Najveći izvoznik automobila u Europu nakon Kine je jedna afrička država

Autor: Poslovni.hr , 09. studeni 2024. u 08:45
FOTO: REUTERS/Imelda Medina/Ilustracija

Glavna izvozna tržišta su im Španjolska, Francuska, Njemačka i Italija.

Maroko je nakon Kine najveći automobilski izvoznik u Europsku uniju. Kako je objavio EUobserver, u 2023. godini Maroko je proizveo 700 tisuća vozila, a na europsko tržište ih je izvezao 536 tisuća. Izvoz marokanske autoindustrije u EU iznosio je 15.1 milijardu eura, što je predstavljalo 30-postotni porast u odnosu na godinu ranije. Ispred je samo Kina sa 782 tisuće izvezenih automobila u Europsku uniju u 2023. godini, piše Forbes.

Što se broja proizvedenih vozila tiče, prvo mjesto u Africi drži Južnoafrička Republika, no i po tom kriteriju očekuje se da će Maroko doći na prvo mjesto.

AfricaNews u svom ranijem članku navodi da značajnu ulogu u Maroku imaju francuske tvornice. U njima se, između ostalog, proizvode Renault Clio, Dacia Sandero i Dacia Jogger. Stellantis u Maroku proizvodi Peugeote, Opele i Fiate, a kineski, japanski, američki i korejski proizvođači proizvode brojne dijelove. Kineski BYD već dugo najavljuje gradnju tvornice, no to se još nije dogodilo.

Dobri odnosi s Europskom unijom

Analitičari očekuju da će marokanski izvoz automobila nastaviti rasti, pri čemu će u njemu rasti i postotak broja električnih vozila. Glavna izvozna tržišta su Španjolska, Francuska, Njemačka i Italija.

Marokanski ministar industrije i trgovine Ryad Mezzour planira da će 60 posto godišnje proizvedenih vozila biti električno do 2030. godine. Većina će se izvoziti u Europu.

Maroko je postao ključni saveznik Europske unije u kontroli migracija i borbi protiv terorizma te je glavni trgovinski partner EU u afričkoj regiji Magreb. U sklopu trgovinskog sporazuma s Bruxellesom ima povlašten pristup tržištu EU, prenosi Index.

Tijekom prošlotjednog posjeta francuskog predsjednika Emmanuela Macrona Maroku potpisano je više od 20 investicijskih ugovora. To uključuje i partnerstvo za obnovljivu energiju vrijedno 3.5 milijardi eura između francuskog Engieja i tvrtke Office Chérifien des Phosphates.

Macron je također potvrdio novi stav Francuske da Zapadna Sahara, sporni teritorij između Maroka i Mauritanije, treba biti pod kontrolom Maroka. I Španjolska je priznala pravo Maroka na Zapadnu Saharu.

Komentirajte prvi

New Report

Close