Posao po mjeri
Privlačenje stručnjaka

Umjetna inteligencija preuzima ključnu ulogu u regrutaciji i selekciji talenata

Algoritmi pronalaze idealne kandidate i nude im hiperpersonalizirane ponude.

Borivoje Dokler
04. studeni 2024. u 11:59
AI algoritmi analiziraju vrijednosti, misiju i kulturu tvrtke kako bi stvorili internu komunikaciju koja privlači zaposlenike/Shutterstock

U hiperkompetitivnom tržištu rada, tvrtke se suočavaju s neviđenim manjkom tehnoloških talenata. Vodeći stručnjaci u tehnologiji imaju luksuz biranja između atraktivnih ponuda, a poslodavci moraju pronaći načine da se istaknu i privuku pažnju idealnih kandidata za zapošljavanje i zadržavanje ključnih vještina.

Jedna od snažnih strategija za privlačenje talenata je korištenje AI tehnologije i pametnog brendiranja poslodavca. Optimizacijom sadržaja digitalnog brendiranja za strojno učenje, tvrtke mogu, metaforički rečeno, hakirati algoritme kako bi njihova ponuda bila prikazana idealnim kandidatima u ključnim trenucima.

Brendiranje poslodavaca

“Uspon AI alata za zapošljavanje, temeljenih na obradi prirodnog jezika (NLP), značajno je utjecao na proces zapošljavanja, učinivši ga učinkovitijim. Inteligentni algoritmi za podudaranje sada automatski identificiraju i rangiraju najbolje kandidate iz baza životopisa.

Chatbotovi mogu obavljati početne razgovore i organizirati intervjue, dok AI može analizirati prisutnost kandidata na društvenim mrežama kako bi procijenio kulturološko uklapanje”, ističe Aditya Malik, osnivač i CEO Varimatrixa i dodaje kako AI alati za zapošljavanje štede dragocjeno vrijeme vrhunskim talentima koji se snalaze na pretrpanom tržištu rada, jer im modeli umjetne inteligencije donose hiperpersonalizirane prilike koje odgovaraju njihovim vještinama, iskustvu i kulturnoj kompatibilnosti.

88

posto tvrtki širom svijeta već koristi umjetnu inteligenciju u HR praksi

“AI može predvidjeti uspjeh kandidata u timskom okruženju, uključujući sposobnost suradnje s nadređenima i kolegama, povećavajući stopu uspješnosti u novim ulogama. Zbog ključne uloge AI u zapošljavanju, provedba strategije brendiranja poslodavca usmjerene na AI postaje ključna za privlačenje vrhunskih tehnoloških talenata”, naglašava Malik.

Brendiranje poslodavaca odnosi se na to kako ljudi percipiraju vrijednosti i radno okruženje određene tvrtke. To uključuje sve što tvrtka radi, namjerno ili ne, kako bi promovirala svoj jedinstveni identitet kao poslodavca sadašnjim i potencijalnim zaposlenicima.

Brendiranje poslodavca postalo je ključni faktor u privlačenju i zadržavanju najboljih talenata. Prema istraživanju LinkedIna, 77 posto kandidata navodi da im je važan ugled tvrtke, dok 80 posto HR lidera smatra da brend poslodavca ima utjecaj na zapošljavanje. Međutim, promjenjiva priroda rada i sve veća očekivanja kandidata i zaposlenika predstavljaju posebne izazove u izgradnji brenda poslodavca.

Korištenjem AI-ja tvrtka stvara i angažira internu komunikaciju koja potiče zajedništvo/Shutterstock

Stvaranje uvjerljivih poruka

Tu na scenu stupa, kako je već rečeno, moć AI alata u HR-u. “Korištenjem generativnih AI algoritama mogu se unaprijediti napori tvrtke u izgradnji brenda i stvoriti trajan utjecaj na zaposlenike i širu zajednicu. Tvrtka koja koristi automatizaciju i tehnološke inovacije za upravljanje rutinskim procesima, čime omogućava kreativnim procesima da rastu, stvara pozitivan dojam u javnosti.

