Značajan rast vlastitih brendova, ali i zapadne distribucije Atlantica

Autor: Mladen Miletić , 24. listopad 2024. u 22:00
Uz rast prodaje u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te uštede na energiji uspjeli smo postići snažan rast profitabilnosti, ističe Emil Tedeschi/Sanjin Strukić/PIXSELL

Atlantic Grupa naplatila 7,1 mil. eura graničnog duga Agrokora i pripadajuću kamatu u iznosu od 1,5 mil. eura.

Atlantic Grupa u prvih devet mjeseci 2024. zabilježila je prihod od prodaje u iznosu od 798,5 milijuna eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 10,6 posto.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 33,1 posto na 97,3 milijuna eura, dok je neto dobit porasla 22,3 posto i iznosi 44,7 milijuna eura.

Sinergijski učinci
“Atlantic Grupa i u prvih devet mjeseci 2024. nastavlja s odličnim rezultatima. Zahvaljujući rastu prodaje u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te uštedama na energiji uspjeli smo postići snažan rast profitabilnosti, unatoč značajnom poskupljenju sirove kave i kakaa te većim ulaganjima u zaposlene i marketing. U daljnjem razvoju poslovanja stavljamo fokus na jačanje konkurentnosti, inovacije, profitabilan rast i održivi razvoj”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Od prodaje – 10,6 posto više

U prvih devet mjeseci Grupa biljaži 798,5 mil. eura prihoda od prodaje – 10,6 posto više nego u istom razdoblju 2023.

Najveći rast prodaje ostvarila su Strateška poslovna područja (SPP) Kava (20,3 posto) te Pića i Delikatesni namazi, oba s rastom od 10,4%. Kava je s udjelom u ukupnom prihodu od 21,9 posto najveća pojedinačna kategorija.

U distribuciji prednjače Strateško distribucijsko područje (SDP) Sjeverna Makedonija s rastom od 12,3%, a slijede Srbija s rastom od 9,2% i Hrvatska s rastom od 8,8%, a značajan je rast ostvaren i na ključnim zapadnim tržištima (Njemačka, Austrija, Švicarska). U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 63%, ljekarničko poslovanje 8,8%, dok principalski brendovi sudjeluju s 28,2 posto prihoda od prodaje.

U prvom dijelu godine zaključena je akvizicija Strauss Adriatica, čime su portfelju Atlantic Grupe pridruženi brendovi Doncafe i C kafa, zajedno s modernim proizvodnim pogonom u Šimanovcima.

Integracija je provedena iznimno uspješno te se od 2025. očekuju značajni sinergijski efekti. Od distribucijskog razvoja valja izdvojiti automatizaciju centralnog skladišta u Vukovini s naprednom 2D shuttle tehnologijom, koju je Atlantic uveo među prvima u ovom dijelu Europe.

Održivi rast, osobito u segmentu smanjenja utjecaja na okoliš te dekarbonizacije, ostaje jedna od glavnih strateških odrednica u poslovanju Atlantic Grupe. Kompanija je prepoznata kao ESG lider u Sloveniji i Srbiji, osvojivši nagrade za tranziciju prema cirkularnoj ekonomiji i obrazovne programe, te je dobila i certifikat “Equal Pay Champion” koji se dodjeljuje tvrtkama koje su posvećene ravnopravnom tretiranju zaposlenika (jednaka plaća i karijerne prilike bez obzira na spol).

Lijepa dividenda
U okviru vlasničke transformacije društva Fortenova grupe Atlantic Grupa naplatila je 7,1 milijuna eura graničnog duga Agrokora i pripadajuću kamatu u iznosu od 1,5 milijuna eura.

Također, u srpnju je isplaćena dividenda od 1,20 eura po dionici, što čini više od 50% konsolidirane godišnje dobiti, a čime se dodatno potvrđuje stabilnost i nastavak poslovne uspješnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close