Online platforme za učenje mijenjaju obrazovanje. Korisnici dobivaju visokokvalitetan sadržaj, a često i certifikate

Autor: Domagoj Bebić , 22. listopad 2024. u 12:51
Foto: SANJIN STRUKIć/PIXSELL

Uvijek će biti sumnji u sustav obrazovanja.

Učenje se mijenja. Lako je napraviti pogrešku i vjerovati da je proces učenja ostao na mjestu kroz vrtloge informacijske revolucije, no potreba za dodatnim stjecanjem vještina se povećava.

Dodatno obrazovanje daje dinamiku našem poslovnom životu. Od kada pametni telefoni upravljaju našim životima koriste se aplikacije za učenje koje su uistinu omogućile da savladate nove vještine na način koji najbolje odgovara potrebama zbog fleksibilnosti i personalizacije koje često ovdje spominjemo.

No treba dodati jednu dimenziju koju nam offline tečajevi ne mogu omogućiti – ovo nam je često omogućeno besplatno ili barem po nižim cijenama nego što to nude tradicionalni oblici obrazovanja.

Nužna šira rasprava
Treba otvoriti širu raspravu u današnjem online svijetu o fizičkim lokacijama poput škola, učilišta ili pak sveučilišta, što predstavlja izazov ukoliko primjerice ne živite pored najboljih fakulteta ili škola stranih jezika. Ne zaboravite da su putovanja do takvih centara i smještaj također financijski izazov osim samih školarina.

Ne želite oglase? Pretplatite se

Duolingo nudi besplatno učenje jezika, ali korisnici koji žele ukloniti oglase moraju se pretplatiti na Duolingo Plus.

Potreba za fizičkim prisustvom je nestala, bilo da se radi o Courseri, koja nudi tečajeve iz programiranja ili povijesti, ili o platformama za učenje stranih jezika poput Duo Linga. Ovi tečajevi su često dizajnirani od strane vodećih stručnjaka i sveučilišta, što znači da korisnici dobivaju visokokvalitetan sadržaj, a često i certifikate koji se mogu koristiti za napredovanje u karijeri.

S druge strane, aplikacije za učenje jezika koriste algoritme koji analiziraju korisnikovo ponašanje, prilagođavajući zadatke i sadržaje ovisno o njegovom napretku. Taj personalizirani pristup pomaže u boljem razumijevanju i zadržavanju znanja, što je jedan od najvećih izazova kojega imamo na učilištima, posebno kada se koriste elementi gamifikacije o kojoj smo pisali ranije.

Ne podcjenjujte gamifikaciju, jer ona je budućnost obrazovanja. Kroz kratke i jasne video lekcije, korisnici mogu učiti tempom koji im odgovara, uz mogućnost ponavljanja i provjere znanja kroz vježbe.

Svojim interaktivnim i gamificiranim pristupom, aplikacije omogućuju učenje preko zabavnih i angažirajućih zadataka, potičući korisnike na redovito vježbanje jezika kroz dnevne izazove i nagrade. Ovakav pristup učenju je doveo do toga da jedna aplikacija koja podučava povijest ima slogan ‘kao Duo Lingo, ali za povijest’. Time se naglašava i ne samo igranje kroz aplikaciju, nego i otvorenost prema svim dobnim skupinama i razinama znanja.

Neće previše vremena proći da će sveučilišni programi imati vlastite gaming platforme kojima će biti cilj podučavati i obrazovati – biti usmjereni individualno te koristiti online platforme. Ne moramo niti govoriti da je ovo praktički kraj ere drugih kriterija osim ‘prelaska igre’.

Ostaje dilema koliku će ulogu imati algoritmi u svemu ovome, ali uvijek će biti sumnji u sustav obrazovanja. Budući da ni/ste platili, nije vam niti u cilju da netko prelazi platformu dok možete učiti i slušati lekcije gdje god i kad god želite, ponavljati lekcije koje niste razumjeli, tražiti dodatna objašnjenja što će se koristiti različite metrike za praćenje napretka.

Nemojte zaboraviti da je priroda takvih aplikacija globalna, iako je sadržaj različit tako da će u datom trenu i sadržaji postati globalni. A kad pričamo o povijesti volio bih vidjeti kako će izgledati ‘globalna povijest’ i iz čije perspektive će se pričati.

Freemium modeli
Naravno da će takav pristup učenju imati i manjkavosti kao što svaki ima. Ukoliko gledamo važnost networkinga i socijalizacije u procesu učenja, njega na ovim platformama uopće nema. Aplikacije su korisne za usvajanje osnovnih znanja, no manjkaju u pružanju vježbi i prakse. U tom smislu dio prakse će se i dalje provoditi kroz tradicionalne škole i tečajeve kroz osobnu komunikaciju s nastavnicima i suradnju s drugim učenicima.

Vratimo se na besplatne modele aplikacija, primjerice za učenje jezika koje koriste tzv. freemium poslovni model, što znači da osnovne usluge pružaju besplatno, dok dodatne značajke, kao što su napredne lekcije ili uklanjanje oglasa, zahtijevaju plaćanje. Na primjer, Duolingo nudi besplatno učenje jezika, ali korisnici koji žele ukloniti oglase ili dobiti dodatne alate, kao što su personalizirane lekcije ili preuzimanje sadržaja za offline učenje, moraju se pretplatiti na Duolingo Plus.

Osim toga, mnoge besplatne aplikacije generiraju prihode putem oglasa. Korisnici koji ne plaćaju premium verzije aplikacija često su izloženi oglasima unutar sučelja, što omogućuje aplikacijama da zarađuju čak i kada korisnici ne plaćaju izravno za sadržaj.

Aplikacije poput Coursere nude besplatne tečajeve, ali naplaćuju certifikate ili dodatne materijale za korisnike koji žele diplome ili potvrde. Ovaj model omogućuje korisnicima da besplatno uče, dok platforme generiraju prihod kroz premium usluge.

Možemo zaključiti da će tradicionalni oblici obrazovanja samo djelomično preživjeti, no sigurno će blisko biti povezani s aplikacijama za učenje.

Komentirajte prvi

New Report

Close