U Zalandu zadovoljni poslovanjem. Otkriveno što Hrvati najviše kupuju

Autor: Josipa Ban , 16. studeni 2024. u 09:59
14.11.2024., Zagreb - Druzenje sa Zalandom i predstavljanje strategije tvrtke u Hrvatskoj te rezultate istrazivanja navika hrvatskih gradjana u online kupovini. Gilbert Kreijger, visi menadzer komunikacija i glasnogovornik Zalanda za nase trziste. Photo: Neva Zganec/PIXSELL

Njemačka online platforma predstavila istraživanje o ponašanju i očekivanjima domaćih kupaca.

Iz Zalanda, najveće europske online platforma za modu i životni stil, poručuju da su vrlo zadovoljni brojem kupaca i financijskim rezultatima koje ostvaruju na hrvatskom tržištu. Doduše, konkretne brojke koje ovdje ostvaruju ne otkrivaju.

“Praksa kompanije je da ne govorimo o rezultatima svakog pojedinačnog tržišta”, kaže Daniel Roginski, generalni menadžer Zalanda za tržište srednje i istočne Europe, na prvom druženju s hrvatskim novinarima. Dodaje i da su pozitivno iznenađeni povjerenjem koje im domaći kupci pokazuju jer bilježe visoke postotke onih koji se vraćaju na Zalando, kao i onih kojima su prvi izbor za pretraživanje i kupnju modnih artikala i dodataka. Zalando je u Hrvatskoj prisutan od 2021., i kao ostatku zemalja CEE regije na kojima su relativno friško prisutni, pridaju mnogo pažnje kako bi dobro razumjeli potrebe kupaca i, sukladno tome, prilagodili svoju ponudu.

Tech i online kupnja

Zalando je stoga proveo istraživanje o tome što domaći kupci žele od online modne platforme.

“Hrvati očekuju personalizirano i inovativno iskustvo kupovine”, sumira Gilbert Kreijger, viši menadžer komunikacija i glasnogovornik Zalanda za naše tržište. Ipak, na odabir platforme najviše će utjecati cijena i popusti (85%), širok asortiman i dostupnost artikala (55%) te kvaliteta proizvoda (54%). Više od polovica kaže da im je važna usluga personaliziranih preporuka kao i virtualne svlačionice.

Upravo u ove segmente njemačka platforma, u čijoj se ponudi nalazi više od 6000 brendova, mnogo ulaže. Od prošlog mjeseca na svih 25 tržišta na kojima su prisutni dostupan je AI asistent.

“Riječ je o sofisticiranom rješenju koje prepoznaje preferencije kupaca te im sukladno tome preporučuje artikle”, objašnjava Roginski dodajući da očekivanja potrošača drastično rastu. “Nekada su kupci tražili točno određen proizvod, a danas su njihovi zahtjevi mnogo specifičniji. No Zalando je tehnološka kompanija stoga je naš cilj korištenjem tehnologije olakšati kupnju”, ističe Roginski.

U svoju su ponudu alata stoga uvrstili i Trend Spotter, koji omogućuje pretraživanje trendova te Size Flag i Size Recommendation, alate koji preporučuje veličinu. S pomoću njih, kaže Roginski, povrate su smanjili 10%. Da bi ih smanjili 40%, razvijaju i virtualnu svlačionicu, alat koji omogućuje virtualno isprobavanje kupljenog. On je trenutačno ograničeno dostupan i nije poznato kada bi mogao biti u široj uporabi.

“Za svaki artikl moramo napraviti 3D model, što zahtijeva mnogo fizičkog rada te produžuje razvoj”, objašnjava Kreijger.

Vrijednost tržišta

Za Zalando je ovo dobra godina. U trećem kvartalu bruto vrijednost prodane robe (GMV) rasla je 7,8 posto na 3,5 milijarde eura, a prihodi 5 posto, na 2,4 milijarde eura. Sukladno tome kompanija je revidirala na bolje financijske izglede u 2024.

Statistika pokazuje da potrošači u Hrvatskoj putem interneta najviše kupuju odjeću i obuću. No, ne postoje službeni podaci o vrijednosti online tržišta. Njemačka Statista tu vrijednost u ovoj godini procjenjuje na nešto više od 1,5 milijardi eura. Također, ne postoje podaci o udjelima pojedinih platformi na tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close