Javni operateri dominiraju tržištem poštanskih usluga u BiH

Autor: Poslovni dnevnik , 30. listopad 2024. u 22:00
Od 16 privatnih davatelja poštanskih usluga, njih 13 obavlja kurirske usluge, a u 2022. godini ostvarili su ukupan prihod od 38,4 milijuna KM/Shutterstock

U 2022. godini ukupan prihod od poštanskih usluga u BiH iznosio je 170,8 milijuna KM.

Unatoč postojanju brojne konkurencije u privatnim kompanijama, tržištem poštanskih usluga u Bosni i Hercegovini dominiraju javni poštanski operateri, javlja Indikator.ba.

Prema podacima Agencije za poštanski promet BiH u 2022. godini ukupan prihod od poštanskih usluga u BiH iznosio je 170,8 milijuna KM, a najveći udio od 131,5 milijuna KM ili 77 posto ostvarila su državna poduzeća BH Pošta, Pošte Srpska i HP Mostar.

Privatni kuriri
BH Pošta je ostvarila skoro polovinu tog prihoda, odnosno 71,5 milijuna KM. Od druga dva operatera, Pošte Srpske su sa 43,5 milijuna KM prihoda znatno jače od HP Mostar, koji je najmanji igrač sa 16,5 milijuna KM.

Od 16 privatnih davatelja poštanskih usluga, njih 13 obavlja kurirske usluge, a u 2022. godini ostvarili su ukupan prihod od 38,4 milijuna KM. Najveći tržišni udio ima X Express Banja Luka, koji je ostvario prihod od poštanskih usluga u iznosu od 12,3 milijuna KM. Slijede DHL International Sarajevo sa 5,8 miliona KM, A2B Express Delivery Sarajevo sa 4,6 miliona KM itd.

Na tržištu su i tri pružatelja direktne pošte – DNS Express Media Sarajevo, Info Media Group Sarajevo i MHS Sarajevo – koji su ostvarili promet od 855,7 tisuća KM.

Podaci Agencije za poštanski promet pokazuju da je ukupan promet poštanskih usluga u 2022. godini veći za 14,5 milijuna KM ili 9 posto u odnosu na 2021. godinu.

Razvoj tehnologije podrazumijeva zamjenu pisemske pošte elektroničkim alternativama, čime se bilježi trend pada količine fizičke pisma u univerzalnom, posebice u rezerviranom području.

Ta činjenica, uz troškovno opterećenje koje podrazumijeva ispunjavanje kriterija univerzalnosti usluge pismonosne pošte, rezultiralo je povećanjem cijene usluge. Naprotiv, razvojem e-trgovine, kao i globalnom promjenom potrošačkih navika i prioriteta, uspostavljen je trend povećanja količine paketnih pošiljaka, kao i načina njihove dostave.

Povećana konkurentnost
Logičnom posljedicom navedenog smatra se povećanje konkurentnosti koje se očituje povećanjem broja operatora poštanskog prometa u Bosni i Hercegovini, njihovih tehničko-tehnoloških kapaciteta, te ukupnog broja zaposlenih na tržištu poštanskih usluga u Bosna i Hercegovina, ukupno 8.775.

Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da tehnički standardi kvalitete ove usluge u Bosni i Hercegovini gotovo da ne odstupaju od onih u Europskoj uniji.

Komentirajte prvi

New Report

Close