Prema izvještaju Društva za upravljanje ljudskim resursima (SHRM), čak 88 posti tvrtki širom svijeta već koristi umjetnu inteligenciju u HR praksi, posebno u regrutaciji i selekciji talenata”, navodi Alexandros Pantelakis, HR Content Specialist iz Workablea te dodaje kako korištenjem AI tvrtka stvara i angažira internu komunikaciju koja potiče osjećaj zajedništva među zaposlenicima, dok personalizirani oglasi za posao privlače pozornost potencijalnih kandidata.

Analizom velikih količina podataka. “AI algoritmi stvaraju uvjerljive poruke koje rezoniraju kod ciljanih talenata. Tako, brendiranje poruka postaje personalizirano za različite demografske skupine, povećavajući šanse za privlačenje kvalitetnih kandidata”, smatra Pantelakis i upozorava kako je danas na tržištu pozitivno iskustvo ključno. “Istraživanja pokazuju da su kandidati koji imaju pozitivno iskustvo skloniji prihvaćanju ponude, preporukama i postajanju kupcima. Primjerice, 49 posto kandidata odbija ponudu zbog lošeg iskustva s potencijalnim poslodavcem.

Povećanje stope uspješnosti kandidata

AI može predvidjeti uspjeh kandidata u timskom okruženju, uključujući sposobnost suradnje s nadređenima i kolegama.

Privlaćenje pozornosti

AI alati mogu transformirati cijeli proces zapošljavanja pažljivim pristupom stvaranju dobrog odnosa s kandidatima. Generativni AI chatbotovi i virtualni asistenti omogućuju kandidatima personalizirane odgovore na pitanja, pružaju relevantne informacije o tvrtki i pozicijama, pa čak i pružaju podršku tijekom cijelog procesa prijave.

AI algoritmi analiziraju vrijednosti, misiju i kulturu tvrtke kako bi stvorili internu komunikaciju koja privlači zaposlenike. Generativni AI pomaže kreirati sadržaj koji privlači pozornost i potiče angažman, bilo da se radi o internim biltenima ili objavama na društvenim mrežama”, objašnjava HR Content specialist iz Workablea i poručuje kako bi reputaciju brenda i brendiranje poslodavca trebalo promatrati kao povezane pojmove.

“Njihovi parametri se preklapaju i zajedno utječu na unutarnje i vanjsko okruženje tvrtke. AI alati mogu pomoći tijekom ovog procesa, ali ljudska intervencija uvijek će biti odlučujuća kada je riječ o brendiranju”, zaključuje Pantelakis.

Osam glavnih trendova u brendiranju poslodavaca u 2024.

  1. Integracija društvenih medija i umjetne inteligencije (AI)
    Društveni mediji postali su ključni alat za organizacije koje žele ojačati svoje brendiranje poslodavaca. Ne radi se samo o objavljivanju slobodnih radnih mjesta, već i o prikazivanju radne kulture i vrijednosti. U 2024. povećano je korištenje umjetne inteligencije (AI) u strategijama zapošljavanja na društvenim mrežama
  2. Modeli rada na daljinu i hibridni rad
    Rad na daljinu postaje sve rašireniji, a mnoge organizacije usvajaju hibridne modele rada koji zaposlenicima omogućuju fleksibilnost izbora gdje žele raditi
  3. Zastupanje zaposlenika i ambasadori brenda
    Kada zaposlenici promoviraju organizaciju, postaju ambasadori brenda, a njihove priče mogu značajno unaprijediti imidž tvrtke
  4. Vidljivo vodstvo
    Vidljivo vodstvo raste kao trend u brendiranju poslodavaca, a uključuje aktivnu prisutnost i transparentnost vodećih osoba
  5. Naglasak na mentalnom zdravlju i dobrobiti zaposlenika
    Briga o mentalnom zdravlju zaposlenika postaje središnji aspekt radnog okruženja, s ciljem povećanja produktivnosti i zadovoljstva
  6. Održivost i društvena odgovornost
    Zaposlenici žele raditi u organizacijama koje prepoznaju važnost okoliša i društvenih odgovornosti, što pozitivno utječe na ugled poslodavca
  7. Unutarnji sajmovi karijera i mogućnosti za rast
    Unutarnji sajmovi karijera postaju sve popularniji, pružajući zaposlenicima priliku da istraže različite uloge unutar organizacije.
  8. Fokus na raznolikost i uključenost
    Promicanje raznolikosti i jednakih mogućnosti unutar tvrtke ključno je za privlačenje vrhunskih talenata i inovacija.

New Report

Close