Ugovoreni poslovi dosegli 5 milijardi eura, za dvije godine eksponencijalni rast

Autor: Josipa Ban , 18. listopad 2024. u 07:03
Predstavljena je i Nevera R, prvi put pokazana u kolovozu na automobilskom događanju The Quail: A Motorsports u Kaliforniji/Marko Prpić/PIXSELL

Rimac Kampus u Kerestincu premali za sve zainteresirane, vrijednost linija 250 milijuna eura.

Još u potpunosti nije useljen, a Rimac Kampus u Kerestincu već je premali. Raspored je napravljen, a svi dijelovi velikog pogona, na kojem su svi radovi završeni, već su zauzeti, odnosno rezervirani.

Ukupna vrijednost proizvodnih linija u konačnici će biti skuplja od same izgradnje kampusa. Riječ je o odnosu 250 prema 120 milijuna eura. Samo jedna linija na kojoj će biti proizvedeni baterijski sustavi za BMW, s kojim je Rimac objavio partnerstvo u travnju ove godine, bit će vrijedna 100 milijuna eura.

U i dalje praznoj, potpuno bijeloj hali, bit će druga linija za BMW, a dogovorena su još dva projekta s njemačkim proizvođačima, čija imena Rimac zasad ne može otkriti.

U konačnici milijun eura kvadrata

Najavljena je i gradnja testnog pogona u Stupniku te još jednog u Kalinovcu. Rimac Grupa bi u konačnici trebala imati milijun eura kvadrata.

Poslovanje s profitom
“Eksponencijali rast kreće za dvije godine”, poručio je Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Grupe, okupljenim novinarima gotovo svih domaćih redakcija na predstavljanju Kampusa i novog modela Nevere – one R.

Prvi je ovo put da se Rimac posvetio domaćim medijima koje je, priznaje i sam, do sada zapostavio u prilog internacionalnih. No to, kaže, planira ispraviti. Rimac je u turi od sat i pol vremena govorio o poslovanju kompanije koja je s proizvodnjom električnih hiperautomobila krenula prije 15 godina da bi do danas privukla 800 milijuna eura kapitala od stranih investitora. Otvoreni su i prema prikupljanju novih investicija.

Ne skrivamo da Nevera nije rasprodana, rekao je Mate Rimac u obilasku pogona, ističući da svi modeli Bugattija jesu… ‘Bugatti je ipak brend, a i nije električni’/Marko Prpić/PIXSELL

“Možemo očekivati novo financiranje”, rekao je Rimac u predstavljanju poslovanje, no kasnije je u izjavi objasnio i da se kompaniji nigdje ne žuri. “Vjerojatno će nam biti potrebno još investicija jer nam je već sada Kampus premali, ali nigdje nam se ne žuri. Nemamo dugova niti kredita”, rekao je Rimac.

Govorio je i o poslovnim rezultatima istaknuvši da kompanije još ne posluje s profitom jer se nalaze u velikom investicijskom zamahu. Kada će biti profitabilni? “Kada bude, bude”, odgovara.

No, Rimac ima dogovorene uistinu velike poslove. Bugatti Rimac u vrijednosti od 2 milijarde eura, a Rimac Technology (kompanija koja se bavi proizvodnjom baterijskih sustava za Rimac Bugatti i druge automobilske proizvođače) 2,9 milijarde eura. Ukupno dakle Rimac ima ugovorenih poslova od 5 milijardi s time da je u najavi dodatnih 3 milijarde eura Rimac Technologyja, najavio je Mate Rimac.

Osnivač jedne od tehnološki najnaprednije kompanije u Hrvatskoj osvrnuo se i na državne poticaje zbog čega se kompaniju, posebno zbog projekta robotaksija Vernea, medijski često proziva. Verne je, rekao je, do sada primio 89,7 milijuna eura javnog novca iz NPOO-a, a kompanije Bugatti Rimac i Rimac Technology od osnivanja nešto više od 10 milijuna eura, što europskog što nacionalnog novca. Sitnica u odnosu na strana ulaganja koje su prikupili.

Slijede nova ulaganja. Kampus neće biti dovoljan za svu proizvodnju pa će aktivan ostati i pogon u Jankomiru. Usto, projekt u Kerestincu nije završen. Još treba izgraditi zgradu u kojoj će biti uredi, restorani i vrtić za više od 2000 zaposlenika koji bi u tom prostoru trebali raditi (trenutačno ih je tamo 400). Najavljena je i gradnja testnog pogona u Stupniku te još jednog u Kalinovcu. Rimac Grupa bi u konačnici trebala imati milijun eura kvadrata.

2,3

milijuna eura početna je cijena Nevere R, a proizvest će se 40 primjeraka

Uskoro novi automobil
Osim poslovanja i kampusa domaćoj javnosti predstavljena je i Nevera R, koja je prvi put pokazana u kolovozu na automobilskom događanju The Quail: A Motorsports okupljanju u Kaliforniji. Nevera R osmišljena je kao agresivni alter ego Nevere te predstavlja prijelaz s hiper Grand Tourer automobila u hiper sportski automobil.

Broj proizvedenih Nevera R bit će ograničen na 40 primjeraka, a njegova početna cijena je 2,3 milijuna eura. Do sada je prodana jedna. Nevera, predstavljena 2021., planirana je biti proizvedena u 150 primjeraka no do danas ih je proizvedeno 39.

“Ne skrivamo da Nevera nije rasprodana”, kaže Rimac ističući da su svi modeli Bugattija rasprodani. “Bugatti je ipak brend, a i nije električni”, objasnio je Rimac dodavši da za Neverom vlada veliki interes. Najavio je i će uskoro predstaviti novi automobil ne otkrivši dodatno detalje.

U potpuno bijeloj hali, zasad praznoj, bit će druga linija za BMW, a dogovorena su još dva projekta s njemačkim proizvođačima/Marko Prpić/PIXSELL

Komentirajte prvi

New Report

Close