Unatoč pesimističnim najavama sezone, ACI u prvih devet mjeseci 2024. nastavlja stabilno poslovati

Autor: Poslovni.hr , 30. listopad 2024. u 14:50
Kristijan Pavić, Foto: Adria

U izvještajnom razdoblju u sustav je uloženo ukupno 2,1 milijun eura i to ponajprije u sanaciju sidrenih sustava i gatova u pojedinim marinama.

Najveći lanac marina na Mediteranu, ACI d.d. u prvih je devet mjeseci 2024. godine zabilježio rast poslovnih rezultata uz naglasak na prihode od prodaje, posebice od usluge veza. Prema devetomjesečnom izvješću, ACI je ostvario rast prihoda od prodaje za 2 milijuna eura ili 7% u odnosu na usporedno razdoblje iz prethodne godine. Najznačajniji rast prihoda od prodaje zabilježen je u četiri jedinice sustava, a koje u ukupnom povećanju prihoda od prodaje sudjeluju s 50% udjela. U sustav koji trenutno broji 22 marine diljem jadranske obale u promatranom je razdoblju uloženo ukupno 2,1 milijuna eura, dok je ostvarena neto dobit u vrijednosti od 3,6 milijuna eura.

„Nautička sezona 2024. bila je izazovna, no i u njoj su zabilježeni pozitivni rezultati. Unatoč poslovanju s istim kapacitetima, ACI je u prvih devet mjeseci ostvario rast poslovnih prihoda od 1,9 milijuna eura, što je u odnosu na isto razdoblje lani, povećanje od 6%. Dokaz je to dobre procjene konkurencije, stanja na tržištu te stabilne poslovne politike. Najveći rast zabilježen je od usluga godišnjeg veza, što jasno ukazuje na visoko zadovoljstvo naših dugogodišnjih klijenata, a pritom su ključne bile ACI marine Split i Dubrovnik, pridonoseći 32% ukupnom rastu. Kako se sezona privodi kraju, nastavljamo s analizom ostvarenih rezultata radi učinkovitog planiranja budućih poslovnih koraka. Fokus Uprave u predstojećem periodu svakako ostaje na produljenju koncesijskih ugovora, kao osnovnog preduvjeta za daljnja ulaganja“, istaknuo je Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI d.d.

U prvih devet mjeseci tekuće godine nacionalni nautički lanac je ostvario 30,9 milijuna eura poslovnih prihoda, što u odnosu na usporedno razdoblje lani predstavlja rast od 1,9 milijuna eura, a ponajprije je rezultat rasta prihoda od usluge godišnjeg veza. U izvještajnom razdoblju ostvaren je rast prihoda od prodaje koji su u odnosu na usporedno razdoblje veći za 2 milijuna eura, što predstavlja rast od 7%, a najveći je rast pritom zabilježen od usluge godišnjeg veza i to u iznosu od 1,5 milijuna eura. Sukladno tome, najznačajniji porast prihoda od prodaje zabilježen je u ACI marinama Split, Dubrovnik, Korčula i Rovinj, a koje u ukupnom povećanju prihoda od prodaje sudjeluju s 50% udjela.

Ostvarena neto dobit u izvještajnom razdoblju iznosila je 3,6 milijuna eura te je rezultat poslovanja za 0,6 milijuna eura manji u odnosu na usporedni period. S obzirom na dinamiku poslovanja ACI-ja, u prvih devet mjeseci nisu zabilježena značajnija kretanja rezultata poslovanja u odnosu na uobičajenu dinamiku ostvarenja rezultata, no vidljiv je porast prihoda u prvih šest mjeseci u odnosu na posljednji kvartal. Nadalje, poslovni rashodi Društva porasli su za 2,9 milijuna eura ili 12% i prvenstveno su posljedica rasta troškova plaća sukladno Kolektivnom ugovoru kojim se plaća trajno vezuje uz Uredbu o visini minimalne plaće, a čije su promjene utjecale na iskazani rast troškova. Riječ je o trošku ulaganja u vlastiti kadar, odnosno povećanja materijalnih prava zaposlenika kompanije, kao ključnih dionika u daljnjem poslovanju nacionalnog nautičkog lanca.

U izvještajnom razdoblju u sustav je uloženo ukupno 2,1 milijun eura i to ponajprije u sanaciju sidrenih sustava i gatova u pojedinim marinama. Ipak, kako u posljednjem kvartalu te tijekom cijele godine, tako i u narednom razdoblju, investicije ostaju usmjerene isključivo na neophodna ulaganja radi održavanja kvalitete usluge nacionalnog nautičkog lanca. Ograničavajući faktor strateškog razvoja poslovanja i dalje je prvenstveno pitanje produženja ugovora o koncesijama, čemu menadžment Društva u ovom trenutku posvećuje značajnu pozornost, budući da sve ACI-jeve koncesije, izuzev marine „Veljko Barbieri“ u Slanom te sidrišta Žut, istječu 2030. godine. Naime, upravo marini „Veljko Barbieri“ ugovor o koncesiji istječe već 2027. godine, stoga je u daljnjem nastavku poslovanja kompanije fokus upravo na rješenju pitanja produženja koncesija.

Komentirajte prvi

New Report

Close