Ljudi se upoznaju online, i u tradicionalnim društvima. Točka

Autor: Domagoj Bebić , 05. studeni 2024. u 22:00
Foto: SANJIN STRUKIC/PIXSELL

Online svijet postao je nova stvarnost, u poslu i ljubavi.

Proteklih deset godina donijelo je radikalne promjene u načinu na koji uspostavljamo kontakte – ne samo u poslovnom, već u privatnom, pa čak i romantičnom smislu. Virtualna komunikacija, koja je nekada djelovala kao privremeni trend, sada je standard. Bilo da je riječ o upoznavanju novih ljudi ili održavanju postojećih.

Čak i u sredinama koje su djelovale otpornije, online veze su postale jednako važne ili čak važnije od onih koje se uspostavljaju uživo. Naša percepcija stvaranja kontakata više nije vezana samo uz osobne sastanke i fizičku prisutnost, već digitalna interakcija bilo kroz poštu, poruke, video igre ili društvene mreže postaje dominantan standard.

U okviru Hrvatske postavlja se pitanje je li naše društvo spremno na ovakve promjene, s obzirom na ukorijenjene tradicije. No, treba se prisjetiti dosadašnjih trendova u kulturi svakodnevnice pa reći da su postojale kritike kako Uber kao koncept neće zaživjeti. Ili pak kako dostava hrane neće biti trend jer je se u ovim prostorima ‘kuha kod kuće’.

Covid-19 ubrzanje
Međutim, stvarnost je pokazala suprotno – usluge dostave hrane procvjetale su i postale sastavni dio svakodnevice, isto kao i aplikacije za prijevoz. Na isti način, podsmjeh, čuđenje i tabuizacija digitalnih romantičnih i poslovnih veza su se pokazale više kao širenje moralne panike jer trend online upoznavanja raste te takve veze pokazuju jednaku, ako ne i veću snagu, nego one koje se uspostavljaju offline. Doduše kako ista istraživanja pokazuju, nisu predviđena za dugo trajanje.

Nakon početne prilagodbe

Većina velikih tvrtki prepoznala je prednosti online sastanaka – jednostavnija logistika, manji troškovi putovanja, veća učinkovitost…

Ako pogledamo statistike, digitalna interakcija bilježi eksponencijalni rast još od devedesetih godina prošlog stoljeća. Istraživanja pokazuju da su online veze došle do impresivnih 60% kao dominantan način na koji se romantični parovi upoznaju. Taj rast nije slučajnost, a brojke nam govore da proces i dalje nije dovršen – očekuje se da će se stabilizirati tek kada se 80% novih veza bude formiralo putem tehnologije.

No, ovdje ne govorimo samo o romantičnim vezama. U poslovnom svijetu online komunikacija također je postala ključna. Razgovori putem e-maila, platformi poput Zooma, Teamsa ili WhatsAppa postali su svakodnevna rutina koja nimalo ne zaostaje u kvaliteti u odnosu na fizičke sastanke.

Pandemija Covid-19 samo je ubrzala taj proces. Mnoge organizacije pokušale su nakon pandemije vratiti tradicionalne oblike interakcije – skupštine, sastanke uživo ili vijeća – ali dugoročno gledano, takvi oblici okupljanja polako postaju nepraktični i neučinkoviti. Istraživanja jasno pokazuju da online interakcija često štedi vrijeme i povećava produktivnost, čime poslovna komunikacija postaje efikasnija nego ikada prije.

80

posto veza u budućnosti će se formirati putem tehnologije

Svijet se mijenja
Unatoč svim ovim promjenama, postoji određena nostalgija prema starim vremenima kada su se ljudi “prirodnije” upoznavali – na šanku, obiteljskim okupljanjima ili vjenčanjima. No, stvarnost je drugačija. Dok su fizička okupljanja nosila svoje draži, digitalna komunikacija otvara mnogo više prilika, posebno u društvima koja postaju sve dinamičnija, pa i u Hrvatskoj u kojoj je tradicija okupljanja i fizičkog kontakta još uvijek je prisutna u identitetu.

Vještine održavanja online veza postaju ključne – kako za romantične, tako i za poslovne odnose. Ono što smo nekad doživljavali kao ‘neprirodno’ ili čudno, danas je svakodnevno. Ljudi koji uspijevaju održati uspješne online veze, ne samo da će biti uspješniji u ljubavi, već i u poslu.

U poslovnom svijetu, e-mail, društvene mreže, poslovne platforme poput LinkedIna, Zooma i Teamsa, već su godinama ključne za uspostavljanje i održavanje kontakata. Pandemija Covid-19 ubrzala je ovaj trend, a mnogi su se naučili koristiti digitalne alate na načine koji su prije smatrani nepotrebnima iako su postojali i tada.

Većina velikih tvrtki, nakon početnog perioda prilagodbe, prepoznala je prednosti online sastanaka – jednostavnija logistika, manji troškovi putovanja i, što je najvažnije, veća učinkovitost. Iako su neki poslovni procesi vraćeni u fizički prostor, dugoročno gledano, smjer je jasan – online poslovna komunikacija ostat će dominantna te nije više pitanje hoće li online komunikacija zamijeniti fizičku, već koliko brzo ćemo prihvatiti ovu novu realnost.

Svijet se mijenja. Način na koji uspostavljamo kontakte više nije vezan isključivo uz fizičku prisutnost, već se ljudi sve više upoznaju online. To ne znači da će fizički kontakti nestati, ali oni svakako više nisu jedini način za stvaranje i održavanje veza.

U vremenu koje dolazi, uspjeh će ovisiti o našoj sposobnosti prilagodbe digitalnim platformama i vještini održavanja online odnosa. Bez obzira na nostalgiju prema prošlim vremenima, digitalna komunikacija je tu da ostane. Iako će ljudi i dalje čeznuti za starim načinima upoznavanja, realnost je da je online svijet postao nova stvarnost, kako u ljubavi, tako i u poslu.

Komentirajte prvi

New Report

Close