Podravka osvojila SAD i Njemačku, distribucijom, ali i brendovima

Autor: Mladen Miletić , 31. listopad 2024. u 07:08
Grupe Podravka danas stoji na dvije jednako snažne poslovne grane, Prehrani i Farmaceutici, koje se međusobno nadopunjuju i osnažuju, kaže predsjednica Uprave Martina Dalić/Goran Stanzl/PIXSELL

Neto dobit koprivničke kompanije rasla gotovo 50%, izvozni rezultati odlični, uspjeh pregovora s Fortenovom…

Grupa Podravka je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene jednokratne stavke (normalizirana dobit) od 57,5 milijuna eura, što je rast od gotovo 50% u odnosu na isto razdoblje lani kada je iznosila 39,2 milijuna eura, izvijestili su iz koprivničke kompanije.

Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) iznosila je 98,2 milijuna eura, što je za 25,7 milijuna eura ili 35,5% više. Grupa je u prvih devet mjeseci povećala prihode od prodaje za 8,4%, na 569,3 milijuna eura.

Kulinarstvo na 18,6%
Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 438,9 milijuna eura i viši su za gotovo 8%, dok je Farmaceutika uprihodila 130,4 milijuna eura – 10% više u odnosu na prvih devet mjeseci 2023.

U segmentu Prehrane Podravka je nastavila s dobrim trendovima iz prvog polugodišta: najznačajniji rast bilježi se na tržištu Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja, za 30%. Pritom se najviše ističu tržišta Njemačke (rast od 66,7 %) i SAD-a s rastom prodaje od 57,9%. Posljedica je to rasta prodaje vlastitih brendova (24,7%), ali i rasta distribucije kroz našu izvoznu bazu za brendove jugoistočne Europe, navode iz Podravke.

Investirano gotovo 64 mil. eura

Tijekom prvih devet mjeseci realizirane su investicije vrijedne gotovo 64 milijuna eura, što je gotovo 36% više nego u istom razdoblju lani.

Rastom od 13,5% u segmentu Farmaceutike najviše se pak istaklo tržište jugoistočne Europe, dok je domicilno tržište Hrvatske i Slovenije uprihodilo 10,3% više, a snažno rastu svi najznačajniji poslovni programi u oba spomenuta segmenta – u Prehrani se ističu Kulinarstvo (18,6% rasta), Kremni namazi i slastice (15,2%) i Juhe (11,5%).

“Financijski i poslovni rezultati Grupe Podravka u devet mjeseci ove godine potvrda su uspješnosti u provedbi brojnih promjena koje smo uveli u prethodne dvije godine”, istaknula je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić istaknuvši da je posebno zadovoljstvo vidjeti rast prodaje na tržištima koja su definirali kao fokusna – zapadna Europa, Amerika i Australija.

Optimizam za kraj
“Uspješni rezultati Belupa dodatno osnažuju poziciju Grupe Podravka, koja danas stoji na dvije jednako snažne poslovne grane, Prehrani i Farmaceutici, koje se međusobno nadopunjuju i osnažuju”, kazala je Dalić. “Takvi rezultati daju nam pravo da s optimizmom očekujemo kraj godine i, isto tako, daljnji razvoj Grupe u nadolazećem razdoblju”, istaknula je.

Kao najvažniji događaj u prvih devet mjeseci iz Podravke su izdvojili uspješno zaključenje pregovora s Fortenova grupom i potpisivanje kupoprodajnog ugovora o kupnji poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe.

Vrijednost transakcije iznosi 333 milijuna eura, a poljoprivredna će proizvodnja, uz Prehranu i Farmaceutiku, tako postati novi stup poslovanja Grupe Podravka. Uspješna realizacija ove akvizicije, kako se ističe, učvrstit će poziciju Grupe Podravka kao jedne od najvažnijih i najvećih domaćih kompanija u jugoistočnoj Europi.

Iz Podravke podsjećaju da se kraju privodi i snažan investicijski ciklus Grupe koji je počeo još 2021. te kako su tijekom prvih devet mjeseci ove godine realizirane investicije vrijedne gotovo 64 milijuna eura, što je gotovo 36 posto više nego u istom razdoblju lani.

Komentirajte prvi

New Report

Close