Bosna i Hercegovina ima luku koja može biti alternativa Pločama

Autor: Poslovni dnevnik , 21. listopad 2024. u 22:00
Perica Josić, direktor Luke Brčko, kaže da ova luka definitivno ima kapacitete i spremna je za velike količine pretovara/Shutterstock

Perica Josić, direktor Luke Brčko, kaže da ova luka definitivno ima kapacitete i spremna je za velike količine pretovara.

Nesreća koja je pogodila Jablanicu i druga mjesta stavila je van upotrebe željezničku prugu koja je bila glavni pravac za dopremanje robe prema Tuzlanskom i Zeničko-dobojskom kantonu.

Luka Brčko pojavila se kao alternativa prvobitnom pravcu kojim se prevozila roba. Perica Josić, direktor Luke Brčko, kaže da ova luka definitivno ima kapacitete i spremna je za velike količine pretovara. Nada se da u narednom razdoblju neće biti alternative osim prvog rješenja.

“Trenutačno su u tijeku izmjene dovoznih pravaca i sve ovisi o odlukama prekooceanskih kompanija čiji su brodovi dovezli robu u Luku Ploče. Sada je pitanje hoće li ti brodovi i dalje ići u Luku Ploče, hoće li ići u Split ili eventualno u Constantu.

Ako se svi ti brodovi preusmjere u Constanzu u Rumunjskoj, onda je logično rješenje da sva ta roba bude pretovarena preko Luke Brčko – rekao je Josić za RTV HIT. Dodao je kako su u stalnom kontaktu s klijentima te da su na dobrom putu da to i ostvare.

“Za nekih šest mjeseci mislim da će u brčansku Luku doći oko sto tisuća tona robe – dodao je. Josić je najavio da je ovih dana krenuo pretovar tri tisuće tona iz Zenice za izvoz, kao i uvoz tisuću tona antracita za Lukavac. Kako je pojasnio, te količine su dio planiranog pretovara Luke Brčko za tekuću godinu. Podsjetimo, u luci Ploče trenutno se nalazi 400.000 tona robe koja bi trebala ići u Bosnu i Hercegovinu.

Naravno, osim prometnog potencijala, ne treba zanemariti ni putnički potencijal ove željeznice koja je u dosadašnjem dijelu godine prevezla između 120.000 i 130.000 putnika.

Kada je u pitanju sanacija, sanacija i ponovno puštanje u rad pruge, treba reći da postoji čitav niz čimbenika koji ne idu u prilog brzoj obnovi. Najveća pravna barijera je Zakon o javnoj nabavi koji ne poznaje specifičnosti izvanrednog stanja i sve naručitelje tretira jednako u svim situacijama.

Komentirajte prvi

New Report

Close