Crnogorske zračne luke do 13. listopada opslužile su više od dva i pol milijuna putnika, rekao je u razgovoru za Dnevnik Radiotelevizije Crne Gore izvršni direktor Aerodroma Crne Gore Roko Tolić.
Kada je riječ o odluci o davanju zračne luke u koncesiju, Tolić je rekao da to treba učiniti samo u slučaju dobre ponude.
Ambiciozni planovi
U suprotnom, potrebno je osloniti se na vlastite snage. “Svoju upravljačku karijeru posvetio sam tome da Zračna luka ne ode u koncesiju, već da ostane funkcionalna, samodostatna i operativna na europskoj razini.
Isto tako, sada mogu reći da ovdje ima domaćeg znanja i pameti koji su sposobni izvršiti tu zadaću, iako bi, naravno, za taj smjer trebalo puno više vremena od odluke u korist koncesije, za koju ne bih rekao da je neracionalna, naprotiv, jer ova Vlada, koja je vrlo ambiciozna, ima brojne planove u segmentu infrastrukture – ne samo u cestovnom i pomorskom, u što EU dosta ulaže i daje sredstva.
Stoga je odluka da se pokuša dobiti adekvatna ponuda za crnogorske zračne luke. i znamo da će u drugom krugu relevantnih ponuđača, vjerujem da će odluka biti donesena na pravi način, dakle, dobra ponuda – ustupak, loša ponuda – uzdamo se u vlastite snage i mislim da možemo izvršiti ovaj zadatak”, kaže on.
Brojimo posljednje dane sezone i, naravno, izražavamo veliko zadovoljstvo, s obzirom da je ovo rekordna godina za zračne luke Crne Gore, s gotovo 2,6 milijuna primljenih i otpremljenih putnika, što je najbolji rezultat naše kompanije.
Loša zračna dostupnost Crne Gore kao turističke destinacije jedna je od glavnih zamjerki turističkog sektora zbog čega je i ova sezona, kako se čini, bila jedna od lošijih u posljednja dva desetljeća.
“Jedna povijesna ličnost ovih prostora jednom je rekla: ‘Dobio sam poruku, ali ne osjećam se krivim’ na drugu adresu. Naravno, ne spavamo na lovorikama – radimo na povećanju zračne dostupnosti, posebno u predsezoni i posezoni, kako bismo proširili sezonski promet”, kaže Tolić.
Tolić je najavio i nove linije prema pojedinim europskim destinacijama. O svemu se intenzivno razgovara upravo ovih dana, a jasan je i fokus kompanije.
“Fokusirali smo se na interes tržišta, posebno prema sjevernoj Njemačkoj, Nizozemskoj i Velikoj Britaniji. Imamo ugovore s brojnim prijevoznicima koji povećavaju kapacitet. Fokusirali smo se na španjolsko tržište i blizu smo dogovora s tvrtkom Vueling za liniju za Barcelonu, a očekujemo i čarter letove iz Madrida”, rekao je Tolić.
Odlazak niskotarifnih prijevoznika preusmjerio je putnike na druge zračne luke u regiji. Pregovori s niskotarifnim prijevoznicima su u tijeku, otkriva izvršni direktor Aerodroma Crne Gore.
“Pregovarali smo, imamo dobru zastupljenost tradicionalnih prijevoznika, a imamo i potporu EasyJeta i Wizz Aira. Radimo na povećanju prisutnosti Ryanaira. Također smo prilagodili naš poticajni paket kako bismo ga učinili atraktivnijim i očekujemo njima pridružiti i druge sektore privrede kako bi Crna Gora bila još konkurentnija.”, rekao je Tolić.
Širenje kapaciteta
Infrastrukturni problemi nisu od jučer, a sada smo u jednom zanimljivom razdoblju u kojem se borimo za povećanje broja linija i putnika, kaže Tolić.
“Pritom im moramo pružiti uslugu na znatno višoj razini komfora nego što je to sada slučaj. Moj tim intenzivno radi na proširenju kapaciteta u Podgorici i Tivtu u datim okolnostima. Naravno, dinamika i opseg radova ovisi o velikom pitanju: hoće li zračne luke ići u koncesiju ili će ostati pod našim upravljanjem.”, zaključio je Tolić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu