Plaća nije glavni pokretač poslovnih migracija, kažu istraživanja, već visoka motiviranost zaposlenika i osjećaj da doprinose zajedničkom cilju. Kako to postići znaju u JYSKu, koji je Forbes i ove godine, već treći puta za redom, uvrstio na godišnju listu najboljih svjetskih poslodavaca
Biti ponosan na svoj posao, raditi u okruženju koje ih motivira da maksimalno iskoriste talente i energiju, osjećaj da doprinose zajedničkom uspjehu tvrtke, kao i mogućnost usklađivanja privatnog i poslovnog života, glavne su odrednice zadovoljnih radnika. Suprotno očekivanjima, plaća nije glavni pokretač poslovnih migracija, pa tvrtke koje žele zadržati zaposlenike i privući nove talente, moraju biti sposobne pružiti te pogodnosti.
Globalni trendovi pokazuju da zaposlenici ne daju otkaz zato što negdje drugdje mogu dobiti više novca, već zbog boljeg radnog okruženja u kojem će dobiti priznanje za svoj rad, osjećati se ugodno i, ne manje važno, imati prijatelje i ugodnu atmosferu. Naime, prijateljsko okruženje ono je što čak 69% radnika itekako cijeni u poslu.
Budući da su sretni ljudi obično bolji radnici, posao će biti uspješniji ako postoje mjere koje pomažu uspostaviti i održati zadovoljstvo zaposlenika. Zadovoljni zaposlenici rado dolaze na posao i žele unaprijediti misiju tvrtke.
Mnoge studije pokazale su da tvrtke sa zadovoljnim zaposlenicima gotovo rutinski povećavaju dobit iz godine u godinu. Tvrtke koje se pojavljuju na listama najboljih poslodavaca često su i najprofitabilnije upravo zato što se zadovoljstvo zaposlenika pretvara u opipljive učinke uspjeha.
Investiranje u zadovoljstvo
Američki poslovni časopis Forbes svake godine objavljuje godišnju listu najboljih svjetskih poslodavaca, na kojoj se, već treću godinu, nalazi i JYSK. Nakon što je ova kompanija u rujnu proglašena jednom od najboljih svjetskih kompanija od strane časopisa TIME, Forbes ju je ovoga puta pozicionirao među 850 najboljih svjetskih kompanija.
Najbolji svjetski poslodavci biraju se na temelju globalno neovisnih anketa koje su ispunili zaposlenici u više od 50 zemalja diljem svijeta. Anketa, u kojoj je sudjelovalo 97 posto svih zaposlenika JYSKa, pokazala je da su zaposlenici JYSKa motiviraniji, zadovoljniji i lojalniji od tržišnog prosjeka.
“Nije prvi put da smo proglašeni jednim od najboljih poslodavaca na svijetu, no uvijek veseli svaka dodatna potvrda da radimo dobar posao. Ovo je rezultat naše predanosti u stvaranju radnog okruženja u kojem se zaposlenici osjećaju osnaženo, cijenjeno i motivirano”, kaže Jadranka Čulo Petrovčić, direktorica za ljudske resurse i članica Uprave za JYSK Slovenija, Hrvatska, BiH i Srbija.
Da uspjeh nije slučajan, već da se na njemu predano radi, dokazuju i brojne aktivnosti kojima omogućavaju zaposlenicima da ostvare puni potencijal, ali i toliko potrebnu ravnotežu privatnog i poslovnog života. Tako, između ostalog, u okviru projekta Wellbeing provode niz edukacija i inicijativa kojima promoviraju tjelesno i mentalno zdravlje, ali i nadograđuju sebe na svim razinama.
Koja je veza između psihe i prehrane; tko sam zapravo ja; gdje se isplati investirati, tj. jesu li to dionice, investicijski fondovi ili možda zlato; kako postati organiziraniji u svakodnevnom životu…, samo su neke od tema o kojima JYSKovi zaposlenici imaju priliku slušati u sklopu projekta Wellbeing – JYSK life club.
“U JYSKu smo jako ponosni na izražen natjecateljski i timski duh među našim zaposlenima, pa tako organiziramo interna natjecanja u kojima najbolji timovi dobivaju nagrade poput bonusa, putovanja ili večera. Najbolji voditelji trgovina svake godine imaju mogućnost osvojiti i službeni auto na korištenje u poslovne i privatne svrhe, a svi zaposleni u trgovini imaju mogućnost ostvariti neograničen bonus čiji iznos ovisi samo o rezultatu koji ostvari cijeli tim. Ono što nas izdvaja je i to da dva puta godišnje zatvaramo sve trgovine.
Dva su velika razloga: JYSK Party i Family day. Na našem godišnjem Party-u sudjeluje više od 1200 zaposlenih iz Hrvatske i regije kako bismo svi zajedno proslavili uspješnu godinu iza nas, dok Family day svi naši zaposleni provode u zajedničkom druženju s obiteljima i kolegama”, kažu u JYSKu.
Čulo Petrovčić: Ovo je rezultat naše predanosti u stvaranju radnog okruženja u kojem se zaposlenici osjećaju cijenjeno i motivirano.
Jednake mogućnosti za sve
Ova kompanija, u kojoj se cijene i talenti i osobnost, ponosna je i na svoje DOP projekte. Tako, primjerice, kroz projekt “JYSK za moj zeleni grad”, koji je usmjeren na poticanje druženja i razvoj ekološke svijesti, zaposlenici imaju priliku donijeti ‘zelene’ promjene u svoje lokalne zajednice i pri tom osvojiti dodatan slobodan dan, a nedavno je predstavljen i JYSKov prvi javni urbani voćnjak u Hrvatskoj.
Također, potiču se i hobiji i talenti zaposlenika, koji tako imaju mogućnost timski sudjelovati na utrkama Wings for life, Ultra Balaton ili Ekotlon utrkama. Sve to rezultiralo je i visokom razinom zadovoljstva zaposlenika JYSKa koji su, nakon provedenih anketa, svoju tvrtku i doveli u birano Forbesovo društvo najpoželjnijih poslodavaca.
Naime 92% zaposlenih u JYSKu u Hrvatskoj izuzetno cijeni prilike za učenje i razvoj koje su mu osigurane unutar kompanije, isti toliki udio zaposlenih cijeni da unutar kompanije svi imaju jednake mogućnosti za napredak dok bi čak 90% zaposlenih preporučilo drugima da se zaposle u kompaniji u kojoj i sami rade.
* Sadržaj omogućio JYSK