Niskim cijenama TEMU-a nisu odoljeli ni građani Bosne i Hercegovine. Prema podacima Similarweba, TEMU je najposjećenija aplikacija u BiH. Do sada su u BiH stigle 133.653 pošiljke.
Zbog velikog broja narudžbi, carinici brzo rade. Iz Uprave za neizravno oporezivanje (UIO) za Klix.ba kazali su da je najviše pošiljaka stiglo u carinsku ispostavu Trebinje, 61.389.
Mala vrijednost
Carinska ispostava Banja Luka primila je 51.396 pošiljaka, Sarajevska 11.868, a Tuzlanska 9.000 pošiljki. Bitno je istaknuti da se prilikom narudžbe putem aplikacije Temu, u dijelu praćenja pošiljke (kada se pošiljka šalje korisniku), ubrzo pojavi natpis ‘Pošiljka na carini’, iako pošiljka ima zapravo još nije stigao u carinsko područje BiH.
To dovodi korisnike u zabludu da su razlog dugog čekanja na isporuku carine. Prikazivanje netočnih podataka navodi naručitelje da se obrate carinskim ispostavama, pod pretpostavkom da carina zadržava njihovu naručenu robu, što može dovesti do nesporazuma i neadekvatne komunikacije s UNO”, naglašavaju iz UNO.
Kada je riječ o pošiljkama koje se naručuju putem aplikacije Temu i uvoze u poštanskim paketima, analizom dokumentacije koja je do sada dostavljena i predočena carinskim uredima, vidljivo je da se radi o pošiljkama s “robom zanemarive vrijednosti”.
Te pošiljke su poslane direktno iz druge države fizičkim osobama u BiH, na različite adrese, a ne prelaze iznos od 300 KM po pošiljci. Za navedene pošiljke traži se oslobođenje od plaćanja uvoznih dažbina, što je predviđeno važećim zakonskim propisima iz oblasti carinskih propisa.
Možemo konstatirati da je od svih pristiglih pošiljki samo oko 1 posto pošiljaka imalo vrijednost veću od 300 KM, a takve pošiljke su bile ocarinjene, odnosno na vrijednost tih pošiljki obračunate su i plaćene uvozne dažbine, dok je 99 posto pošiljaka bilo oslobođeno plaćanja uvoznih dažbina jer su bile vrijednosti ispod 300 KM”, zaključili su iz UNO za Klix.ba.
Poduzetnik i stručnjak za e-trgovinu Elvis Pivić za N1 je komentirao kako ova popularna aplikacija osvaja bh. tržište, regiju i svijet te što potrošači trebaju znati.
“Prvo što bi kupci koji trebali znati jest da su ti proizvodi već dostupni na njihovom tržištu samo putem drugih prodajnih kanala. Dakle, nije nešto novo, ali razlika TEMU-a je u agresivnom pristupu, pa oni u tom početnom inputu nude niske cijene jer se to nekako nivelira u skladu s ponudom i potrebama, u skladu s brojem kupnji koje se obavljaju na jednom mjestu, određeno tržište, ali ono što je specifično za TEMU jest da ima određenu masu i različite segmente u kontekstu prihoda koje ostvaruju.
U e-commerce poslu ne ostvarujete samo prihod, odnosno zaradu od prodaje proizvoda, postoji širok spektar stvari na kojima možete profitirati i kompenzirati cijenu proizvoda koji se nudi”, rekao je Pivić.
Faktor dostave
TEMU je popularan i zbog besplatne dostave, ali Pivić ističe da kupci zapravo ništa ne dobivaju besplatno.
“No, mi koji se bavimo e-trgovinom znamo da ljudima u BiH nije toliko bitna ažurnost isporuke koliko kvaliteta i cijena proizvoda i imaju li pravo na povrat novca ili proizvoda nakon kupnje. Iskustva ljudi govore da TEMU nudi kvalitetnu podršku, što znači da možete koristiti povrat novca ili artikala.”, istaknuo je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu