenica da je povjerenik EU za trgovinu Maroš Šefčovič uz njega dobio i portfelj ekonomske sigurnosti.

Skandinavska praksa
Pojasnila je značaj Indeksa logističke uspješnosti (LPI), alata za usporedbu koji je stvorila Svjetska banka kako bi pomogla zemljama identificirati izazove i prilike pri logističkoj izvedbi trgovine. “Rezultati toga alata trebali bi nam pomoći u donošenju politika i kreiranju zakonodavstva koje bi nam pomoglo poboljšati slabosti i najkvalitetnije iskoristiti naše snage”, istaknula je Falak. O globalnom ekonomsko-političkom utjecaju na transport i logistiku u JI Europi govorio je direktor Primacošpeda Petar Šimić.

“Koliko je ovaj sektor važan govori i činjenica da povjerenik EU za trgovinu Maroš Šefčovič, uz njega dobio i portfelj ekonomske sigurnosti, što uključuje i politiku carina. Riječ je o novom pojmu koje EU želi staviti u prvi plan, kako bi se osigurala sigurnost i konkurentnost poduzeća”, rekao je Šimić.

Logistika omogućuje trgovinu i u današnjem svijetu postaje strateško oružje. Sektor transporta i logistike moraju biti fleksibilni, a koliko to doista jesu pokazuju i sve nedavne krize koje su uspješno prebrodili. Svjetska banka rangirala je Hrvatsku na najbolju poziciju u regiji prema Indeksu logističke uspješnosti za 2023.

U 2024. nastavila se gradnja logističkih centara, pa je u izgradnji dodatnih 200 tisuća četvornih metara skladišnih i logističkih prostora samo u Zagrebu i okolici. O zelenim politikama, koje su prisutne i u ovom resoru, kao i u brojnim drugima, menadžer RC Zone za Hrvatsku Saša Baleta rekao je:

“Od 1. siječnja 2025. zatvoren distributivni sustav vlasnicima poslovnih zona daje da sami operiraju sa strujom preko odabranog operatera distributivnog sistema koji na slobodnom tržištu može kupovati struju i prodavati je dalje. Solarne elektrane u tom slučaju će koštati niže i bit ćete manje-više samodostatne u potrošnji struje”.

Što se tiče transporta, struja je korak u tranziciji do vodika, smatra Dino Mišar, dopredsjednik HUP – Koordinacija logistike i distribucije. “Po uzoru na skandinavsku praksu, nužno je koristiti kamione s većom zapremom, 50% više kapaciteta, pa da umjesto 15 kamiona za Split šaljemo njih 10”, rekao je Mišak pa napomenuo da željeznica zbog neadekvatne infrastrukture i nedostatne brzine nije opcija.

200

tisuća novih četvornih metara, skladišnih i logističkih, gradi se samo u Zagrebu i okolici

Pet ključnih tema
Damir Šoštarić, ravnatelj Uprave za EU fondove i strateško planiranje iz resornog ministarstva rekao je da se radi na izmjeni uredbi nakon novih glavnih koridora, a bitno je napomenuti da svaki koridor ima svoj izvor financiranja.

Na kraju se kroz pet individualnih intervjua razgovaralo o ključnim temama u sektoru. Proboj Hrvatske na druga tržišta, na svom je primjeru predstavio Damir Plejić, voditelj strateških projekata u softverskoj agenciji DECODE.

Zlatan Golub, direktor prodaje u Špica sustavima, pojasnio je kako tehnologije poput AI-a i automatizacije oblikuju budućnost logistike, da razvoj logističkog sektora ne ovisi samo o tehnološkim inovacijama, već i o ljudima objasnio je Kristijan Rogić, predstojnik Zavoda za transportnu logistiku na Prometnom fakultetu, koji je kazao da na studiju logistike cilj držati korak s napretkom tehnologije i naučiti studente bit procesa.

O iskustvima tvrtke u opremanju logističkih centara, uz fokus na inovativna rješenja koja olakšavaju izazove u transportu i logistici, govorio je Nedjeljko Kumrić, voditelj razvoja poslovnih rješenja pri tvrtki Info-kod, dok je Milan Vukadinović, direktor prodaje i marketinga iz Skladišne logistike, predstavio autonomna vozila u logistici.

Komentirajte prvi

Organizator
Pod pokroviteljstvom
Strateški partner
Glavni partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
PArtner
Partner
Partner

New Report

Close