Nijemcima je jedna grana hrvatskog turizma postala preskupa: ‘Sjećaju je se kao jeftine destinacije’

Autor: Ana Roksandić , 13. studeni 2024. u 07:12
Foto: Dino Stanin/PIXSELL

Za održavanje rasta nužni snažan nastavak investicija i daljnji inovativan pristup.

Hrvatski kamping turizam čini gotovo četvrtinu (23%) smještajnog kapaciteta domaćeg turizma, a više od 50 posto su smještajne jedinice visoke kvalitete, odnosno kampovi kategorije 4 i 5 zvjezdica. Ove sezone, zaključno s 3. studenim, u 825 domaćih kampova ostvareno je gotovo 3,4 milijuna dolazaka i 21,2 milijuna noćenja. Moglo se to čuti na godišnjem okupljanju industrije u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH), uz podršku Hrvatske turističke zajednice i Ministarstva turizma i sporta u Termama Tuhelj. Na višednevnom okupljanju bit će riječi o rezultatima ovogodišnje sezone, kao i tehnološkim inovacijama koje mogu poboljšati turizam.

Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima i inovativnom pristupu, kampovi su u samom vrhu po kvaliteti na Mediteranu, a gledajući razdoblje od posljednjih 10 godina, bilježimo porast noćenja od 28,5 posto te značajno produženje glavne sezone na obali i porast interesa za kampiranjem na kontinentu.

“Kontinuirano ulaganje u kampove posljednjih godina rezultiralo je porastom broja gostiju, ali prostora za rast i dalje ima. I ubuduće ćemo se snažno zalagati za poboljšanje uvjeta rada i konkurentnosti kamping sektora te snažno ulagati u razvoj kampinga, uvjereni da investicijama u infrastrukturu i atraktivan sadržaj koji traže naši gosti, kamping može biti perjanica održivog turizma. Prepoznala je to i struka, naime neke od vodećih institucija, autoriteta u europskom kampingu, naše kampove ocjenjuju vrlo visoko – na samom smo vrhu po kvaliteti u Europi, odmah iza Nizozemske”, izjavio je direktor KUH-a Adriano Palman.

Geopolitičke krize

Tijekom razgovora s Uwe Frers, izvršnim direktorom PiNCAMP-a ADAC, jasno je da će njemački turisti, najbrojniji gosti, u idućoj sezoni biti oprezni zbog geopolitičkih kriza u svijetu, iznenadnih unutrašnjih političkih promjena u Njemačkoj i slabljenja ekonomije. To je posebno važno jer, prema njegovom istraživanju, Hrvatska je u očima Nijemaca bila najskuplja kamping destinacija u 2024. godini, te će se dio gostiju iduće godine možda odlučiti za Italiju.

“Nijemci koji već dugo godina kampiraju u Hrvatskoj, sjećaju je se kao jeftine destinacije. Sada kad su cijene više, 46 posto ispitanika doživljavaju je kao preskupu. Manji dio njih mogao bi zbog toga odlučiti na kraći boravak, a veći dio će promijeniti odabranu destinaciju”, kazao je Frers.

No njemački oprez u ovom trenu još nije razlog za uzbunu domaćem kampingu jer se udvostručio rani booking za 2025. u odnosu na ovu godinu. HTZ očekuje da će Hrvatska ostati u top 10 destinacija za putovanja europskih turista, a izbor smo broj jedan za Austrijance, Francuze i Poljake.

“Nema razloga za zabrinutost dokle god se ne pretjera s visinom cijena, posebice unutar samog kampa nasuprot cijena u ostatku lokacije. Očekujem tri mjeseca velike posjećenosti hrvatskim kamping lokacijama”, ocijenio je Niels Fasen, kontakt menadžer u Campingvision, online touroperatoru specijaliziranom za rezervacije obiteljskih odmora s europskim tržišnim udjelom koji stalno raste. Camping Vision trenutačno ima partnerstva s približno 1300 vrhunskih europskih kampova i 50 kamping turoperatora.

Prema posljednjem istraživanju ETC Monitoring Sentiment for Intra-European Travel, za 2025. očekuje se rast putovanja Europljana od 6% u odnosu na ovu godinu. Dakle, unatoč negativnim ekonomskim i geopolitičkim okolnostima, želja za putovanjima ostaje na vrlo visokoj razini, a za Hrvatsku već je i ova godina za sektor turizma bila uspješna.

Konkurencija puno ulaže

“Iza nas je dobra turistička godina koja je potvrdila da objekti u koje se kontinuirano ulaže bilježe visoku popunjenost. Tako je i u kamping sektoru u kojem smo u samom vrhu upravo zahvaljujući smještaju visoke kategorije, a za nastavak rasta nužan je snažan nastavak investicija i daljnji inovativan pristup. Očekuje nas još jedna izazovna godina, najviše zbog gospodarskih kriza u nekim od naših najznačajnijih emitivnih tržišta. Naša konkurencija na Mediteranu također nastavlja ulagati u promociju u privlačenje gostiju, tako će biti ključno ponuditi gostima adekvatnu vrijednost za njihov novac”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.

Ostojić je podsjetio da je u proteklih deset godina godina broj noćenja u našim kampovima narastao za 30 posto, dok su kapaciteti rasli za osam posto. Od siječnja do listopada 2024. ostvareno je 20,5 milijuna dolazaka i 106,6 milijuna noćenja, što je porast od tri posto u dolascima i jedan posto više noćenja u odnosu na 2023. godinu.

Na kongresu su dodijeljena su i priznanja za najbolji hrvatski veliki kamp, kamp Lopari Camping Resort na otoku Lošinju te za najbolji hrvatski mali kamp, kamp Dionis Camping Zaton u mjestu Zaton. Bilo je riječi i o budućnosti turizma, pritom su se kao najveći izazovi naglasila visoke cijene u RH, klimatske promjene i količina otpada koju turizam prirodno generira.

Po pitanju porasta temperatura kopna i mora, Ivan Güttler iz Državnog hidrometeorološkog zavoda, kazao je kako su temperature svakako u porastu. “Ipak razlika je između nekih drugih svjetskih mora i našeg mora. Mora se u prosjeku sporije hlade od kopna, a Sredozemlje je još zatvoreno, pa dolazi do zagrijavanja. Nedavna situacija u Španjolskoj tako je dijelom i posljedica temperatura mora”, rekao je Güttler i dodao: “Jadran raste oko 2-3 milimetara godišnje”.

Komentirajte prvi

New Report

Close